logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rafał Madajczak dyrektorem kreatywnym Gazeta.pl

  PR 07.01.2020, przeczytano 515 razy

Do zespołu portalu Gazeta.pl dołączy Rafał Madajczak, twórca serwisu ASZdziennik.pl, dotychczas dyrektor kreatywny w Grupie naTemat. W Agorze obejmie nowe stanowisko – dyrektora kreatywnego Gazeta.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rafal-madajczak-dyrektorem-kreatywnym-gazeta.pl,385253,artykul.html

Dyrektor kreatywny marki Gazeta.pl to nowe stanowisko w segmencie Internet Agory, które jest łącznikiem pomiędzy redakcją oraz działami marketingu i sprzedaży. – Nie da się dziś robić wielkiego marketingu w oderwaniu od contentu. W mijającym roku udało nam się razem z partnerami stworzyć i wypromować Ostatni „Twój Weekend” – jak się okazało najczęściej nagradzaną akcję w historii polskiej reklamy. To powód do dumy, ale też zobowiązanie do dalszego działania. Rafał Madajczak jest jedną z najbardziej kreatywnych postaci w świecie polskich mediów, jestem pewien, że będziemy mogli razem z nim realizować kolejne ciekawe akcje na styku redakcji z marketingiem i sprzedażą – mówi Michał Rutkowski, dyrektor marketingu Gazeta.pl.

Rafał Madajczak będzie odpowiadał za tworzenie i nadzorowanie całokształtu działań mających na celu realizację strategii komunikacji portalu i budowanie wizerunku marki Gazeta.pl. Jako dyrektor kreatywny portalu będzie uczestniczył m.in. w przygotowywaniu koncepcji i w realizacji projektów komercyjnych i content marketingowych. W nowej roli będzie współpracował z Michałem Rutkowskim, dyrektorem marketingu Gazeta.pl.

– Bardzo się cieszę, że dołączę do Gazeta.pl. Moim zdaniem, to dziś najbardziej progresywny duży portal w kraju, z dynamicznym zespołem, któremu ciągle chce się walczyć o więcej i realizować niestandardowe pomysły – mówi Rafał Madajczak.

Rafał Madajczak jest twórcą najpopularniejszego polskiego serwisu satyrycznego ASZdziennik.pl, który od 2014 roku należy do portfolio Grupy naTemat (Glob360). Jego znak rozpoznawczy to żartobliwe wpisy o fikcyjnych wydarzeniach, które nawiązują do bieżących spraw politycznych, gospodarczych i sportowych. Rafał Madajczak był redaktorem naczelnym witryny, a w listopadzie 2018 roku objął funkcję dyrektora kreatywnego oferty naTemat360.

Przed dołączeniem do Grupy naTemat Rafał Madajczak pracował jako dziennikarz w „Rzeczpospolitej” i „Przekroju”. Ponadto współtworzył serwis satyryczny o polityce Pardon.pl i był scenarzystą „Rozmów w tłoku” – części programu „Szymon Majewski Show” w telewizji TVN.

To nie jest ASZdziennik – Rafał Madajczak naprawdę dołączy do Gazeta.pl.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

W internetach piszą, że najsłynniejszy polski twórca fake newsów w końcu znalazł się we właściwym miejscu.

avatar użytkownika
,

Dlaczego?  

brak ikonki
,

Dlaczego dostał pracę w Gazeta.pl?

Strzelam.
Z umiejętnością wymyślania przyda się w dziale newsowym.
  

avatar użytkownika
,

Nie ma sensu strzelać. Pytanie dotyczyło tego co piszą - dlaczego tak piszą?  

brak ikonki
,

To na pewno hejterzy są.
Albo, co gorsza, zazdrośnicy.
  

avatar użytkownika
,

Skoro nie wiadomo dlaczego piszą, to po co to powtarzać?  

brak ikonki
,

Jeśli zatrudnia się blagiera, to trzeba się liczyć z tym, że ludzie tak właśnie będą o tym pisać.
  

avatar użytkownika
,

Masz na myśli fakt że autor ten udzielał się na łamach saturycznego ASZdziennika? To miałoby uzasadniać to pisanie, czy nie uzasadnia, ale Twoim zdaniem wydawca powinien skreślić takiego człowieka z obawy o reakcję hejterów?  

brak ikonki
,

Myślę, tak zupełnie poważnie, że nie zatrudnia się gościa od taniej rozrywki dla nierozgarniętej gawiedzi, do poważnych zadań.

No, ale wydawca najpewniej wie co robi, niezależnie od tego, co mówią na mieście.
  

avatar użytkownika
,

Ale dlaczego "nie zatrudnia się"? Bo gawiedź mówi na mieście? To mają być kryteria którymi kieruje się rzetelny wydawca?  

brak ikonki
,

Ilu clownów zrobiło dotychczas karierę w poważnym dziennikarstwie.
Wymień jednego.
  

avatar użytkownika
,

W tym internetowym hejcie chodzi o troskę o "powagę"? Na prawdę?  

brak ikonki
,

A może chodzi o to, że nie każda opinia negatywna, nawet niezbyt wyszukana, jest hejtem.
Może należy się pogodzić z faktem, że osoby piastujące wysokie stanowiska podlegają nieustającym ocenom a ich zachowanie czy przebieg kariery mogą być oceniane negatywnie.
  

avatar użytkownika
,

Z tym chyba wszyscy są pogodzeni, jednak ta akurat opinia nie jest niczym więcej niż zwykłym hejtem. Rafał Madajczak nigdy nie zajmował się tworzeniem fake-newsów, które są formą rozmyślnego oszustwa i stawianie takiego zarzutu jest kłamstwem mającym charakter pomówienia. Historyjki wymyślane przez satyryków nie są fake-newsami, nawet jeśli wykorzystują konwencję newsową. Takich przedsięwzięć satyrycznych jest cała masa, ale nikt nie hejtuje ich autorów za tworzenie fake-newsów. Tutaj ma to miejsce i trudno nie domyślić się, że chodzi po prostu i tego a nie innego wydawcę. To hejt - nic innego.  

brak ikonki
,

Rafał Madajczak kreował materiały, publikowane w serwisie, który od początku miał problemy z właściwym ich oznaczaniem.
I nadal ma.

Można oczywiście deliberować, że oczywisty jest ich kabaretowy, prześmiewczy charakter, ale dokładnie to samo można założyć... przy fake newsach.
  

avatar użytkownika
,

Czyli jest to opinia ludzi mających problem z rozróżnianiem materiałów kabaretowych od rzeczywistości. To rzuca pewne światło na genezę tego hejtu.  

brak ikonki
,

Raczej ludzi, którzy widzą reklamę udającą materiał redakcyjny.
Raz, drugi, dziesiąty...
I zapamiętują, kto to firmował nazwiskiem.
  

avatar użytkownika
,

Madajczak zajmował się reklamą? Gdzie i kiedy?  

brak ikonki
,

A nie firmował twarzą pewnego nowoczesnego portalu, w którym reklamy udawały treści redakcyjne?


Zdaje się dość długo firmował.
A reklamy nadal udają artykuły,
  

avatar użytkownika
,

Artykuły sponsorowane w tym portalu można uznać za niedostatecznie wyraźnie oznaczone - to prawda. Ale portal ten różni się od innych mediów tym, że oficjalnie przyznaje się do stosowania reklamy natywnej, a z pomysłu tego zrobił nawet jedną ze swoich cech rozpoznawczych. Tymczasem kryptoreklama i materiały promocyjne nie oznaczone w żaden sposób to niestety codzienność większości polskich mediów - także tych krytykujących hałaśliwie ów portal. Bilans zatem nie wypada wcale tak jak go przedstawiasz, a Twoja teza o fake newsach nie dotyczyła wcale rzekomej kryptoreklamy w tym portalu.  

brak ikonki
,

Rozmawiamy o Madajczaku i o okresie, w którym swoją twarzą firmował medium, publikujące reklamy udające materiały redakcyjne.

Nie zwalnia złodzieja z odpowiedzialności fakt, że inni też kradli.
  

avatar użytkownika
,

Reklama natywna to nie jest udawanie reklam i nie ma nic wspólnego z kradzieżą. To zabieg podobny do lokowania produktu - wykorzystuje kontekst i formułę materiału redakcyjnego, ale jeśli jest zrobiona zgodnie z regułami gry, nie powinna wprowadzać nikogo w błąd. Porównanie do kradzieży, które byłoby na miejscu w wypadku powszechnej praktyki ukrywania reklamowego charakteru materiałów, jest tutaj zupełnie nietrafione.  

brak ikonki
,

Albo coś jest reklamą albo materiałem redakcyjnym.
Przekonanie, że można to połączyć, żeby nabrać czytelnika i gdzieś na końcu, jak już przeczyta, napisać, że to co czytał to była reklama, jest zwyczajnie durne i bezczelne.

Ale rozumiem Twój tok myślenia, masz w serwisie mnóstwo materiałów, które lepiej by się klikały, gdyby można je było inaczej oznaczyć (albo nie oznaczać wcale).
  

avatar użytkownika
,

Czym się różni dyrektor kreatywny od dyrektora niekreatywnego?

avatar użytkownika
,

Tym samym co borak od nieboraka.  

Najnowsze w tym dziale

Zdaje się, że Google prowadzi walkę z wiatrakami. Android, czyli system mobilny giganta z Kalifornii jest najpopularniejszym oprogramowaniem na świecie. Na ten system powstają miliony aplikacji, a wśród nich znajdą się takie, które nie tylko są niebezpieczne dla urządzeń, ale przede wszystkim dla danych użytkowników. W 2019 roku Google zablokowało ponad 790...
Cathy Ibal z CNN International Commercial awansuje na stanowisko Senior Vice President na region EMEA
Cathy Ibal z CNN International Commercial (CNNIC) objęła stanowisko Senior Vice President na region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) i będzie odpowiedzialna za komercyjną współpracę stacji z kluczowymi partnerami. Z siedziby w Paryżu będzie raportowała prezesowi CNNIC, Raniemu Raadowi.
Wyniki badania Gemius/PBI za styczeń 2020
Poniżej prezentujemy Państwu najnowsze wyniki badania Gemius/PBI. Tabele prezentują zarówno rankingi wydawców internetowych, zestawienie najpopularniejszych domen oraz aplikacji mobilnych.
Yieldbird pracuje nad systemem sprzedaży powierzchni reklamowych
Zespół firmy Yieldbird z Grupy Agora pracuje nad stworzeniem rozwiązania, które pomoże właścicielom serwisów internetowych w poprawie efektywności zarządzania posiadaną przez nich powierzchnią reklamową. Spółka otrzymała na działania związane z tym innowacyjnym projektem grant w wysokości 3,6 mln zł z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu „Inteligentny...
Wystartowała Eska Braniewo
W Braniewie na częstotliwości 100,7 MHz wystartowało Radio ESKA. W ramach informacji lokalnych stacja nadaje m.in. serwisy w języku ukraińskim.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764