logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PZU prezentuje nowe logo

   10.05.2012, przeczytano 12845 razy
strzałkistrzałka
PZU prezentuje nowe logo ZOBACZ ILUSTRACJE

PZU odświeża swoją markę, wprowadzając nowe logo i identyfikację wizualną. Modernizacja wizerunku ma być znakiem zmian, jakie zachodzą w firmie w ostatnich latach i jeden z elementów strategii PZU na lata 2012-2014. Wprowadzeniu nowej identyfikacji towarzyszyć będzie kampania reklamowa, podkreślająca przeobrażenia, jakie nastąpiły w PZU oraz nową jakość obsługi klientów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pzu-prezentuje-nowe-logo,15495,artykul.html

Odświeżone logo PZU nawiązuje do znaku, który obowiązywał w firmie od 1952 roku do połowy lat 90. Nowy znak stał się prostszy i bardziej czytelny. Jego obręcz została rozświetlona, co nadało mu nowoczesności i stworzyło efekt trójwymiaru. Nowy system identyfikacji wizualnej podkreśla zmiany i w spójny sposób ujmuje kwestie prezentowania logo na różnego rodzaju materiałach. Nawiasy, którymi otaczane są hasła reklamowe i motywy graficzne zostały zaczerpnięte z obręczy logo. Symbolizują one ochronę i opiekę jaką PZU otacza swoich klientów. Nowa identyfikacja będzie dotyczyć wszystkich spółek należących do Grupy PZU.

„Postanowiliśmy odświeżyć wizerunek, aby zakomunikować zmiany, jakie konsekwentnie wprowadzamy w firmie. Nasi klienci już je widzą. Pora, aby pokazać je także klientom naszej konkurencji. Marka PZU należy do najstarszych i najlepiej rozpoznawalnych w Polsce. Dlatego w nowej identyfikacji wizualnej czerpiemy to co najlepsze z jej historii, łącząc to z nowoczesnością i dynamiką, przystającą do wizerunku nowoczesnej firmy będącej liderem rynku ubezpieczeń” - powiedział Witold Jaworski, członek Zarządu PZU SA.

Witold Jaworski, członek zarządu PZU SA i Michał Łojewski, autor projektu nowego logo PZU

Nowe logo pojawi się od 12 maja 2012 roku w komunikacji marketingowej i w identyfikacji oddziałów PZU. Będzie sukcesywnie wprowadzane w drukach oraz na wszystkich wykorzystywanych do tej pory nośnikach. Sukcesywnie do końca września będzie wymienianie oznakowanie w oddziałach, a do końca roku w placówkach agentów i partnerów biznesowych. Nowe oznakowanie otrzyma w sumie ponad 1000 oddziałów PZU i placówek agentów. Stare logo będzie można jeszcze zobaczyć w niektórych materiałach do wyczerpania zapasów.

Mówi Maciej Buczkowski, Główny Specjalista z Biura Komunikacji Korporacyjnej PZU: - Konkurs na nowe logo został przeprowadzony z naszą ówczesną agencją kreatywną Leo Burnett. Zbriefowanych zostało kilkunastu projektantów freelancerów lub takich, którzy pracują w konkretnych firmach designerskich jak np. White Cat Studio, rekomendowanych wspólnie przez agencję i PZU. Dalsza eliminacja miała charakter kreatywny, czyli odrzucane zostały projekty, które nie spełniały naszych oczekiwań. Sześć najlepszych projektów trafiło do badań. Ostatecznie zwyciężył projekt Michała Łojewskiego – proste nowoczesne logo. Proszę spojrzeć na layout "Jestem spokojny...". Obecny wygląd to nie jest przypadek, a świadome nawiązanie do znaku z lat 50-tych.

Jak zapewniają przedstawiciele PZU, całościowy koszt zmiany wizerunku nie przekroczy 20 mln. zł, co jest wartością 10-15 razy niższą niż koszty rebrandingu firm o porównywalnej skali i charakterze (wskazano przykład firmy telekomunikacyjnej). Oszczędności mają wynikać z faktu, że część placówek i tak wymagała remontu - niezależnie od wprowadzenia nowego systemu identyfikacji i oznakowań.

Logo z lat 50-tych, do którego nawiązuje nowa wersja


Ewolucja logo PZU

Wprowadzeniu nowego logo towarzyszyć będzie kampania reklamowa. PZU z autoironią i humorem postanawia zmierzyć się w niej z wizerunkiem wielkiej, zbiurokratyzowanej firmy, ze skomplikowanymi procedurami, za jaką czasem nadal bywa uważany.

Bohaterem kampanii jest postać Molocha, który symbolizuje negatywne stereotypy o marce PZU. Jest on uczestnikiem nowej firmowej rzeczywistości, w której nie potrafi się odnaleźć. Okazuje się bowiem, że PZU zmienił się tak bardzo, że nie ma w nim miejsca dla dawnych praktyk. W PZU obowiązują teraz przyjazne procedury, produkty są nowoczesne i dopasowane do potrzeb klientów, a formalności załatwiane są od ręki. Zmienił się także wygląd i funkcjonalność oddziałów. Z PZU wypędzony został duch Molocha.

Kampania będzie obejmowała TV, prasę, nośniki outdoorowe, Internet. Rozpoczyna się 12.05 i potrwa do końca lipca. Kreację przygotowały agencje PZL i K2 Internet. Za planowanie i zakup mediów odpowiedzialne są Starlink i ACR.

Źródło: PZU

Galeria: Nowa identyfikacja wizualna PZU

Dodatkowe informacje:

Historia logo PZU
Już niecały rok po zakończeniu II Wojny Światowej ocaleni pracownicy zaczęli organizować pracę w powojennej Polsce. Na szyldach i w dokumentach pojawia się nowe koliste logo z powiększoną literą Z – do którego nawiązuje najnowsze logo PZU z 2012 roku.
Z biegiem lat logo PZU zmieniało kolory i czcionki w logotypie, w latach 70. na niebieskim okręgu widniały białe litery, w latach 80. – okrąg znika. Zostają tylko litery.
Lata 90-te to kolejne zmiany, funkcjonowały wtedy dwa logotypy: jeden dla PZU SA (z dopiskiem rok założenia 1803), drugi dla PZU Życie SA (z dopiskiem: Życie SA)
Na początku XXI wieku w logo pojawia się dopisek: Grupa PZU, który miał podkreślać, że PZU to jedna, duża organizacja. Najświeższym wydarzeniem z historii logo PZU było ogłoszenie i rozstrzygnięcie konkursu na projekt nowego znaku. Ostatecznie zwyciężył projekt Michała Łojewskiego – proste nowoczesne logo, nawiązujące do znaku z lat 50-tych.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Szkoda, że nie zorganizowano konkursu na nowe logo.
Myślę, że nowe jest beznadziejne, tak jak coraz bardziej głupia jest
polityka wizerunkowa tej firmy ( vide sprawa Fryderyka Chopina).
Tego typu firma winna pielęgnować długoletnią tradycję (przykłady firmy zachodnie i
pólnocnoamerykańskie), a do tego nadaje się ostatnio używany logotyp.
No cóż ostatecznie zapłacą za to klienci - jeżeli będą?

avatar użytkownika
,

Masakryczne

avatar użytkownika
,

Trudno to oceniać widząc samo logo, dlatego poprosiliśmy PZU o udostępnienie przykładów z opracowania identyfikacji wizualnej (CI), które pokazywałyby jak się logo zachowuje w konkretnych przypadkach - za chwilę podepniemy galerię do artykułu. Naszym zdaniem logo broni się w tym kontekście znacznie lepiej, a jeśli chodzi o ogólny wizerunek wynikający zarówno z samego logo jak i wyprowadzonych z jego konstrukcji rozwinięć kompozycyjnych, zmiana w porównaniu ze stanem dotychczasowym jest gigantyczna.  

avatar użytkownika
,

Niby pisze, że konkurs był, ale informacja o nim to chyba pocztą pantoflową
była przekazywana.

avatar użytkownika
,

Powoli idzie przesilenie i wszelkiej maści prezesostwo z politycznego nadania stara się jak najszybciej przygarnąć ile się da dla siebie. Stąd te szeptane konkursy za grube miliony.

avatar użytkownika
,

Odnośnie zasad konkursu i trybu wyłaniania znaku otrzymaliśmy wyjaśnienia p. Macieja Buczkowskiego, które zamieszczamy w tekście.  

brak ikonki
,

tragedia

avatar użytkownika
,

Lepiej było nic nie ruszać. Obejrzałem 38 str. księgę i przynam że jest gorzej niż sądziłem, to w sumie jakaś pomyłka albo odwalenie "bo klient tak chciał". Nie wspomnę o wtórności do Inteligo, które było kilka klas lepsze.
A tradycję szlag trafił.

brak ikonki
,

Jak dla mnie marne te logo, a Pan ze zdjęcia to światowej sławy grafik...!

avatar użytkownika
,

logo nie kontynuuje i nie nawiązuje do istniejących kreacji. Proporcje całego układu to raczej znak drogowy zakazu, a więc nie zachęca do tej firmy. Tak przynajmniej odczytuje to moja podświadomość :)
Nie rozumiem koligacji: lata 50 - nowoczesne...

avatar użytkownika
,

Myślę, że dobrą kampanią wizerunkową, byłby konkurs na nowe logo... obecne, zdaniem wielu, jest samo w sobie beznadziejne...

Najnowsze w tym dziale

Puma: Trzy nowe komplety strojów Valencii na sezon 2020/21
Firma PUMA ma przyjemność zaprezentować stroje Valencii na sezon 2020/21, które powstały pod hasłem „z odwagi zrodzeni” (Born from Bravery). Inspiracje do stworzenia trzech nowych kompletów, projektanci czerpali od sławnych mieszkańców miasta lub jego najbardziej charakterystycznych elementów, tj. Giełda Jedwabiu, produkcja pomarańczy oraz...
Performante mówi „Yes”
Agencja Performante ruszyła z nową kampanią wizerunkową, której towarzyszy odświeżenie komunikacji firmy.  
Żywiec Zdrój promuje Żywiecczyznę w najnowszej loterii produktowej wody niegazowanej
1 sierpnia ruszyła ogólnopolska akcja promocyjna Żywiec Zdrój zachęcająca Polaków do odkrywania Żywiecczyzny – regionu, z którego wywodzi się marka. W loterii paragonowej biorą udział produkty z linii Żywiec Zdrój niegazowany, we wszystkich dostępnych formatach. Łącznie zaplanowano  61 nagród pieniężnych o wartości 4000 zł...
Nowa identyfikacja wizualna Grupy American Heart of Poland
Największa sieć oddziałów szpitalnych wyspecjalizowanych w leczeniu układu sercowo-naczyniowego prezentuje nową, ujednoliconą identyfikację wizualną. Docelowo będzie ona wdrożona we wszystkich podmiotach należących do Grupy.
Schulz: Maciej Turkawski awansuje na Group Account Managera
Maciej Turkawski związany z agencją Schulz brand friendly od 2018 roku awansował na stanowisko Group Account Managera.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764