logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Raczkowanie w oklejaniu pojazdów. Co muszę wiedzieć?

Strona 4/4  1 2 3 4

| 01.03.2016 02:03

arekbm, 2016-02-29 09:14
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Mam jednak kilka pytań, które ułatwią mi pracę na starcie, a myślę, że nie wymagają szkolenia.

1. Czy folia polimerowa lepiej się zachowuje przy klejeniu na mokro? lepszy klej itp?
2. Do wody należy dodawać jakiegoś płynu/specyfiku? jeśli tak to w jakiej proporcji?
3. Po naklejeniu warto suszyć naklejki suszarką czy czekać aż samoczynnie woda odparuje?
4. Jest jakiś sprzęt do odklejania starych naklejek, głównie napisów? Jak wspomniałem, gdy nagrzewam opalarką i odklejam ręcznie to naklejki są dość gorące. Jakieś rękawiczki, coś?
5. W jaki sposób ściągnąć stary klej po naklejkach? Gdy wycieram szmatką nasączoną benzyną ekstrakcyjną, klej nie schodzi.

Pozdrawiam


1 - klej i folia to dwie rozne sprawy. Do potrenowania na prostych sprawach mozesz zamowic orajet 3164 Rapid Air (to folia do druku) jest bardzo tani i zobaczysz jakie sa zalety klejenia na sucho z klejem kanalikowym. Byc moze jest w okolicy jakas firma, ktora chiclaby sie pozbyc jakichs wydrukow, resztek - zawsze to bardzo tanie/darmowe zrodlo materialow do cwiczen. orajet 3164ra maja w fabertec - jezeli beda sie upierac ze nie maja to i tak maja

2 - Jezeli chcesz kleic na mokro to jest plyn easy fol - ten sam sklep.

3 - easy fol odparowuje szybciej niz woda, zalezy od temperatury w jakiej kleisz i podloza.

4 - jest duzo srodkow i kazdy do czego innego i innego podloza. Pistolet na gorace powietrze i skrobak (proboj ogrzewac wiekszy obszar), rekawiczki bawelniane przydadza Ci sie i tak - polecam z 10 par na poczatek.

5 - zalezy od podloza i jaka chemia nie wpie.... Ci podloza lub rozpusci lakieru. T-röd czyli pewnie denaturat w PL lub aceton to z dostepnych w bardziej ogolnych sklepach. Jezeli bedziesz rozmawial w jakimkolwiek sklepie z foliami to maja cale stosy tego, powiedz im z czego chcesz usunac ten klej a napewno pomoga. Pamietaj o dobrej wentylacji w przypadku bardziej agresywnych preparatow.

Folie w roznym stopniu wykurczaja sie pod wplywem czasu, pracy i slonca - nawet na plaskiej powierzchni moze Ci peknac lub na takim kolku zostanie Ci brzydki outline z kleju pokrytego syfem.

Co zrozumialem z twojego posta to sa raczej bardzo proste sprawy i jestem pewien, ze sobie poradzisz. Jezeli firma na to przystala to bardzo fajnie i baw sie dobrze. Absolutnie nie jestem specjalista od wyklejania pojazdow ale to co pokazales na zdjeciu to naprawde nie jest super skomplikowana historia.

edit: JanTajga napisal sama prawde (duzo youtube nie zaszkodzi) tylko polecalbym jednak pistolet na gorace powietrze bo z ta suszarka to moze byc ciezki start.

(Wiadomość zmodyfikowana przez: karaDa dnia 01.03.2016 02:07)

avatar użytkownika
+ + + + +

Bromolla
wiadomości: 525
w Signs.pl od 24.09.2010
IP: 37.250.62.XXX

| 01.03.2016 09:03

karaDa, 2016-03-01 02:05

...Absolutnie nie jestem specjalista od wyklejania pojazdow ...


Widać to po odp. na pytania

-----------------
moja racja jest najmojsza

avatar użytkownika
+ + + +

PL
wiadomości: 348
w Signs.pl od 04.08.2012
IP: 31.61.137.XXX

| 01.03.2016 14:03

Bo do tego nie trzeba byc specjalista w oklejaniu pojazdow - to sa burty.

avatar użytkownika
+ + + + +

Bromolla
wiadomości: 525
w Signs.pl od 24.09.2010
IP: 2.69.27.XXX

| 08.05.2016 03:05

1. Na mokro klei się niektóre folie na szybach, w twoim przypadku, zapomnij o wodzie, choć na płaskich powierzchniach można jej użyć, ale to dużo więcej pracy, a później więcej kleju po zdjęciu naklejek.
2. Do klejenia folii "na mokro" są produkowane specjalne chemikalia, ale można do zwykłej wody dodać kilka kropel np. Ludwika czy szamponu dla dzieci.
3. Po naklejeniu folii "na mokro" trzeba sztywną raklą wycisnąć płyn spod folii. Jak dokładnie to zrobisz, to suszenie nie jest konieczne, jak zrobisz to niedokładnie, to podgrzewanie wywoła piękne bąble.
4. Podgrzewaj mniej, to się nie poparzysz. Do zdejmowania naklejek są mechaniczne urządzenia, ale nie radzę używać bez odrobiny treningu.
5. Klej z folii lepiej zmywa zwykła benzyna, są też specjalne chemikalia, ale na cud bym nie oczekiwał. Podgrzewanie folii przy zdejmowaniu na pewno spowoduje to, że kleju zostanie więcej, klejenie na mokro też wywoła taki efekt. Jak kleju zostało dużo, to trzeba najpierw porządnie go namoczyć benzyną, chwilę poczekać i ściągnąć raklą. Resztę która zostanie zmyć.
-----------------------------

Jeśli oklejasz pojazdy, to zapomnij o klejeniu "na mokro", chyba że przyciemniasz szyby?

(Wiadomość zmodyfikowana przez: chezare dnia 08.05.2016 03:09)

+ + +

grodzisk mazowiecki
wiadomości: 128
w Signs.pl od 26.09.2007
IP: 79.191.98.XXX
Strona 4/4  1 2 3 4
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764