logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: PZU medialną Top Marką 2018

  PR 07.11.2018, przeczytano 696 razy
ilustracjastrzałka

Znamy już wyniki tegorocznego, XI rankingu Top Marka, przeprowadzonego przez magazyn "Press" oraz agencję informacyjną "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów". Zdecydowanym liderem zestawienia wśród marek ubezpieczeniowych po raz kolejny zostało PZU.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pzu-medialna-top-marka-2018,380045,artykul.html

- Top Marka jest unikalnym w skali kraju badaniem. Bardzo cieszymy się, że PZU utrzymuje swoją silną pozycję w mediach. Komunikacja z otoczeniem za ich pośrednictwem jest istotnym elementem naszej działalności. Jesteśmy liderem w wielu obszarach rynku: ubezpieczeniowym, bankowym, zdrowotnym i inwestycyjnym, więc duża liczba artykułów na nasz temat nie dziwi. Cieszy natomiast liczba publikacji pozytywnych, co bardzo korzystnie wpływa na dobry wizerunek naszej marki i rozwój biznesu – powiedział Marek Baran, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej PZU.

Top Marka co roku wskazuje najpopularniejsze oraz najczęściej i najlepiej opisywane i przedstawiane brandy w prasie, radio TV, internecie i mediach społecznościowych. Badaniem objęto łącznie 52 mln materiałów prasowych i internetowych opublikowanych w okresie od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku. Analizowane informacje obejmowały aż 500 marek z 50 branż najczęściej pojawiających się w mediach. W każdym z sektorów wyłoniono 10 brandów, o których wzmiankowano najwięcej i najlepiej. W kolejnym etapie szczegółowo przeanalizowano materiały dotyczące każdej marki, biorąc pod uwagę przyjęte wskaźniki (liczba publikacji, impact i indeks sentymentalny), decydujące ostatecznie o sile brandu.

Wskaźniki zastosowane w badaniu "Top Marka 2018".

  • Impact - dotarcie wzmianki o marce w oparciu o dane o konsumpcji medium.
  • Indeks sentymentu - współczynnik oparty na wydźwięku; odzwierciedla udział publikacji pozytywnych, neutralnych i negatywnych w całości przekazu o danej marce: im wyższy, tym lepszy.
  • Siła marki - ostateczna wartość decydująca o miejscu w rankingu; jest indeksem kilku zmiennych świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu.

W tym roku PZU kolejny raz uzyskało najwięcej punktów, zarówno za liczbę publikacji, jak i ich zasięg oraz wydźwięk. Na kolejnych miejscach uplasowała się Ergo Hestia a następnie Allianz, Nacionale Nederlanden i Aviva.

ilustracjastrzałka

Źródło: PZU

www.pzu.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN24 na czele najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce
Stacja TVN24 po raz pierwszy w tym roku została liderem rankingu Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce. Jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów, w październiku 2023 roku odnotowała ona ponad 4,9 tys. cytowań przez inne redakcje. Na drugim miejscu plasuje się RMF FM z liczbą ponad 4,4 tys. wzmianek. Trzecią pozycję zajmuje Rzeczpospolita, do informacji której odnoszono...
Dostęp do platform streamingowych wideo deklaruje dwóch na trzech Polaków, a z płatnych serwisów muzycznych korzysta dwóch na pięciu konsumentów. Zaawansowanie technologiczne mieszkańców Polski przejawia się w różnych sferach życia – konsumpcji treści, pomiarze stanu zdrowia czy wykorzystaniu nowych możliwości smartfonów....
Serwisy Gremi Media: 2 mln nowych użytkowników w rok
Gremi Media zanotowała dynamiczny wzrost, osiągając w listopadzie 6,45 miliona realnych użytkowników. To znaczący skok o ponad 2 miliony nowych czytelników w ciągu roku. Jeszcze dynamiczniej rosnąca liczba odsłon generowanych przez użytkowników świadczy o rosnącym zaangażowaniu społeczności korzystającej z treści Gremi Media.
„Wyborcza” i Fundacja Geremka podsumowują drugą edycję szkolenia dla dziennikarzy
3 dni, 18 młodych dziennikarzy i dziennikarek oraz 12 prowadzących – zakończyła się druga edycja szkolenia Parlamentu Europejskiego dla młodych adeptów dziennikarstwa. Zorganizowały je “Wyborcza” i Fundacja Centrum im. prof. Bronisława Geremka.  
TVN Media Biurem Reklamy Telewizyjnej Roku 2023
Według Raportu Specjalnego „Biura Reklamy”, realizowanego przez Kantar na zlecenie Media Marketing Polska, TVN Media po raz kolejny zostało uznane przez reklamodawców za Biuro Reklamy Telewizyjnej Roku. Spółka jest liderem we wszystkich badanych obszarach. Ocena na poziomie 4,5 to drugi najwyższy wynik, który osiągnięto na przestrzeni 20 lat...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764