logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Q4/2023 - najnowsze zmiany w algorytmach wyszukiwarki Google

  PR 05.12.2023, przeczytano 901 razy
ilustracja
fot. Stephen Philips / Unsplash

Ostatni kwartał roku 2023 zaowocował wieloma aktualizacjami wyszukiwarki Google, w tym dwoma „core updates”, które w największym stopniu wpływają na działanie algorytmów odpowiadających za wybór treści prezentowanych w wyszukiwarce:


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/q4-2023---najnowsze-zmiany-w-algorytmach-wyszukiwarki-google,402351,artykul.html

  • November 2023 reviews update,
  • November 2023 core update,
  • October 2023 core update,
  • October 2023 spam update.

Zmiany mają na celu promowanie w wynikach wyszukiwania treści spełniających oficjalne wytyczne Google: E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness), jednak według wielu specjalistów świata SEO - jednym z głównych celów najnowszych uaktualnień jest walka z niskiej jakości treściami wygenerowanymi przez AI, które często wygrywają z wyższej jakości treściami ludzkiego autorstwa. (źródła: 1,2,3

Google w oficjalnych komunikatach wskazuje, że treści AI nie są penalizowane same w sobie, jeśli zachowują wysoką jakość:

„Jeśli chodzi o automatycznie generowane treści, nasze wytyczne są spójne od lat. Korzystanie z automatyzacji - w tym sztucznej inteligencji - do generowania treści, których głównym celem jest manipulowanie rankingiem w wynikach wyszukiwania, stanowi naruszenie naszych zasad dotyczących spamu. (...) To powiedziawszy, ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że nie każde użycie automatyzacji, w tym generowanie AI, jest spamem. Automatyzacja od dawna jest wykorzystywana do generowania przydatnych treści, takich jak wyniki sportowe, prognozy pogody i transkrypcje. Sztuczna inteligencja ma potencjał napędzania ludzkiej ekspresji oraz bycia kluczowym narzędziem wspierającym tworzenie treści do Internetu”. (źródło

Nie każda agencja marketingowa postrzega zmiany w algorytmach jako pozytywne - często skutkują one nagłymi, niekorzystnymi zmianami w ruchu i widoczności stron. Według oficjalnego komunikatu Google, zmiany te niekoniecznie są objawem kiepskiej jakości strony:

Nie ma konkretnych działań, które należy podjąć w celu odzyskania pozycji (po aktualizacji algorytmów). Negatywny wpływ na rankingi nie zawsze jest sygnałem, że coś jest nie tak ze stronami użytkownika”.

A w przypadku ich wystąpienia, ruch i widoczność strony często wracają do normy po upływie kilku tygodni.

Źródło: KAMAN Marketing

kamanmarketing.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Do 2026 r. wyszukiwarkom ma ubyć 1/4 użytkowników
Do 2026 roku wyszukiwarkom internetowym ma ubyć aż 25 proc. użytkowników – wynika z najnowszego raportu analityków Gartnera. Przestaniemy wyszukiwać w tradycyjny sposób? Nie, ale na pewno to AI i nasze z nią rozmowy będą czymś na porządku dziennym. Co to oznacza dla właścicieli sklepów internetowych, którzy w swoich działaniach wykorzystują...
Dźwięk w cyberprzestrzeni: Audio marketing w świecie online
W dobie niezwykle szybkiego rozwoju rynku e-commerce i digitalizacji kanałów sprzedaży, kształtowanie wizerunku marki online staje się równie kluczowe, co tradycyjne strategie marketingowe. W tej cyfrowej erze, gdzie klienci są nieustannie bombardowani informacjami, warto zwrócić uwagę na potężne narzędzie - dźwięk.
Pierwszy sklep formatu „Nike Rise
20 lutego br. w Centrum Handlowym Bonarka otwarto pierwszy salon "Nike Rise" w Polsce. Dwupoziomowy sklep o powierzchni 1000 mkw. w swoim założeniu łączy bogaty świat sportu i jego różnorodnych dyscyplin z innowacyjnymi, cyfrowymi doświadczeniami i usługami.
Polski projekt miejskich mebli dla fińskiego miasteczka
Zimą pogoda nie zachęca do spędzania czasu na świeżym powietrzu? My uważamy inaczej i razem z Parkly stworzyliśmy „zimoodporny” zestaw mebli miejskich dla Keravy – fińskiego miasteczka nieopodal Helsinek. 
Opinie o marce. Jak przeprowadzić samodzielny audyt?
97 proc. klientów czyta opinie o firmie, a 85 proc. konsumentów ufa temu, co zobaczy w Internecie o danej marce. Opinie online są tak samo istotne, jak rekomendacje znajomych – wynika z danych popularnej platformy do monitorowania brandów. Jak przeprowadzić samodzielny audyt opinii o naszej firmie? Czy istnieją na to proste sposoby? I dlaczego w ogóle warto...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764