logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rafał Madajczak dyrektorem kreatywnym Gazeta.pl

  PR 07.01.2020, przeczytano 562 razy

Do zespołu portalu Gazeta.pl dołączy Rafał Madajczak, twórca serwisu ASZdziennik.pl, dotychczas dyrektor kreatywny w Grupie naTemat. W Agorze obejmie nowe stanowisko – dyrektora kreatywnego Gazeta.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rafal-madajczak-dyrektorem-kreatywnym-gazeta.pl,385253,artykul.html

Dyrektor kreatywny marki Gazeta.pl to nowe stanowisko w segmencie Internet Agory, które jest łącznikiem pomiędzy redakcją oraz działami marketingu i sprzedaży. – Nie da się dziś robić wielkiego marketingu w oderwaniu od contentu. W mijającym roku udało nam się razem z partnerami stworzyć i wypromować Ostatni „Twój Weekend” – jak się okazało najczęściej nagradzaną akcję w historii polskiej reklamy. To powód do dumy, ale też zobowiązanie do dalszego działania. Rafał Madajczak jest jedną z najbardziej kreatywnych postaci w świecie polskich mediów, jestem pewien, że będziemy mogli razem z nim realizować kolejne ciekawe akcje na styku redakcji z marketingiem i sprzedażą – mówi Michał Rutkowski, dyrektor marketingu Gazeta.pl.

Rafał Madajczak będzie odpowiadał za tworzenie i nadzorowanie całokształtu działań mających na celu realizację strategii komunikacji portalu i budowanie wizerunku marki Gazeta.pl. Jako dyrektor kreatywny portalu będzie uczestniczył m.in. w przygotowywaniu koncepcji i w realizacji projektów komercyjnych i content marketingowych. W nowej roli będzie współpracował z Michałem Rutkowskim, dyrektorem marketingu Gazeta.pl.

– Bardzo się cieszę, że dołączę do Gazeta.pl. Moim zdaniem, to dziś najbardziej progresywny duży portal w kraju, z dynamicznym zespołem, któremu ciągle chce się walczyć o więcej i realizować niestandardowe pomysły – mówi Rafał Madajczak.

Rafał Madajczak jest twórcą najpopularniejszego polskiego serwisu satyrycznego ASZdziennik.pl, który od 2014 roku należy do portfolio Grupy naTemat (Glob360). Jego znak rozpoznawczy to żartobliwe wpisy o fikcyjnych wydarzeniach, które nawiązują do bieżących spraw politycznych, gospodarczych i sportowych. Rafał Madajczak był redaktorem naczelnym witryny, a w listopadzie 2018 roku objął funkcję dyrektora kreatywnego oferty naTemat360.

Przed dołączeniem do Grupy naTemat Rafał Madajczak pracował jako dziennikarz w „Rzeczpospolitej” i „Przekroju”. Ponadto współtworzył serwis satyryczny o polityce Pardon.pl i był scenarzystą „Rozmów w tłoku” – części programu „Szymon Majewski Show” w telewizji TVN.

To nie jest ASZdziennik – Rafał Madajczak naprawdę dołączy do Gazeta.pl.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

W internetach piszą, że najsłynniejszy polski twórca fake newsów w końcu znalazł się we właściwym miejscu.

avatar użytkownika
,

Dlaczego?  

,

Dlaczego dostał pracę w Gazeta.pl?

Strzelam.
Z umiejętnością wymyślania przyda się w dziale newsowym.
  

avatar użytkownika
,

Nie ma sensu strzelać. Pytanie dotyczyło tego co piszą - dlaczego tak piszą?  

,

To na pewno hejterzy są.
Albo, co gorsza, zazdrośnicy.
  

avatar użytkownika
,

Skoro nie wiadomo dlaczego piszą, to po co to powtarzać?  

,

Jeśli zatrudnia się blagiera, to trzeba się liczyć z tym, że ludzie tak właśnie będą o tym pisać.
  

avatar użytkownika
,

Masz na myśli fakt że autor ten udzielał się na łamach saturycznego ASZdziennika? To miałoby uzasadniać to pisanie, czy nie uzasadnia, ale Twoim zdaniem wydawca powinien skreślić takiego człowieka z obawy o reakcję hejterów?  

,

Myślę, tak zupełnie poważnie, że nie zatrudnia się gościa od taniej rozrywki dla nierozgarniętej gawiedzi, do poważnych zadań.

No, ale wydawca najpewniej wie co robi, niezależnie od tego, co mówią na mieście.
  

avatar użytkownika
,

Ale dlaczego "nie zatrudnia się"? Bo gawiedź mówi na mieście? To mają być kryteria którymi kieruje się rzetelny wydawca?  

,

Ilu clownów zrobiło dotychczas karierę w poważnym dziennikarstwie.
Wymień jednego.
  

avatar użytkownika
,

W tym internetowym hejcie chodzi o troskę o "powagę"? Na prawdę?  

,

A może chodzi o to, że nie każda opinia negatywna, nawet niezbyt wyszukana, jest hejtem.
Może należy się pogodzić z faktem, że osoby piastujące wysokie stanowiska podlegają nieustającym ocenom a ich zachowanie czy przebieg kariery mogą być oceniane negatywnie.
  

avatar użytkownika
,

Z tym chyba wszyscy są pogodzeni, jednak ta akurat opinia nie jest niczym więcej niż zwykłym hejtem. Rafał Madajczak nigdy nie zajmował się tworzeniem fake-newsów, które są formą rozmyślnego oszustwa i stawianie takiego zarzutu jest kłamstwem mającym charakter pomówienia. Historyjki wymyślane przez satyryków nie są fake-newsami, nawet jeśli wykorzystują konwencję newsową. Takich przedsięwzięć satyrycznych jest cała masa, ale nikt nie hejtuje ich autorów za tworzenie fake-newsów. Tutaj ma to miejsce i trudno nie domyślić się, że chodzi po prostu i tego a nie innego wydawcę. To hejt - nic innego.  

,

Rafał Madajczak kreował materiały, publikowane w serwisie, który od początku miał problemy z właściwym ich oznaczaniem.
I nadal ma.

Można oczywiście deliberować, że oczywisty jest ich kabaretowy, prześmiewczy charakter, ale dokładnie to samo można założyć... przy fake newsach.
  

avatar użytkownika
,

Czyli jest to opinia ludzi mających problem z rozróżnianiem materiałów kabaretowych od rzeczywistości. To rzuca pewne światło na genezę tego hejtu.  

,

Raczej ludzi, którzy widzą reklamę udającą materiał redakcyjny.
Raz, drugi, dziesiąty...
I zapamiętują, kto to firmował nazwiskiem.
  

avatar użytkownika
,

Madajczak zajmował się reklamą? Gdzie i kiedy?  

,

A nie firmował twarzą pewnego nowoczesnego portalu, w którym reklamy udawały treści redakcyjne?


Zdaje się dość długo firmował.
A reklamy nadal udają artykuły,
  

avatar użytkownika
,

Artykuły sponsorowane w tym portalu można uznać za niedostatecznie wyraźnie oznaczone - to prawda. Ale portal ten różni się od innych mediów tym, że oficjalnie przyznaje się do stosowania reklamy natywnej, a z pomysłu tego zrobił nawet jedną ze swoich cech rozpoznawczych. Tymczasem kryptoreklama i materiały promocyjne nie oznaczone w żaden sposób to niestety codzienność większości polskich mediów - także tych krytykujących hałaśliwie ów portal. Bilans zatem nie wypada wcale tak jak go przedstawiasz, a Twoja teza o fake newsach nie dotyczyła wcale rzekomej kryptoreklamy w tym portalu.  

,

Rozmawiamy o Madajczaku i o okresie, w którym swoją twarzą firmował medium, publikujące reklamy udające materiały redakcyjne.

Nie zwalnia złodzieja z odpowiedzialności fakt, że inni też kradli.
  

avatar użytkownika
,

Reklama natywna to nie jest udawanie reklam i nie ma nic wspólnego z kradzieżą. To zabieg podobny do lokowania produktu - wykorzystuje kontekst i formułę materiału redakcyjnego, ale jeśli jest zrobiona zgodnie z regułami gry, nie powinna wprowadzać nikogo w błąd. Porównanie do kradzieży, które byłoby na miejscu w wypadku powszechnej praktyki ukrywania reklamowego charakteru materiałów, jest tutaj zupełnie nietrafione.  

,

Albo coś jest reklamą albo materiałem redakcyjnym.
Przekonanie, że można to połączyć, żeby nabrać czytelnika i gdzieś na końcu, jak już przeczyta, napisać, że to co czytał to była reklama, jest zwyczajnie durne i bezczelne.

Ale rozumiem Twój tok myślenia, masz w serwisie mnóstwo materiałów, które lepiej by się klikały, gdyby można je było inaczej oznaczyć (albo nie oznaczać wcale).
  

avatar użytkownika
,

Od ponad dwudziestu lat oznaczamy w sposób wyraźny notki mające charakter materiałów PR i jak widzisz serwis działa z powodzeniem, a nikt oprócz Ciebie przez te lata nie miał z tym problemu - mimo że cieszymy się już liczbą ponad 115 tys. zarejestrowanych użytkowników. A zatem można jeśli się chce.  

avatar użytkownika
,

Czym się różni dyrektor kreatywny od dyrektora niekreatywnego?

avatar użytkownika
,

Tym samym co borak od nieboraka.  

Najnowsze w tym dziale

Maciej Stuhr: „Wiadomości” to obecnie główny program hejterski w Polsce
Aktor za pomocą mediów społecznościowych często wypowiada się na temat aktualnych wydarzeń społecznych i politycznych w Polsce. Zdaniem Macieja Stuhra Telewizja Polska służy partii rządzącej głównie do celów propagandowych. Właśnie dlatego otwarcie ją krytykuje, nie ogląda jej i nie chce w żaden sposób być z nią kojarzony. Według niego dziennikarze związani ze stacjami...
Epidemia koronawirusa nie wpłynęła drastycznie na sprzedaż prasy – wynika z analiz prowadzonych przez Kolportera.
AWR „Wprost” rezygnuje z papieru
Zarząd PMPG Polskie Media S.A. podjął decyzję o zmianie modelu wydawniczego swojej spółki zależnej AWR „Wprost” wydawcy portalu wprost.pl i tygodnika „Wprost”.  Od kwietnia treści pod marką Wprost będą publikowane tylko w formie elektronicznej poprzez serwis wprost.pl i w postaci zmienionych e-wydań. Ostatnie wydanie wersji papierowej zaplanowane jest na 30 marca 2020...
Startuje Tarczyński Studio Live
Firma Tarczyński SA współtworzy innowacyjny na skalę Polski projekt skierowany do miłośników gamingu. Tarczyński Studio Live to profesjonalne studio prowadzące transmisje zawodów e-sportowych na żywo. Tylko w czasie premierowego weekendu streamy obejrzało już 120 000 osób.
BMW oraz CNN łączą siły i prezentują serię „The Art of Leadership”
W czasach niepewności inspirujący ludzie odgrywają jeszcze ważniejszą rolę w rozwoju społecznym. BMW Group i CNN International Commercial (CNNIC) połączyły siły, aby przedstawić historie i działalność jednych z najbardziej wybitnych twórców, artystów i liderów naszych czasów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764