logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Puszkinskaja Płoszczad inwestuje w nowy system drukujący Kodak Versamark

  PR 20.12.2009, przeczytano 1252 razy
ilustracjastrzałka

Puszkinskaja Płoszczad, jedna z największych firm poligraficznych w Rosji, zainstalowała w ostatnim czasie nowy system drukujący Kodak Versamark DS9050, pozwalający na personalizację wykonywanych tu publikacji, rozszerzenie produktów oferowanych klientom oraz wejście na nowe rynki zbytu. Urządzenie jest wyposażone w dwie głowice drukujące i sterowane za pomocą oprogramowania Kodak Versamark CS410.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/puszkinskaja-ploszczad-inwestuje-w-nowy-system-drukujacy-kodak-versamark,9964,artykul.html

Puszkinskaja Płoszczad (czyli po polsku „Plac Puszkina”) to jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie drukarń rosyjskich. Początkowo firma koncentrowała się na drukowaniu magazynów, jednak z biegiem lat stale rozwijała się i rozszerzała swój zakres produkcji; dziś wykonuje się tu przede wszystkim średnio- i wysokonakładowe katalogi oraz inne materiały promocyjne, takie jak broszury czy ulotki.

Automatyzując masową produkcję katalogów wysyłkowych
Znaczną część produkcji zlecanej drukarni Puszkinskaja Płoszczad stanowią katalogi zamawiane przez firmy specjalizujące się w dystrybucji materiałów promocyjnych. Jednak tego rodzaju klienci mają wyjątkowo duże potrzeby i oczekują czegoś więcej niż tylko atrakcyjnego katalogu. Poszukują bardziej kreatywnych sposobów na wyróżnienie się na tle konkurencji.

Drukowanie danych personalizowanych jest jednym z bardziej skutecznych sposobów na rozwiązanie tego problemu. Wielu wydawców, których katalogi drukowane są w firmie Puszkinskaja Płoszczad, produkuje specjalne kupony, zawierające personalizowane informacje dla każdego z ich klientów, pojawiające się w postaci wkładek do katalogów. Wyprodukowanie tego rodzaju kuponów nie jest wcale łatwym zadaniem – są one przygotowywane z myślą o konkretnych osobach, co oznacza, że każdy wymaga naniesienia indywidualnych danych. To stanowi zaś znaczne wyzwanie dla firmy Puszkinskaja Płoszczad, zwłaszcza wziąwszy pod uwagę olbrzymią bazę klientów obsługiwanych przez każdego z wydawców współpracujących z drukarnią. Technologia, jakiej poszukiwaliśmy, aby sprostać temu wyzwaniu, musiała obsługiwać wysokie nakłady produkcyjne, a jednocześnie bez problemu radzić sobie z gigantyczną ilością personalizowanych danych – mówi Andriej Sulejkow, wiceprezes firmy Puszkinskaja Płoszczad. – Kodak wyposażył nas dokładnie w takie rozwiązanie, jakiego potrzebowaliśmy. Zainstalowaliśmy w naszej firmie maszynę Kodak Versamark DS9050 z dwiema głowicami drukującymi, sterowaną wydajnym kontrolerem Kodak Versamark CS410. Całość została zintegrowana z wysokowydajnym urządzeniem złamującym.

Wdrożenie rozwiązania firmy Kodak z miejsca wpłynęło na znaczne zwiększenie wydajności parku maszynowego drukarni. Zamiast – jak dotychczas – drukować osobne kupony, do personalizacji danych zaczęto używać okładek katalogów, co w sposób drastyczny zredukowało czas produkcji. Decyzja drukarni Puszkinskaja Płoszczad o zakupie dwóch urządzeń Kodak Versamark DS9050 okazała się strzałem w dziesiątkę. Obecnie firma może z powodzeniem nanosić indywidualne dane na dwie okładki jednocześnie, w jednym przebiegu maszyny, zaś dane do urządzenia są przesyłane z kontrolera Kodak Versamark CS410.

Zastosowane w tym rozwiązaniu głowice drukujące Kodak Versamark DH90 pracują z maksymalną wydajnością 150 m/min., co sprawia, że Puszkinskaja Płoszczad może w czasie 12-godzinnej zmiany wyprodukować 100 tys. arkuszy w formacie A1. Z każdego z nich powstają dwie okładki katalogu, co oznacza wydajność rzędu 200 tys. personalizowanych okładek na jedną zmianę.

Odkrywając nowe możliwości marketingowe
Nowa instalacja zaowocowała jednak czymś więcej, niż tylko szybszą produkcją i znaczącą redukcją kosztów. Poprzez zapewnienie wydawcom ścisłej kontroli nad stosowanymi w produkcji personalizowanymi danymi, umożliwiono im większe zaangażowanie w działania podejmowane przez ich klientów i tworzenie z myślą o nich nowych możliwości w zakresie marketingu produktów. Na przykład, system pozwala na przypisywanie każdemu z klientów osobistego numeru identyfikacyjnego i prowadzenie konkursów, jak również na zbieranie i sortowanie nieocenionych informacji zwrotnych od klientów. A ponieważ adres każdego z nich może zostać wydrukowany na okładce katalogu, publikacja z myślą o wysyłce może zostać zapakowana w zwykłą folię polietylenową, zapewniając wydawcy znaczące oszczędności związane z opakowaniem i dystrybucją swoich produktów.

Wyższa wydajność, nowe rynki
Jako firma stale poszukująca nowych możliwości wzrostu, Puszkinskaja Płoszczad wykorzystuje nowy system do dywersyfikacji i rozszerzenia portfolio swoich usług. Jednym z przykładów tego rodzaju działań było wydrukowanie – z wykorzystaniem personalizacji – kuponów loteryjnych dla jednej z dużych moskiewskich sieci handlowych. W planach drukarni jest też produkcja personalizowanych okładek do magazynów.

Rozwiązanie Kodaka pozwoliło jednocześnie firmie Puszkinskaja Płoszczad na wejście na zupełnie nowy dla niej rynek – materiałów typu direct mailing. Pomimo faktu, że w tym segmencie działa już sporo zakładów poligraficznych, kierownictwo firmy wierzy, iż drukarnia może zaoferować swoim klientom coś więcej – najwyższej jakości druk offsetowy w połączeniu z szybką i ekonomiczną personalizacją broszur. Nasza inwestycja w system firmy Kodak była jednocześnie decyzją handlową – konkluduje Sulejkow. – Podniosła ona jakość i poziom obsługi naszych obecnych zleceniodawców, ale też pozwoliła na wygenerowanie dodatkowych przychodów poprzez rozszerzenie oferty i wejście na nowe rynki.

Źródło: Kodak Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Chroma dumą prezentuje nowy program rabatowy skierowany do firm z branży reklamowej. Program "Rabat dla branży" to odpowiedź na potrzeby agencji marketingowych, drukarni, agencji reklamowych, wydawnictw, studiów graficznych i innych podmiotów związanych z reklamą. Weryfikacja odbywa się na podstawie kodów PKD, zapewniając, że oferty trafiają do...
Quad Europe podsumowuje targi Drupa 2024
Udział w tegorocznych targach Drupa stanowi znacznie więcej niż tylko okazję do poznania najnowszych produktów i usług. Jest to również wyjątkowa szansa na zanurzenie się w najnowsze trendy rynkowe oraz zrozumienie dynamicznie zmieniających się potrzeb naszej branży.
Mark Andy i Rotometal: strategiczne partnerstwo
Firma Mark Andy poinformowała o nawiązaniu strategicznej współpracy z polskim przedsiębiorstwem - Rotometal. Ten dynamicznie rozwijający się producent zaawansowanych narzędzi do drukowania, m.in. cylindrów i oprzyrządowania do nich, stał się tym samym certyfikowanym dostawcą Mark Andy w tym obszarze.
Folie API Foilmakers z certyfikatem EcoVadis Bronze
Firma API Foilmakers poinformowała, że pełne portfolio jej folii zostało – po raz pierwszy – poddane certyfikacji EcoVadis w kontekście ich zgodności z zasadami zrównoważonego rozwoju. W rankingu za rok 2023 brytyjski producent uzyskał status „Bronze”, plasując się w górnej połówce firm ocenianych przez tę organizację.
Chroma.pl przypomina o usłudze SPINGO, która oferuje firmom możliwość odroczenia płatności nawet do 45 dni. To nie tylko wygoda, ale także sposób na strategiczne zarządzanie budżetem. Drukarnia oferuje też swoim klientom usługę DPD Pickup, która zapewnia wyjątkową wygodę i szybkość dostawy. Dzięki szerokiej sieci ponad 2500 punktów DPD Pickup i automatów paczkowych,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764