Sportowa marka PUMA wprowadziła nowy projekt pudełka na buty, który pozwoli oszczędzić aż 2800 ton kartonu rocznie. Działania te zostały podjęte w ramach Strategii Zrównoważonego Rozwoju i wywierania pozytywnego wpływu na środowisko.
Nowe pudełka dostępne są na rynku od 2021 roku i są tak samo wytrzymałe jak ich poprzednicy. To tylko jeden z elementów, który marka zobowiązała się wprowadzić, by uczynić swoje produkty bardziej zrównoważonymi. Do 2023 roku PUMA wycofa plastikowe torby w sklepach, a także wymieni plastikowe wieszaki na przyjazne środowisku alternatywy.
- Jeśli weźmiemy pod uwagę, że do wyprodukowania jednej tony tektury potrzeba około 12 drzew, oszczędzamy 33 600 drzew rocznie. To więcej niż cały Central Park! - powiedział Stefan Seidel, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w PUMA. - Takie inicjatywy, które są częścią naszej Strategii Zrównoważonego Rozwoju 10FOR25, pomagają nam wywrzeć pozytywny wpływ na jeszcze większą skalę.
Na początku tego roku PUMA ogłosiła partnerstwo z organizacją non-profit zajmującą się ochroną środowiska, Canopy. Dzięki temu marka zyskała pewność, że wszystkie opakowania kartonowe pochodzą z recyklingu lub certyfikowanych źródeł. Cele PUMA 10FOR25 obejmują szeroki zakres tematów zrównoważonego rozwoju, w tym działania na rzecz klimatu, praw człowieka czy oceanów.
Źródło: PUMA