logo
WIADOMOŚCI

Raben po drodze z ekologią – kampania społeczna eco2way

Mateusz Zawiślak  PR 13.06.2018, przeczytano 147 razy
ilustracjastrzałka

Grupa Raben zdaje sobie sprawę z wpływu, jaki branża TSL odciska na środowisku naturalnym. Zależy jej na tym, aby jak najbardziej ten „ślad” minimalizować. Dlatego rusza z nową kampania społeczną: „eco2way - po drodze z ekologią” opartą na eksperymencie społecznym i konkursie „Czy jesteście EKO Rodziną”, w którym namawia do ekologicznych zachowań na co dzień. Akcję wspierają influencerzy min. Oczekujac.pl, Szczęsliva.pl i Zuch.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/raben-po-drodze-z-ekologia-–-kampania-spoleczna-eco2way,36868,artykul.html

Jako największa firma transportowo-logistyczna w Polsce, Grupa Raben jest świadoma wpływu transportu na jakość środowiska. Ekologia ma dla firmy duże znaczenie. Każdego roku są stawiane coraz bardziej ambitne cele w redukcji zużycia paliwa i emisji CO2 . Grupa inwestuje w nowoczesne środki transportów, jak również szkoli kierowców z jazdy defensywnej. Ekologiczne rozwiązania są też powszechnie stosowane w zarządzanych magazynach oraz biurach. To wszystko wspierają dodatkowe inicjatywy min. nasadzenia drzew w ramach akcji e-faktura=wyższa kultura.

- Oszczędzając surowce naturalne, mierząc, raportując i obniżając emisję gazów cieplarnianych działamy na rzecz wspólnego dobra – przyszłości. Pragniemy bowiem, aby następne pokolenia miały dostęp do tych samych zasobów, z których korzystamy teraz. – mówi Katarzyna Bartkiewicz, Digital Marketing Manager, Grupa Raben – Wierzymy, że tak naprawdę każdy z nas, poprzez codzienne aktywności, ma wpływ na środowisko naturalne. Jeśli połączymy wspólne działania, przyczynimy się do stworzenia lepszego jutra dla nas i naszych dzieci.

Dorośli troszczą się o przyszłość swoich dzieci, inwestują w ich naukę – zapisując do prywatnych szkół, wysyłając na lekcje muzyki, ucząc języków obcych od najmłodszych lat. Dbają o ich zdrowie zdecydowanie bardziej niż o własne. Jednocześnie generują szkodliwy dla zdrowia smog, niszczą ekosystemy, zasypując go śmieciami, przyczyniają się do efektu cieplarnianego, itd. Często nie zauważają korelacji pomiędzy kondycją środowiska naturalnego, na którą mają bezpośredni wpływ, a zdrowiem i samopoczuciem swoich dzieci.

Dlatego właśnie, 1 czerwca 2018, w Światowy Dzień Dziecka, Raben ruszył z nową kampanią pro-środowiskową „eco2way – po drodze z ekologią”. W ramach akcji przeprowadzony został eksperyment społeczny w Kolegium Edukacyjnym Poznańskiego Stowarzyszenia Oświatowego „Dębinka” z udziałem pedagoga oraz psychologa dziecięcego.

- Poprosiliśmy uczniów – przyszłe pokolenie, aby narysowali, jak wyobrażają sobie szczęśliwe chwile spędzone z rodziną. Następnie efekt ich pracy przedstawiliśmy rodzicom. Wynik? Ponad 90% dzieci swoje szczęśliwe chwile pokazało w towarzystwie środowiska naturalnego. – wyjaśnia Katarzyna Bartkiewicz – Film przedstawiający przebieg eksperymentu stał się tym samym podstawą całej kampanii społecznej.

Główną ideą kampanii jest zwrócenie uwagi na problem zanieczyszczenia środowiska naturalnego. Akcja ma również wywołać u odbiorców chęć większego zaangażowania się w podstawowe działania związane z ochroną natury, w trosce o przyszłe pokolenia. Specjalnie dla jej potrzeb została stworzona dedykowana strona internetowa www.eco2way.com. Znajdują się na niej liczne ekoporady dla całej rodziny (w domu, samochodzie, podróży), jak również informacje na temat proekologicznych działań Grupy Raben. Kampanię wspierają influencerzy, którym ten temat też leży na sercu, są to: Oczekujac.pl, Szczęsliva.pl i Zuch.

Dodatkowo, w ramach kampanii ruszył konkurs na fanpage Grupy Raben, pod hasłem „Czy jesteście EKO Rodziną”, który ma zaangażować całe rodziny do przesyłania wpisów dotyczących tego, jak dbają o środowisko naturalne. Konkurs potrwa do 23.06.2018. Nagrodami są: oczyszczasz powietrza marki SHARP, książki o ekologii, a także drobne upominki dla dzieci.

Zaangażowani w kampanię influencerzy:

  • Oczekując.pl - Jako autorzy oraz rodzice są autentyczni, przedstawiają punkt widzenia zarówno taty, jak i mamy. Wszystkie fachowe, jak również poradnikowe treści opierane są na rzetelnej wiedzy, konsultowanej ze specjalistami.
  • Szczęśliva.pl - SZCZESLIVA.PL to blog lekko parentingowy, lifestylowy, z podróżami w tle. To przede wszystkim życie rodziny, która żyje w swoim miejskim tempie i stara się delektować każdą chwilą. Na szczesliva.pl można znaleźć fragmenty z codziennego życia, podróży oraz przemyślenia autorki.
  • Zuch - Grafik, bloger, spełniony mąż oraz ojciec trójki dzieci. Trzykrotny finalista konkursu Blog Roku. Założyciel studia graficznego. Autor bloga o byciu facetem: mężem, tatą oraz geekiem naraz. To blog o tym, czym jest męskość i jak jest ona ważna.

Źródło: Grupa Raben

www.raben-group.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Nowa identyfikacja wizualna Linux Polska
Linux Polska wprowadza nową identyfikację wizualną. Firma powstała w 2009 roku, stając się centrum kompetencji rozwiązań Open Source na polskim rynku. W tamtym czasie jeszcze niewiele osób wiedziało, czym są otwarte technologie, a jeszcze mniej wierzyło w ogromny potencjał ich innowacyjnego wykorzystania w licznych sektorach gospodarki.
Mediations Biennale z PGA
Co sztuka współczesna może mieć wspólnego z największymi w Europie Środkowo-Wschodniej targami gier komputerowych i rozrywki multimedialnej? Bardzo wiele. Mediations Biennale wkracza w cyfrowy świat z przytupem.
Startuje nowa akcja firmy Nikon „Jestem Zatrzymanym Wspomnieniem”, będąca doskonałą okazją do nabycia produktów marki. Promocyjny asortyment będzie dostępny od 15 czerwca do 31 sierpnia 2018 r. Zgłoszenia można nadsyłać do 31 września 2018 r.
Mirosław Kępiński prezesem Truly
Od 8 czerwca br. prezesem agencji marketingowej Truly (Polska Press Grupa) jest Mirosław Kępiński. Dotychczas zajmujący to stanowisko Wacław Wykrytowicz odchodzi z firmy.
Sony ogłasza nowy zaawansowany aparat kompaktowy RX100 VI
Jasny obiektyw ZEISS Vario-Sonnar T* 24–200 mm[i] F2,8 – F4,5 Kompaktowa obudowa serii RX100 Najszybszy na świecie system AF, ustawiający ostrość w [ii] 0,03 sekundy[iii] 315 umieszczonych w płaszczyźnie ogniskowej, opartych na detekcji fazy pól AF pokrywających około 65% kadru 20,1-megapikselowy[iv], warstwowy...
 
poniedziałek 18.06.2018, 50 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone