logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PZU prezentuje nowe logo

   10.05.2012, przeczytano 11861 razy
strzałkistrzałka
PZU prezentuje nowe logo ZOBACZ ILUSTRACJE

PZU odświeża swoją markę, wprowadzając nowe logo i identyfikację wizualną. Modernizacja wizerunku ma być znakiem zmian, jakie zachodzą w firmie w ostatnich latach i jeden z elementów strategii PZU na lata 2012-2014. Wprowadzeniu nowej identyfikacji towarzyszyć będzie kampania reklamowa, podkreślająca przeobrażenia, jakie nastąpiły w PZU oraz nową jakość obsługi klientów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pzu-prezentuje-nowe-logo,15495,artykul.html

Odświeżone logo PZU nawiązuje do znaku, który obowiązywał w firmie od 1952 roku do połowy lat 90. Nowy znak stał się prostszy i bardziej czytelny. Jego obręcz została rozświetlona, co nadało mu nowoczesności i stworzyło efekt trójwymiaru. Nowy system identyfikacji wizualnej podkreśla zmiany i w spójny sposób ujmuje kwestie prezentowania logo na różnego rodzaju materiałach. Nawiasy, którymi otaczane są hasła reklamowe i motywy graficzne zostały zaczerpnięte z obręczy logo. Symbolizują one ochronę i opiekę jaką PZU otacza swoich klientów. Nowa identyfikacja będzie dotyczyć wszystkich spółek należących do Grupy PZU.

„Postanowiliśmy odświeżyć wizerunek, aby zakomunikować zmiany, jakie konsekwentnie wprowadzamy w firmie. Nasi klienci już je widzą. Pora, aby pokazać je także klientom naszej konkurencji. Marka PZU należy do najstarszych i najlepiej rozpoznawalnych w Polsce. Dlatego w nowej identyfikacji wizualnej czerpiemy to co najlepsze z jej historii, łącząc to z nowoczesnością i dynamiką, przystającą do wizerunku nowoczesnej firmy będącej liderem rynku ubezpieczeń” - powiedział Witold Jaworski, członek Zarządu PZU SA.

Witold Jaworski, członek zarządu PZU SA i Michał Łojewski, autor projektu nowego logo PZU

Nowe logo pojawi się od 12 maja 2012 roku w komunikacji marketingowej i w identyfikacji oddziałów PZU. Będzie sukcesywnie wprowadzane w drukach oraz na wszystkich wykorzystywanych do tej pory nośnikach. Sukcesywnie do końca września będzie wymienianie oznakowanie w oddziałach, a do końca roku w placówkach agentów i partnerów biznesowych. Nowe oznakowanie otrzyma w sumie ponad 1000 oddziałów PZU i placówek agentów. Stare logo będzie można jeszcze zobaczyć w niektórych materiałach do wyczerpania zapasów.

Mówi Maciej Buczkowski, Główny Specjalista z Biura Komunikacji Korporacyjnej PZU: - Konkurs na nowe logo został przeprowadzony z naszą ówczesną agencją kreatywną Leo Burnett. Zbriefowanych zostało kilkunastu projektantów freelancerów lub takich, którzy pracują w konkretnych firmach designerskich jak np. White Cat Studio, rekomendowanych wspólnie przez agencję i PZU. Dalsza eliminacja miała charakter kreatywny, czyli odrzucane zostały projekty, które nie spełniały naszych oczekiwań. Sześć najlepszych projektów trafiło do badań. Ostatecznie zwyciężył projekt Michała Łojewskiego – proste nowoczesne logo. Proszę spojrzeć na layout "Jestem spokojny...". Obecny wygląd to nie jest przypadek, a świadome nawiązanie do znaku z lat 50-tych.

Jak zapewniają przedstawiciele PZU, całościowy koszt zmiany wizerunku nie przekroczy 20 mln. zł, co jest wartością 10-15 razy niższą niż koszty rebrandingu firm o porównywalnej skali i charakterze (wskazano przykład firmy telekomunikacyjnej). Oszczędności mają wynikać z faktu, że część placówek i tak wymagała remontu - niezależnie od wprowadzenia nowego systemu identyfikacji i oznakowań.

Logo z lat 50-tych, do którego nawiązuje nowa wersja


Ewolucja logo PZU

Wprowadzeniu nowego logo towarzyszyć będzie kampania reklamowa. PZU z autoironią i humorem postanawia zmierzyć się w niej z wizerunkiem wielkiej, zbiurokratyzowanej firmy, ze skomplikowanymi procedurami, za jaką czasem nadal bywa uważany.

Bohaterem kampanii jest postać Molocha, który symbolizuje negatywne stereotypy o marce PZU. Jest on uczestnikiem nowej firmowej rzeczywistości, w której nie potrafi się odnaleźć. Okazuje się bowiem, że PZU zmienił się tak bardzo, że nie ma w nim miejsca dla dawnych praktyk. W PZU obowiązują teraz przyjazne procedury, produkty są nowoczesne i dopasowane do potrzeb klientów, a formalności załatwiane są od ręki. Zmienił się także wygląd i funkcjonalność oddziałów. Z PZU wypędzony został duch Molocha.

Kampania będzie obejmowała TV, prasę, nośniki outdoorowe, Internet. Rozpoczyna się 12.05 i potrwa do końca lipca. Kreację przygotowały agencje PZL i K2 Internet. Za planowanie i zakup mediów odpowiedzialne są Starlink i ACR.

Źródło: PZU

Galeria: Nowa identyfikacja wizualna PZU

Dodatkowe informacje:

Historia logo PZU
Już niecały rok po zakończeniu II Wojny Światowej ocaleni pracownicy zaczęli organizować pracę w powojennej Polsce. Na szyldach i w dokumentach pojawia się nowe koliste logo z powiększoną literą Z – do którego nawiązuje najnowsze logo PZU z 2012 roku.
Z biegiem lat logo PZU zmieniało kolory i czcionki w logotypie, w latach 70. na niebieskim okręgu widniały białe litery, w latach 80. – okrąg znika. Zostają tylko litery.
Lata 90-te to kolejne zmiany, funkcjonowały wtedy dwa logotypy: jeden dla PZU SA (z dopiskiem rok założenia 1803), drugi dla PZU Życie SA (z dopiskiem: Życie SA)
Na początku XXI wieku w logo pojawia się dopisek: Grupa PZU, który miał podkreślać, że PZU to jedna, duża organizacja. Najświeższym wydarzeniem z historii logo PZU było ogłoszenie i rozstrzygnięcie konkursu na projekt nowego znaku. Ostatecznie zwyciężył projekt Michała Łojewskiego – proste nowoczesne logo, nawiązujące do znaku z lat 50-tych.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Szkoda, że nie zorganizowano konkursu na nowe logo.
Myślę, że nowe jest beznadziejne, tak jak coraz bardziej głupia jest
polityka wizerunkowa tej firmy ( vide sprawa Fryderyka Chopina).
Tego typu firma winna pielęgnować długoletnią tradycję (przykłady firmy zachodnie i
pólnocnoamerykańskie), a do tego nadaje się ostatnio używany logotyp.
No cóż ostatecznie zapłacą za to klienci - jeżeli będą?

avatar użytkownika
,

Masakryczne

avatar użytkownika
,

Trudno to oceniać widząc samo logo, dlatego poprosiliśmy PZU o udostępnienie przykładów z opracowania identyfikacji wizualnej (CI), które pokazywałyby jak się logo zachowuje w konkretnych przypadkach - za chwilę podepniemy galerię do artykułu. Naszym zdaniem logo broni się w tym kontekście znacznie lepiej, a jeśli chodzi o ogólny wizerunek wynikający zarówno z samego logo jak i wyprowadzonych z jego konstrukcji rozwinięć kompozycyjnych, zmiana w porównaniu ze stanem dotychczasowym jest gigantyczna.  

avatar użytkownika
,

Niby pisze, że konkurs był, ale informacja o nim to chyba pocztą pantoflową
była przekazywana.

avatar użytkownika
,

Powoli idzie przesilenie i wszelkiej maści prezesostwo z politycznego nadania stara się jak najszybciej przygarnąć ile się da dla siebie. Stąd te szeptane konkursy za grube miliony.

avatar użytkownika
,

Odnośnie zasad konkursu i trybu wyłaniania znaku otrzymaliśmy wyjaśnienia p. Macieja Buczkowskiego, które zamieszczamy w tekście.  

brak ikonki
,

tragedia

avatar użytkownika
,

Lepiej było nic nie ruszać. Obejrzałem 38 str. księgę i przynam że jest gorzej niż sądziłem, to w sumie jakaś pomyłka albo odwalenie "bo klient tak chciał". Nie wspomnę o wtórności do Inteligo, które było kilka klas lepsze.
A tradycję szlag trafił.

brak ikonki
,

Jak dla mnie marne te logo, a Pan ze zdjęcia to światowej sławy grafik...!

avatar użytkownika
,

logo nie kontynuuje i nie nawiązuje do istniejących kreacji. Proporcje całego układu to raczej znak drogowy zakazu, a więc nie zachęca do tej firmy. Tak przynajmniej odczytuje to moja podświadomość :)
Nie rozumiem koligacji: lata 50 - nowoczesne...

avatar użytkownika
,

Myślę, że dobrą kampanią wizerunkową, byłby konkurs na nowe logo... obecne, zdaniem wielu, jest samo w sobie beznadziejne...

Najnowsze w tym dziale

Druk sublimacyjny na nowo – HP Stitch
W kwietniu br. firma HP ogłosiła wprowadzenie nowej serii urządzeń HP Stitch S przeznaczonych do bezpośredniego i pośredniego druku tekstyliów. Nowa technologia HP to przede wszystkim nowoczesne podejście do druku tkanin. Charakteryzuje je dużo większa wygoda użytkowania oraz lepsze, w porównaniu z klasyczną technologią sublimacyjną, rezultaty. Nowa linia urządzeń...
360e-com – nowa spółka na rynku e-commerce, oferująca kompleksową usługę w zakresie retargetingu – omnichannel retargeting, wspiera markę ORSAY w działaniach remarketingu. Po sukcesie działań na rynku polskim ORSAY zdecydował się na działania na innych rynkach europejskich. Niemieccy konsumenci okazali się najbardziej podatni na działania 360e-com.
38PR & Content Communication odpowiada za komunikację i kompleksową organizację wydarzeń w ramach kampanii ibis MUSIC w Europie Wschodniej. Prowadzone działania obejmują: media relations, współpracę z managementem artystów, celebrytami i influencerami, a także pełną obsługę techniczną eventów.
Marka Fantasia prezentuje nowe smaki i nawiązuje współpracę z Femi Stories
Kolorowa, pachnąca, delikatna – czy istnieje bardziej kobieca i subtelna pora roku niż wczesna wiosna? Taka jest również Fantasia, która rozkwita nowymi smakami i wraz z projektantkami z Femi Stories, zaprasza konsumentki do niezwykłego świata inspiracji.
In-Store Media Polska: Rebranding marki Nałęczowianka w sieci Carrefour
Firma in-Store Media Polska zrealizowała kompleksowy projekt rebrandingu dla marki Nałęczowianka w sieci Carrefour. Akcja objęła bramy, naklejki dywanowe, bramki wejściowe, stoppery oraz wózki konsumenckie. Dzięki nowej identyfikacji wizualnej marka Nałęczowianka jeszcze bardziej wyróżnia się na półce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764