Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz ze Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, kontynuując dotychczasową działalność Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej, zamierza przystąpić do konkursu organizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) w celu uzyskania możliwości organizacji i prowadzenia Rady w kolejnych latach.
Rada Sektorowa to inicjatywa wspierająca edukację branży. W jej ramach od 2019 wspólnie dążymy do tego, by kwalifikacje zdobywane w szkołach, na uczelniach, podczas kursów i szkoleń odpowiadały na rzeczywiste potrzeby rynku pracy. Chcemy lepiej dopasować system edukacji do potrzeb sektora komunikacji marketingowej. W tym czasie staliśmy się jedną z najaktywniejszych w systemie rad sektorowych utworzonych przez PARP i finansowanych z programu POWER 2014–2020.
Przez ten czas podejmowaliśmy szereg działań, które miały znaczący wpływ na rozwój sektora m.in.:
- badania i analizy dotyczące luk kompetencyjnych,
- opracowywanie rekomendacji szkoleniowych dla branży,
- inicjowanie współpracy między biznesem a edukacją,
- tworzenie materiałów edukacyjnych dla uczniów, studentów oraz nauczycieli,
- przygotowanie sektorowej ramy kwalifikacji.
Naszymi celami na kolejne lata (2025–2029) są m.in.:
- Identyfikacja i monitorowanie potrzeb kwalifikacyjno-zawodowych w sektorze.
- Opracowywanie rekomendacji dotyczących kształcenia i doskonalenia zawodowego.
- Wspieranie działań na rzecz podnoszenia kompetencji pracowników sektora.
Serdecznie zapraszamy wszystkie organizacje branżowe oraz zainteresowane podmioty do współpracy i udziału w pracach Rady, aby wspólnie kształtować przyszłość sektora.
- Więcej o Radzie: https://radasektorowa-komunikacja.pl/
Źródło: IAB Polska