logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Raben po drodze z ekologią – kampania społeczna eco2way

  PR 13.06.2018, przeczytano 380 razy
ilustracjastrzałka

Grupa Raben zdaje sobie sprawę z wpływu, jaki branża TSL odciska na środowisku naturalnym. Zależy jej na tym, aby jak najbardziej ten „ślad” minimalizować. Dlatego rusza z nową kampania społeczną: „eco2way - po drodze z ekologią” opartą na eksperymencie społecznym i konkursie „Czy jesteście EKO Rodziną”, w którym namawia do ekologicznych zachowań na co dzień. Akcję wspierają influencerzy min. Oczekujac.pl, Szczęsliva.pl i Zuch.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/raben-po-drodze-z-ekologia-%E2%80%93-kampania-spoleczna-eco2way,36868,artykul.html

Jako największa firma transportowo-logistyczna w Polsce, Grupa Raben jest świadoma wpływu transportu na jakość środowiska. Ekologia ma dla firmy duże znaczenie. Każdego roku są stawiane coraz bardziej ambitne cele w redukcji zużycia paliwa i emisji CO2 . Grupa inwestuje w nowoczesne środki transportów, jak również szkoli kierowców z jazdy defensywnej. Ekologiczne rozwiązania są też powszechnie stosowane w zarządzanych magazynach oraz biurach. To wszystko wspierają dodatkowe inicjatywy min. nasadzenia drzew w ramach akcji e-faktura=wyższa kultura.

- Oszczędzając surowce naturalne, mierząc, raportując i obniżając emisję gazów cieplarnianych działamy na rzecz wspólnego dobra – przyszłości. Pragniemy bowiem, aby następne pokolenia miały dostęp do tych samych zasobów, z których korzystamy teraz. – mówi Katarzyna Bartkiewicz, Digital Marketing Manager, Grupa Raben – Wierzymy, że tak naprawdę każdy z nas, poprzez codzienne aktywności, ma wpływ na środowisko naturalne. Jeśli połączymy wspólne działania, przyczynimy się do stworzenia lepszego jutra dla nas i naszych dzieci.

Dorośli troszczą się o przyszłość swoich dzieci, inwestują w ich naukę – zapisując do prywatnych szkół, wysyłając na lekcje muzyki, ucząc języków obcych od najmłodszych lat. Dbają o ich zdrowie zdecydowanie bardziej niż o własne. Jednocześnie generują szkodliwy dla zdrowia smog, niszczą ekosystemy, zasypując go śmieciami, przyczyniają się do efektu cieplarnianego, itd. Często nie zauważają korelacji pomiędzy kondycją środowiska naturalnego, na którą mają bezpośredni wpływ, a zdrowiem i samopoczuciem swoich dzieci.

Dlatego właśnie, 1 czerwca 2018, w Światowy Dzień Dziecka, Raben ruszył z nową kampanią pro-środowiskową „eco2way – po drodze z ekologią”. W ramach akcji przeprowadzony został eksperyment społeczny w Kolegium Edukacyjnym Poznańskiego Stowarzyszenia Oświatowego „Dębinka” z udziałem pedagoga oraz psychologa dziecięcego.

- Poprosiliśmy uczniów – przyszłe pokolenie, aby narysowali, jak wyobrażają sobie szczęśliwe chwile spędzone z rodziną. Następnie efekt ich pracy przedstawiliśmy rodzicom. Wynik? Ponad 90% dzieci swoje szczęśliwe chwile pokazało w towarzystwie środowiska naturalnego. – wyjaśnia Katarzyna Bartkiewicz – Film przedstawiający przebieg eksperymentu stał się tym samym podstawą całej kampanii społecznej.

Główną ideą kampanii jest zwrócenie uwagi na problem zanieczyszczenia środowiska naturalnego. Akcja ma również wywołać u odbiorców chęć większego zaangażowania się w podstawowe działania związane z ochroną natury, w trosce o przyszłe pokolenia. Specjalnie dla jej potrzeb została stworzona dedykowana strona internetowa www.eco2way.com. Znajdują się na niej liczne ekoporady dla całej rodziny (w domu, samochodzie, podróży), jak również informacje na temat proekologicznych działań Grupy Raben. Kampanię wspierają influencerzy, którym ten temat też leży na sercu, są to: Oczekujac.pl, Szczęsliva.pl i Zuch.

Dodatkowo, w ramach kampanii ruszył konkurs na fanpage Grupy Raben, pod hasłem „Czy jesteście EKO Rodziną”, który ma zaangażować całe rodziny do przesyłania wpisów dotyczących tego, jak dbają o środowisko naturalne. Konkurs potrwa do 23.06.2018. Nagrodami są: oczyszczasz powietrza marki SHARP, książki o ekologii, a także drobne upominki dla dzieci.

Zaangażowani w kampanię influencerzy:

  • Oczekując.pl - Jako autorzy oraz rodzice są autentyczni, przedstawiają punkt widzenia zarówno taty, jak i mamy. Wszystkie fachowe, jak również poradnikowe treści opierane są na rzetelnej wiedzy, konsultowanej ze specjalistami.
  • Szczęśliva.pl - SZCZESLIVA.PL to blog lekko parentingowy, lifestylowy, z podróżami w tle. To przede wszystkim życie rodziny, która żyje w swoim miejskim tempie i stara się delektować każdą chwilą. Na szczesliva.pl można znaleźć fragmenty z codziennego życia, podróży oraz przemyślenia autorki.
  • Zuch - Grafik, bloger, spełniony mąż oraz ojciec trójki dzieci. Trzykrotny finalista konkursu Blog Roku. Założyciel studia graficznego. Autor bloga o byciu facetem: mężem, tatą oraz geekiem naraz. To blog o tym, czym jest męskość i jak jest ona ważna.

Źródło: Grupa Raben

www.raben-group.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Na tej drukarce wielkoformatowej Mutoh powstają… maty podłogowe
Firma Flocmat korzysta z drukarek sublimacyjnych japońskiej marki Mutoh do produkcji… spersonalizowanych mat podłogowych. Poznajcie kolejną historię sukcesu druku cyfrowego.
Panasonic na ISE 2019
W tym roku Panasonic zaprezentuje podczas targów ISE swoje najnowsze technologie audio-wizualne dla branży rozrywkowej, edukacyjnej, do pokazów publicznych, prezentacji firmowych i pracy grupowej. Podczas wydarzenia firma stworzy m.in supernowoczesną ulicę handlową i futurystyczną salę lekcyjną.
Podczas tegorocznej edycji targów ISE Ricoh zaprezentuje najnowsze rozwiązania ułatwiające współpracę, urządzenia i systemy dla sal konferencyjnych oraz z zakresu digital signage. Uczestnicy targów będą mogli m.in. poznać możliwości autorskiego oprogramowania Smart Meeting Assistant i jako pierwsi przetestować najnowszą serią monitorów interaktywnych....
Arkady Wrocławskie z nową linia kreatywną
Arkady Wrocławskie konsekwentnie realizują nową strategię rozwoju, która w centrum zainteresowanie stawia rodziny z dziećmi. Zlokalizowane w samym sercu Wrocławia centrum handlowe zaprezentowało właśnie linię kreatywną inspirowaną dziecięcymi kolorowankami. Działaniom Arkad Wrocławskich w 2019 roku towarzyszyć będzie też claim: „otwarte na rodziny”.
Prowly z Chief People & Culture Officerem
Prowly, firma technologiczna oferująca rozwiązania dla branży PR, zacieśnia współpracę z Izą Klat, która dołącza do zespołu jako Chief People & Culture Officer. Wcześniej związana m.in. z Google, wspiera teraz coachingowo i doradczo startup Joanny Drabent i Sebastiana Przyborowskiego.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia
© 1997-2019 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone