wiadomość usunięta z przyczyn regulaminowych
(umieszczanie ofert na forum)
(Wiadomość zmodyfikowana przez: redakcja dnia 11.11.2012 23:02)
wiadomość usunięta z przyczyn regulaminowych
(umieszczanie ofert na forum)
(Wiadomość zmodyfikowana przez: redakcja dnia 11.11.2012 23:02)
Witam,
pozwalam sobie na zamieszczenie krótkiej definicji terminu Digital Signage. Polskiego odpowiednika chyba jeszcze się nie dorobilismy
Co to jest Digital Signage?
Digital Signage jest formą „wizualnej reklamy zewnętrznej” opartej na wyświetlaniu przekazów i wiadomości reklamowych na elektronicznych ekranach znajdujących się w dowolnej lokalizacji. Stanowi zatem formę „prywatnej telewizji reklamowej”. Digital Sign (cyfrowy znak) w przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy typu outdoor (phisical sign) nie wymaga autoryzacji, monitoringu, weryfikacji przedstawianych informacji w każdyj indywidualnej lokalizacji. Raz przygotowany przekaz reklamowy wygląda zawsze tak samo w każdej lokalizacji i na każdym ekranie.
Planowanie emisji, zarządzanie i modyfikacja odbywa się z pojedynczego punktu w sieci Digital Signage, z którego nowe wersje przekazu reklamowego dystrybuowane są automatycznie do pozostałych punktów sieci (indywidualnych ekranów). Digital Signage pozwala na szybkie wprowadzanie zmian (z jednego miejsca - centrali) w przekazywanych treściach i ich indywidualizację z podziałem na każdy ekran – niezależnie od jego lokalizacji i ilości ekranów w sieci. Komputer centralny zarządza poszczególnymi ekranami (LED, Plazma, monitory PC) zwykle poprzez sieć Internet.
Zawartość reklamowa i informacyjna prezentowana na ekranach może być zbudowana z wielu elementów (prezentowanych indywidualnie lub skomponowanych w jeden przekaz): grafiki, filmów, wiadomości tekstowych (statycznych, animowanych lub przewijanych na zasadzie „scroll”, zdjęć, treści typu live (z lokalnej kamery lub retransmisja kanału TV).
Poczytałem Wasze posty i nie wiem co ma z tego wyniknąć? W końcu chodzi przecież o kasę do zarobienia, a temat jest odległy dla większości niewielkich agencji reklamowych ze względu na koszty utworzenia sieci, wyposażenia punktów, itp. a przede wszystkim znalezienia klienta na taką usługę. Ale może się mylę. Oczywiście podyskutować można. Pozdrawiam...i czekam na dalsze posty
O digital signage w Polsce - www.narrowcasting.pl
Pozwolę sobie zauważyć, że próba tłumaczenia Digital Signage na polski jest bezsensowa, trzeba przyjąć ten zwrot jako natywny i stosować w języku polskim. Digital Signage jest odwrotnością Physical Sign, czyli wszelkiego typu reklam i informacji tradycyjnie przedstawianych w formie trwałej. Digtal Signage nie odnosi się przecież tylko do reklamy. Informacja o rozkładzie lotów na ekranach LEC lub LCD to też DSignage. A informacje o rozkładach jazdy pociągów na polskich dworcach PKP (czyli fizycznych wyświetlaczach, które przerzucają znaki aby odbrać te właściwe i stworzyć słowo to jest jeszcze Physical Sign). Stąd nie można dsignage tłumaczyć w nawiązaniu tylko do celów reklamowych. Tak naprawdę to jest połączenie nowej reklamy cyfrowej i wizualnej komunikacji publicznej (komunikacja w znaczeniu przekazywania ludziom wiadomości o charakterze informacyjnym). Polecam zostawić digital signage tak jak jest...
A takie dosłowne tłumaczenie digital signage powinno chyba być jakoś tak: wiek cyfrowej komunikacji, albo: era komunikacji wizualnej... nie?
polecam przy okazji www.dsignage.pl
chrishugo
-----------------
Adam L.
www.dsignage.pl
|
zgadzam się, Digital Signage raczkuje w Polsce. Świat reklamy jeszcze nie rozumie za bardzo na czym to polega, ale światowe tendencje wskazują, że i w Polsce rynek sukcesywnie będzie się zmieniać. A tym samym w Internecie pojawi się więcej informacji o Digital Signage.
Wygląda na to, że to jest jak na razie pierwszy portal o DDS.
-----------------
Adam L.
www.dsignage.pl
DDS w Polsce się rozwija i będzie rozwijał, jednakże możnaby informacje na jego temat nieco usystematyzować, aby łatwiejsze było ich pozyskiwanie i wykorzystywanie na potrzeby projektów. Myślę że małe agencje reklamowe mają niewielkie szanse odnaleźć się na tym rynku. Natomiast te większe, już z nieco ugruntowaną pozycją jak najbardziej. Trzeba pamiętać żę najważniejsze jest to co się wyświetla a nie na czym i gdzie....hardware i software to jedno ale kontent i sam pomysł to równie wartościowa działka...
Pozdrawiam
Hardware jest jeszcze biorąc pod uwagę może nie pierwsze kroki, jakie stawia Signage System, ale nie możemy zapominać o nowatorstwie rozwiązania, hardware jest jak fundament, niezwykle ważny, aby treść mogła ożyć.
Przy całej gamie sprzętu, jaki poznałem uważam, że tylko dwie firmy produkujące zwracają na siebie uwagę pełną, „dobrą” ofertą hard i software.
Gdy spełnimy dwa podstawowe warunki: właściwy hard i soft możemy przejść do Content.
Pozdrawiam serdecznie
JM