logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PZU prezentuje nowe logo

   10.05.2012, przeczytano 18486 razy

PZU odświeża swoją markę, wprowadzając nowe logo i identyfikację wizualną. Modernizacja wizerunku ma być znakiem zmian, jakie zachodzą w firmie w ostatnich latach i jeden z elementów strategii PZU na lata 2012-2014. Wprowadzeniu nowej identyfikacji towarzyszyć będzie kampania reklamowa, podkreślająca przeobrażenia, jakie nastąpiły w PZU oraz nową jakość obsługi klientów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pzu-prezentuje-nowe-logo,15495,artykul.html

Odświeżone logo PZU nawiązuje do znaku, który obowiązywał w firmie od 1952 roku do połowy lat 90. Nowy znak stał się prostszy i bardziej czytelny. Jego obręcz została rozświetlona, co nadało mu nowoczesności i stworzyło efekt trójwymiaru. Nowy system identyfikacji wizualnej podkreśla zmiany i w spójny sposób ujmuje kwestie prezentowania logo na różnego rodzaju materiałach. Nawiasy, którymi otaczane są hasła reklamowe i motywy graficzne zostały zaczerpnięte z obręczy logo. Symbolizują one ochronę i opiekę jaką PZU otacza swoich klientów. Nowa identyfikacja będzie dotyczyć wszystkich spółek należących do Grupy PZU.

„Postanowiliśmy odświeżyć wizerunek, aby zakomunikować zmiany, jakie konsekwentnie wprowadzamy w firmie. Nasi klienci już je widzą. Pora, aby pokazać je także klientom naszej konkurencji. Marka PZU należy do najstarszych i najlepiej rozpoznawalnych w Polsce. Dlatego w nowej identyfikacji wizualnej czerpiemy to co najlepsze z jej historii, łącząc to z nowoczesnością i dynamiką, przystającą do wizerunku nowoczesnej firmy będącej liderem rynku ubezpieczeń” - powiedział Witold Jaworski, członek Zarządu PZU SA.

Witold Jaworski, członek zarządu PZU SA i Michał Łojewski, autor projektu nowego logo PZU

Nowe logo pojawi się od 12 maja 2012 roku w komunikacji marketingowej i w identyfikacji oddziałów PZU. Będzie sukcesywnie wprowadzane w drukach oraz na wszystkich wykorzystywanych do tej pory nośnikach. Sukcesywnie do końca września będzie wymienianie oznakowanie w oddziałach, a do końca roku w placówkach agentów i partnerów biznesowych. Nowe oznakowanie otrzyma w sumie ponad 1000 oddziałów PZU i placówek agentów. Stare logo będzie można jeszcze zobaczyć w niektórych materiałach do wyczerpania zapasów.

Mówi Maciej Buczkowski, Główny Specjalista z Biura Komunikacji Korporacyjnej PZU: - Konkurs na nowe logo został przeprowadzony z naszą ówczesną agencją kreatywną Leo Burnett. Zbriefowanych zostało kilkunastu projektantów freelancerów lub takich, którzy pracują w konkretnych firmach designerskich jak np. White Cat Studio, rekomendowanych wspólnie przez agencję i PZU. Dalsza eliminacja miała charakter kreatywny, czyli odrzucane zostały projekty, które nie spełniały naszych oczekiwań. Sześć najlepszych projektów trafiło do badań. Ostatecznie zwyciężył projekt Michała Łojewskiego – proste nowoczesne logo. Proszę spojrzeć na layout "Jestem spokojny...". Obecny wygląd to nie jest przypadek, a świadome nawiązanie do znaku z lat 50-tych.

Jak zapewniają przedstawiciele PZU, całościowy koszt zmiany wizerunku nie przekroczy 20 mln. zł, co jest wartością 10-15 razy niższą niż koszty rebrandingu firm o porównywalnej skali i charakterze (wskazano przykład firmy telekomunikacyjnej). Oszczędności mają wynikać z faktu, że część placówek i tak wymagała remontu - niezależnie od wprowadzenia nowego systemu identyfikacji i oznakowań.

Logo z lat 50-tych, do którego nawiązuje nowa wersja


Ewolucja logo PZU

Wprowadzeniu nowego logo towarzyszyć będzie kampania reklamowa. PZU z autoironią i humorem postanawia zmierzyć się w niej z wizerunkiem wielkiej, zbiurokratyzowanej firmy, ze skomplikowanymi procedurami, za jaką czasem nadal bywa uważany.

Bohaterem kampanii jest postać Molocha, który symbolizuje negatywne stereotypy o marce PZU. Jest on uczestnikiem nowej firmowej rzeczywistości, w której nie potrafi się odnaleźć. Okazuje się bowiem, że PZU zmienił się tak bardzo, że nie ma w nim miejsca dla dawnych praktyk. W PZU obowiązują teraz przyjazne procedury, produkty są nowoczesne i dopasowane do potrzeb klientów, a formalności załatwiane są od ręki. Zmienił się także wygląd i funkcjonalność oddziałów. Z PZU wypędzony został duch Molocha.

Kampania będzie obejmowała TV, prasę, nośniki outdoorowe, Internet. Rozpoczyna się 12.05 i potrwa do końca lipca. Kreację przygotowały agencje PZL i K2 Internet. Za planowanie i zakup mediów odpowiedzialne są Starlink i ACR.

Źródło: PZU

Galeria: Nowa identyfikacja wizualna PZU

Dodatkowe informacje:

Historia logo PZU
Już niecały rok po zakończeniu II Wojny Światowej ocaleni pracownicy zaczęli organizować pracę w powojennej Polsce. Na szyldach i w dokumentach pojawia się nowe koliste logo z powiększoną literą Z – do którego nawiązuje najnowsze logo PZU z 2012 roku.
Z biegiem lat logo PZU zmieniało kolory i czcionki w logotypie, w latach 70. na niebieskim okręgu widniały białe litery, w latach 80. – okrąg znika. Zostają tylko litery.
Lata 90-te to kolejne zmiany, funkcjonowały wtedy dwa logotypy: jeden dla PZU SA (z dopiskiem rok założenia 1803), drugi dla PZU Życie SA (z dopiskiem: Życie SA)
Na początku XXI wieku w logo pojawia się dopisek: Grupa PZU, który miał podkreślać, że PZU to jedna, duża organizacja. Najświeższym wydarzeniem z historii logo PZU było ogłoszenie i rozstrzygnięcie konkursu na projekt nowego znaku. Ostatecznie zwyciężył projekt Michała Łojewskiego – proste nowoczesne logo, nawiązujące do znaku z lat 50-tych.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Szkoda, że nie zorganizowano konkursu na nowe logo.
Myślę, że nowe jest beznadziejne, tak jak coraz bardziej głupia jest
polityka wizerunkowa tej firmy ( vide sprawa Fryderyka Chopina).
Tego typu firma winna pielęgnować długoletnią tradycję (przykłady firmy zachodnie i
pólnocnoamerykańskie), a do tego nadaje się ostatnio używany logotyp.
No cóż ostatecznie zapłacą za to klienci - jeżeli będą?

avatar użytkownika
,

Niby pisze, że konkurs był, ale informacja o nim to chyba pocztą pantoflową
była przekazywana.

avatar użytkownika
,

Masakryczne

avatar użytkownika
,

Trudno to oceniać widząc samo logo, dlatego poprosiliśmy PZU o udostępnienie przykładów z opracowania identyfikacji wizualnej (CI), które pokazywałyby jak się logo zachowuje w konkretnych przypadkach - za chwilę podepniemy galerię do artykułu. Naszym zdaniem logo broni się w tym kontekście znacznie lepiej, a jeśli chodzi o ogólny wizerunek wynikający zarówno z samego logo jak i wyprowadzonych z jego konstrukcji rozwinięć kompozycyjnych, zmiana w porównaniu ze stanem dotychczasowym jest gigantyczna.  

,

Powoli idzie przesilenie i wszelkiej maści prezesostwo z politycznego nadania stara się jak najszybciej przygarnąć ile się da dla siebie. Stąd te szeptane konkursy za grube miliony.

avatar użytkownika
,

Odnośnie zasad konkursu i trybu wyłaniania znaku otrzymaliśmy wyjaśnienia p. Macieja Buczkowskiego, które zamieszczamy w tekście.  

brak ikonki
,

tragedia

avatar użytkownika
,

Lepiej było nic nie ruszać. Obejrzałem 38 str. księgę i przynam że jest gorzej niż sądziłem, to w sumie jakaś pomyłka albo odwalenie "bo klient tak chciał". Nie wspomnę o wtórności do Inteligo, które było kilka klas lepsze.
A tradycję szlag trafił.

brak ikonki
,

Jak dla mnie marne te logo, a Pan ze zdjęcia to światowej sławy grafik...!

avatar użytkownika
,

logo nie kontynuuje i nie nawiązuje do istniejących kreacji. Proporcje całego układu to raczej znak drogowy zakazu, a więc nie zachęca do tej firmy. Tak przynajmniej odczytuje to moja podświadomość :)
Nie rozumiem koligacji: lata 50 - nowoczesne...

avatar użytkownika
,

Myślę, że dobrą kampanią wizerunkową, byłby konkurs na nowe logo... obecne, zdaniem wielu, jest samo w sobie beznadziejne...

Najnowsze w tym dziale

Havas wprowadza strategię Converged
Agencja mediowa Havas, kluczowy partner biznesowy w zakresie zintegrowanych rozwiązań komunikacyjnych, ogłosiła wprowadzenie innowacyjnych zmian w obszarze strategii oraz inwestycji, aby odpowiedzieć na stale rosnące potrzeby klientów.
Endless profrekwencyjnie dla fundacji Alliance4Europe
Endless zrealizowała kampanię profrekwencyjną do Parlamentu Europejskiego na zlecenie fundacji Alliance4Europe. Agencja jest odpowiedzialna zarówno za ideę strategiczną, jak i kreatywną.
Makłowicz znów inspiruje w kampanii Browaru Fortuna
Trwa kampania piw marki Miłosław&Makłowicz ArcyIPA i premierowego ArcyLager z portfolio Browaru Fortuna. To seria współtworzona z Robertem Makłowiczem. Za realizację odpowiada agencja Pomarańcza.
Timecode: rebranding na 20-lecie
Dom produkcyjny Timecode Film Production świętuje w tym roku 20-lecie swojej działalności. Z okazji jubileuszu Timecode zaprezentował nowe logo i komunikację wizualną.
Akcjonariat pracowniczy w agencji Verbum
Notowana na giełdzie agencja MPL VERBUM SA wprowadza program, w ramach którego pracownicy będą mogli stać się współwłaścicielami firmy. Program ESOP (Employee Stock Option Plan) umożliwi im nabycie udziałów firmy na preferencyjnych warunkach, co jest elementem strategii wzmacniania motywacji i lojalności kluczowych członków zespołu. W ramach programu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764