logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Puls Biznesu uruchamia podcasty i rozwija zespół

  PR 30.09.2024, przeczytano 236 razy
ilustracjastrzałka
Anna Więckowska

„Puls Biznesu” stawia na rozwój. W październiku jego czytelnicy będą mogli korzystać z nowej oferty podcastów. Równolegle rozwija się zespół Bonnier Business Polska. Do redakcji „Pulsu Biznesu” dołączyło czterech dziennikarzy, a dział marketingu ma nową szefową oraz menadżerkę ds. marketingu rozwoju cyfrowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/puls-biznesu-uruchamia-podcasty-i-rozwija-zespol,405891,artykul.html

Dobre wyniki czytelnictwa i plany rozwoju

„Puls Biznesu”, niezależne i wiarygodne źródło informacji dla czytelników i mediów, istnieje na rynku od 27 lat. Obecnie jego serwis pb.pl ma już ponad 32 tys. płatnych subskrypcji cyfrowych, co oznacza 4 proc. wzrostu rok do roku. Co najmniej raz w tygodniu „Puls Biznesu” czyta blisko 287 tys. osób (źródło: PBC; N=5 409, CCS, dane średnie kwiecień-czerwiec). Miesięcznie średnio 1,3 mln internautów odwiedza pb.pl, wykonując 4 mln odsłon stron (dane: Mediapanel PBI/Gemius, 09.2023 - 08.2024).

- Nie spoczywamy na laurach. Zmiany zaczynamy od nowej oferty podcastów, która ruszy w październiku. Będzie to atrakcyjna forma dostępu do naszych treści, wzbogacona o bieżące informacje wykraczające poza kwestie czysto gospodarcze - mówi Marcin Goralewski, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”.

Podcasty, obok wydania papierowego i portalu pb.pl, to niejedyna forma kontaktu z czytelnikami. Kolejną są newslettery. Oprócz piątkowego przeglądu najważniejszych tekstów tygodnia, czytelnicy mogą zapisać się na wiele innych. Są wśród nich m.in. To musisz wiedzieć dziś rano, czyli dostarczane przez Kamila Zatońskiego, szefa działu Puls Inwestora, najważniejsze informacje dla inwestorów giełdowych, PB Nieruchomości, tj. autorski newsletter Anny Gołasy zawierający informacje o nieruchomościach mieszkaniowych i komercyjnych, PB Finance, o który dba Agnieszka Morawiecka i skierowany do ekspertów branży finansowej oraz Puls Firmy, tworzony przez Sylwestra Sacharczuka, szefa działu Puls Firmy, niezbędnik dla mikro, małych i średnich firm. Natomiast czytelników stawiających na samorozwój, edukację i pracę nad umiejętnościami miękkimi z pewnością zainteresuje newsletter Mirosława Konkela Stać Cię na więcej.

Analizy to ważny element marki „Pulsu Biznesu”. Czytelnicy chcą dzisiaj wiedzieć o istotnych zmianach kadrowych u konkurencji, przejęciach czy innych wydarzeniach biznesowych, ale interesują ich także teksty tłumaczące skomplikowane zależności w gospodarce i biznesie. Teraz redakcja „Pulsu Biznesu” za cel postawiła sobie również rozwój analiz dotyczących poszczególnych branż.

— Naszym celem jest monitorowanie najważniejszych trendów makroekonomicznych i branżowych, ale też wykorzystywanie danych do zidentyfikowania zjawisk, które dopiero mogą się wydarzyć. Tym chcemy się wyróżniać — komentuje Ignacy Morawski, główny ekonomista „Pulsu Biznesu” i zastępca redaktora naczelnego.

Zespół pracuje nad narzędziami analitycznymi, które dziennikarze będą wykorzystywać do opisywania nieoczywistych trendów, zagrożeń i szans stojących przed konkretnymi sektorami gospodarki w Polsce, jak i na świecie.

Redakcja rośnie w siłę

Nowe plany redakcyjne realizować będzie powiększony zespół. W ostatnim czasie do redakcji dołączyli: Łukasz Rawa, Jacek Perzyński, Gabriel Chrostowski i Marcin Dobrowolski.

— Od ponad 16 lat piszę o sieciach handlowych, producentach żywności i branży HoReCa. Przez ostatnie osiem lat pracowałem w branżowym magazynie „Wiadomości Handlowe”. Wcześniej byłem dziennikarzem magazynu „Rynek Spożywczy” i serwisu portalspozywczy.pl. W „Pulsie Biznesu” nadal będę śledził wydarzenia na rynku FMCG — mówi Łukasz Rawa.

Tematykę związaną z m.in. z polityką gospodarczą Chin przybliży czytelnikom Jacek Perzyński.

— Z wykształcenia jestem sinologiem, posługuję się biegle językiem chińskim, co w mojej codziennej pracy jest nieocenione. Zajmuję się tematami związanymi z Chinami i gospodarką krajów Azji Wschodniej, o których wcześniej pisałem m.in. dla „oko.press” — mówi Jacek Perzyński.

Dział analityczny wzmocnił Gabriel Chrostowski.

— Odpowiadam za analizy makroekonomiczne i branżowe. Śledzę to, co dzieje się na poziomie makroekonomicznym, a następnie staram się zidentyfikować, jak to wpłynie na poszczególne sektory gospodarki. Moja praca polega na monitorowaniu różnych danych i wyciąganiu wniosków, które mogą pomóc biznesowi. Od czasu do czasu staram się też przemycić coś ze świata nauki, bo to badania naukowe są najlepszym źródłem wiedzy o otaczającej nas rzeczywistości, także ekonomicznej — mówi Gabriel Chrostowski.

Nową ofertą podcastów zajmuje się Marcin Dobrowolski.

— Stworzymy najlepszy na rynku biznesowy serwis podcastowy, bazujący na specjalistycznej wiedzy dziennikarzy „Pulsu Biznesu” oraz informacjach dostarczanych przez newsroom — zapowiada Marcin Dobrowolski.

Nowa CMO w Bonnier Business Polska

Od października stanowisko Chief Marketing Officera obejmuje Anna Więckowska, menedżerka z ponad 20-letnim doświadczeniem w zakresie marketingu, brandingu i komunikacji. W tej roli pokieruje pracami departamentu marketingu Bonnier Business Polska.

Kluczowe tematy na których skupię się w pierwszej kolejności to budowanie i realizacja strategii marketingowej „Pulsu Biznesu” i serwisu Bankier.pl oraz pozostałych serwisów Grupy Bonnier. Oczywiście dodatkowe obszary, które będą miały wielką atencję to zarządzanie komunikacją marketingową produktów cyfrowych, pozyskanie i utrzymanie użytkowników, UX oraz realizacja projektów wspierających rozwój biznesu - mówi Anna Więckowska, CMO Bonnier Business Polska.

Nowa CMO BBP przez ostatnie 9 lat pracowała w Ringier Axel Springer Polska, a wcześniej w innych wiodących firmach oraz agencjach reklamowych. Wraz z nią do zespołu „Pulsu Biznesu” dołącza Adrianna Karpińska, która obejmie stanowisko Digital Growth Marketing Managera, i która także przechodzi z Ringier Axel Springer Polska.

- Naszym celem jest utrzymanie i wzmacnianie silnej pozycji w dziennikarstwie newsowym oraz rozbudowtreści oferowanych czytelnikom o analizy i materiały związane z wydarzeniami na scenie ekonomicznej, gospodarczej i geopolitycznej oraz o nowe, atrakcyjne formaty. Zależy mi także na budowaniu wizerunku naszych dziennikarzy. W redakcji „Pulsu Biznesu” pracuje wiele znakomitych dziennikarek i dziennikarzy, to właśnie oni budują naszą markę – niektórzy od lat, inni dopiero od niedawna – mówi Marcin Goralewski.

- Niezależnie od zmian i rozwoju, są elementy „Pulsu Biznesu”, które nie zmieniają się do 27 lat. Stawiamy na jakość, piszemy o tym, co jest ważne, obserwujemy biznes i dostarczamy codziennie wiarygodne informacje, które pomagają mu się rozwijać i zarabiać - podsumowuje Marcin Goralewski.

To zapowiedź pierwszych jesiennych nowości i zmian, o kolejnych „Puls Biznesu” będzie informować już niebawem.

Źródło: Bonnier Business Polska

Dodatkowe informacje:

O „Pulsie Biznesu”
„Puls Biznesu” to ogólnopolski dziennik gospodarczo-biznesowy, ukazujący się od 1997 r. Prezentuje najważniejsze fakty z wielu branż przydatne w codziennym funkcjonowaniu przedsiębiorcy, menedżera czy inwestora. Dziennikarze nie opierają tekstów na doniesieniach agencji, ale za wszelką cenę starają się dotrzeć do źródła informacji. Dzięki temu „Puls Biznesu” bardzo często jako pierwszy podaje newsy prosto z firm, co szczególnie w biznesie ma wielkie znaczenie – dla klientów, kontrahentów, konkurentów.
„Puls Biznesu” jest jedynym dziennikiem w Polsce, który w 100 proc. koncentruje się na tematyce biznesowej. Opisuje polską gospodarkę na poziomie poszczególnych przedsiębiorstw, a dopełnieniem tych informacji są zagadnienia makroekonomiczne. Polityką natomiast zajmuje się tylko w kontekście biznesowym, np. w zakresie wpływu zmian ustawodawstwa na warunki prowadzenia działalności gospodarczej.
Użyteczność tekstów, które pisane są według zasady: „Co czytelnik będzie z tego miał” „Jak ta informacja wpłynie na prowadzony przez niego biznes”, pomaga podejmować właściwe decyzje biznesowe.
„Puls Biznesu” – czytany zarówno przez przedstawicieli wielkiego biznesu i rekinów polskiej giełdy, jak również właścicieli małych i średnich firm i drobnych inwestorów indywidualnych – jest cennym narzędziem w ich rękach.
Wydawcą „Pulsu Biznesu” jest Bonnier Business Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gazeta.pl nawiązuje współpracę z IMGW-PIB
Gazeta.pl od lat kładzie duży nacisk na dziennikarstwo dotyczące zmiany klimatu, podejmując współpracę z licznymi ekspertami w tej dziedzinie. Teraz redakcja portalu połączyła siły z Instytutem Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Państwowym Instytutem Badawczym (IMGW-PIB) – wiodącą i największą w Polsce instytucją badawczo-pomiarową, odpowiedzialną za osłonę...
Sztuka rodzenia - w październiku w TVN Style
Polskie porodówki skrywają niejedną tajemnicę! W październikowe wieczory zajrzymy do czterech szpitali, aby podejrzeć pracę personelu medycznego, który wspiera rodzące na każdym etapie. „Sztuka rodzenia” to opowieść o tym, jak na świecie witane jest nowe życie i jak niesamowite historie dzieją się każdego dnia na polskich porodówkach. Przyjrzymy...
Rocktober Fest na urodziny Eska ROCK
Z okazji swoich 20. urodzin Eska ROCK organizuje kolejną edycję akcji Roctober Fest. Przez cały październik stacja będzie świętować na antenie, a wielkim finałem będzie koncert dla słuchaczy w warszawskim klubie Progresja.
 Miłosz Wiatrowski-Bujacz dołącza do zespołu Gazeta.pl
Miłosz Wiatrowski-Bujacz, współtwórca popularnego wideopodcastu „Co to będzie”, od października pracuje w redakcji Gazeta.pl. Dołączył do działu Nowe Trendy, zajmującego się tworzeniem kreatywnych, niestandardowych treści oraz eksperymentowaniem z dziennikarskimi formami.
Grupa ZPR Media z dwiema kulinarnymi ofertami sprzedażowymi
Grupa ZPR Media wprowadziła do oferty sprzedażowej dwa pakiety handlowe związane z tematyką kulinarną: „Pakiet Audiokulinarny” związany z nową książką, programem radiowym i podcastami Pawła Lorocha oraz „Gotuj z pomysłem” obejmujący świadczenia przy programach szefa kuchni Michała Molendy w Radiu ESKA2 i w serwisie Beszamel.pl.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764