logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Radcy prawni chcą ułatwień w reklamowaniu swoich kancelarii

  PR 08.07.2022, przeczytano 401 razy

Jednym z głównych punktów rozpoczynającego się jutro Nadzwyczajnego Krajowego Zjazdu Radców Prawnych będzie rozpatrzenie zmian w zawodowym Kodeksie Etyki. Poprawki mają ułatwić kancelariom informowanie o swojej działalności we wszystkich kanałach komunikacji, a faktycznie otwierają furtkę do prowadzenia kampanii reklamowych - informuje serwis Prawo.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/radcy-prawni-chca-ulatwien-w-reklamowaniu-swoich-kancelarii,396526,artykul.html

Jak czytamy na portalu Prawo.pl, Kodeks Etyki Radcy Prawnego już w obecnym kształcie wskazuje, że informowanie o wykonywaniu zawodu oraz działalności z nim związanej jest prawem radcy prawnego. Równocześnie podkreśla, że chodzi o działania niestanowiące bezpośredniej propozycji zawarcia umowy z konkretnym klientem, bez względu na jego formę, treść i środki techniczne.

Nadzwyczajny Krajowy Zjazd Radców Prawnych, zwołany na 6 lipca, czyli w 40-lecie uchwalenia ustawy regulującej wykonywanie tej profesji, może jednak znacząco zliberalizować te przepisy. W nowym Kodeksie znaleźć się ma bowiem definicja informowania o wykonywaniu zawodu. W myśl propozycji ma to być komunikacja mająca na celu bezpośrednią lub pośrednią promocję radcy prawnego, jego wizerunku, wykonywania zawodu lub kancelarii bez względu na treść, formę lub środki komunikacji. Co więcej, radcy mają mieć możliwość wykorzystywania przy tym komunikacji pochodzącej od podmiotu zewnętrznego w imieniu, na rzecz lub w swoim interesie - informuje serwis Prawo.pl.

- To kontynuacja zmian, które zapoczątkowano w 2007 roku, a ograniczenia dotyczyć będą, podobnie jak obecnie, treści (np. promocja nieprawdziwa, wprowadzająca w błąd, nierzeczowa) lub sposobu informowania (np. promocja nachalna, agresywna, w niewłaściwym miejscu) - tłumaczy w rozmowie z portalem Włodzimierz Chróścik, prezes Krajowej Radcy Radców Prawnych.

Pytana przez Prawo.pl o subtelną różnicę pomiędzy „informowaniem” a „reklamowaniem” Anna Sularz, właścicielka kancelarii radcy prawnego wyjaśnia, że zaproponowane zmiany to pierwszy krok w procesie nadążania Kodeksu Etyki Zawodu Radcy Prawnego za dynamicznie zmieniającą się rzeczywistością.

- Wielu radców prawnych odnajduje się w sieci, prowadzi konta w social mediach, pisze blogi prawnicze - zgodnie z naczelną zasadą: >>nie ma Cię w internecie, to znaczy, że nie istniejesz<<. Dzięki wprowadzonej zmianie nie będzie wątpliwości, że taka aktywność pozostaje zgodna z zapisami Kodeksu Etyki. Marketing prawniczy, jeszcze do niedawna raczkujący, któremu nie dawano większych szans, dziś ma spory udział w rynku usług - tłumaczy ekspertka.

Źródło: Prawo.pl

www.prawo.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Obserwacja zachowań 450 tys. konsumentów w ponad 710 obiektach wykazała, że w I kwartale br. ruch w galeriach spadł o blisko 5% rdr. Natomiast odwiedzających było o niecały 1% mniej niż rok wcześniej. Częstotliwość wizyt zmniejszyła się rok do roku o ponad 4%, za to zwiększył się czas spędzany w tego typu placówkach. Ostatnio był średnio dłuższy o ponad 2...
Leasing uwolniony z papieru po 24 latach?
Czy umowę leasingu, podobnie jak umowę kredytu lub pożyczki, będzie można wreszcie zawrzeć elektronicznie? Jest projekt ustawy, który usuwa archaiczny nakaz zachowania formy pisemnej, obowiązujący od 2000 roku . Oszczędności z wyeliminowania papierowych umów leasingu mogą wynieść ok. 15 mln zł rocznie – szacuje Carsmile.
Co Polacy kupują przez internet? Trendy w e-commerce
Klienci, którzy przyzwyczaili się do kupowania w sieci, są w niej coraz aktywniejsi. W konsekwencji z roku na rok w wielu kategoriach poziom wydatków rośnie, a co za tym idzie, zwiększa się także wartość polskiego rynku e-commerce.
Zetki o Zetkach. Jakie jest pokolenie Zet w Polsce?
Roszczeniowi małolaci, którym nie chce się pracować, przyklejeni do smartfona i liczący się jedynie z opinią influencerów? O generacji Zet krąży wiele mitów. Co jest jednak najważniejsze dla osób urodzonych w latach 1997-2012? Jacy powinni być ich zdaniem pracodawcy? Na co najczęściej wydają pieniądze? Czy gromadzą...
Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764