logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Raben po drodze z ekologią – kampania społeczna eco2way

  PR 13.06.2018, przeczytano 1016 razy
ilustracjastrzałka

Grupa Raben zdaje sobie sprawę z wpływu, jaki branża TSL odciska na środowisku naturalnym. Zależy jej na tym, aby jak najbardziej ten „ślad” minimalizować. Dlatego rusza z nową kampania społeczną: „eco2way - po drodze z ekologią” opartą na eksperymencie społecznym i konkursie „Czy jesteście EKO Rodziną”, w którym namawia do ekologicznych zachowań na co dzień. Akcję wspierają influencerzy min. Oczekujac.pl, Szczęsliva.pl i Zuch.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/raben-po-drodze-z-ekologia-%E2%80%93-kampania-spoleczna-eco2way,36868,artykul.html

Jako największa firma transportowo-logistyczna w Polsce, Grupa Raben jest świadoma wpływu transportu na jakość środowiska. Ekologia ma dla firmy duże znaczenie. Każdego roku są stawiane coraz bardziej ambitne cele w redukcji zużycia paliwa i emisji CO2 . Grupa inwestuje w nowoczesne środki transportów, jak również szkoli kierowców z jazdy defensywnej. Ekologiczne rozwiązania są też powszechnie stosowane w zarządzanych magazynach oraz biurach. To wszystko wspierają dodatkowe inicjatywy min. nasadzenia drzew w ramach akcji e-faktura=wyższa kultura.

- Oszczędzając surowce naturalne, mierząc, raportując i obniżając emisję gazów cieplarnianych działamy na rzecz wspólnego dobra – przyszłości. Pragniemy bowiem, aby następne pokolenia miały dostęp do tych samych zasobów, z których korzystamy teraz. – mówi Katarzyna Bartkiewicz, Digital Marketing Manager, Grupa Raben – Wierzymy, że tak naprawdę każdy z nas, poprzez codzienne aktywności, ma wpływ na środowisko naturalne. Jeśli połączymy wspólne działania, przyczynimy się do stworzenia lepszego jutra dla nas i naszych dzieci.

Dorośli troszczą się o przyszłość swoich dzieci, inwestują w ich naukę – zapisując do prywatnych szkół, wysyłając na lekcje muzyki, ucząc języków obcych od najmłodszych lat. Dbają o ich zdrowie zdecydowanie bardziej niż o własne. Jednocześnie generują szkodliwy dla zdrowia smog, niszczą ekosystemy, zasypując go śmieciami, przyczyniają się do efektu cieplarnianego, itd. Często nie zauważają korelacji pomiędzy kondycją środowiska naturalnego, na którą mają bezpośredni wpływ, a zdrowiem i samopoczuciem swoich dzieci.

Dlatego właśnie, 1 czerwca 2018, w Światowy Dzień Dziecka, Raben ruszył z nową kampanią pro-środowiskową „eco2way – po drodze z ekologią”. W ramach akcji przeprowadzony został eksperyment społeczny w Kolegium Edukacyjnym Poznańskiego Stowarzyszenia Oświatowego „Dębinka” z udziałem pedagoga oraz psychologa dziecięcego.

- Poprosiliśmy uczniów – przyszłe pokolenie, aby narysowali, jak wyobrażają sobie szczęśliwe chwile spędzone z rodziną. Następnie efekt ich pracy przedstawiliśmy rodzicom. Wynik? Ponad 90% dzieci swoje szczęśliwe chwile pokazało w towarzystwie środowiska naturalnego. – wyjaśnia Katarzyna Bartkiewicz – Film przedstawiający przebieg eksperymentu stał się tym samym podstawą całej kampanii społecznej.

Główną ideą kampanii jest zwrócenie uwagi na problem zanieczyszczenia środowiska naturalnego. Akcja ma również wywołać u odbiorców chęć większego zaangażowania się w podstawowe działania związane z ochroną natury, w trosce o przyszłe pokolenia. Specjalnie dla jej potrzeb została stworzona dedykowana strona internetowa www.eco2way.com. Znajdują się na niej liczne ekoporady dla całej rodziny (w domu, samochodzie, podróży), jak również informacje na temat proekologicznych działań Grupy Raben. Kampanię wspierają influencerzy, którym ten temat też leży na sercu, są to: Oczekujac.pl, Szczęsliva.pl i Zuch.

Dodatkowo, w ramach kampanii ruszył konkurs na fanpage Grupy Raben, pod hasłem „Czy jesteście EKO Rodziną”, który ma zaangażować całe rodziny do przesyłania wpisów dotyczących tego, jak dbają o środowisko naturalne. Konkurs potrwa do 23.06.2018. Nagrodami są: oczyszczasz powietrza marki SHARP, książki o ekologii, a także drobne upominki dla dzieci.

Zaangażowani w kampanię influencerzy:

  • Oczekując.pl - Jako autorzy oraz rodzice są autentyczni, przedstawiają punkt widzenia zarówno taty, jak i mamy. Wszystkie fachowe, jak również poradnikowe treści opierane są na rzetelnej wiedzy, konsultowanej ze specjalistami.
  • Szczęśliva.pl - SZCZESLIVA.PL to blog lekko parentingowy, lifestylowy, z podróżami w tle. To przede wszystkim życie rodziny, która żyje w swoim miejskim tempie i stara się delektować każdą chwilą. Na szczesliva.pl można znaleźć fragmenty z codziennego życia, podróży oraz przemyślenia autorki.
  • Zuch - Grafik, bloger, spełniony mąż oraz ojciec trójki dzieci. Trzykrotny finalista konkursu Blog Roku. Założyciel studia graficznego. Autor bloga o byciu facetem: mężem, tatą oraz geekiem naraz. To blog o tym, czym jest męskość i jak jest ona ważna.

Źródło: Grupa Raben

www.raben-group.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764