logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rafał Olbiński. 50 okładek na 50-lecie Jazz Forum

   27.11.2015, przeczytano 2455 razy

W związku z rocznicą założenia "Jazz Forum" w grudniu 1965 r. Fundacja im. Zbigniewa Seiferta przygotowała wystawę składającą się z 50 okładek magazynu autorstwa Rafała Olbińskiego pt. 50 okładek na 50-lecie Jazz Forum.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rafal-olbinski.-50-okladek-na-50-lecie-jazz-forum,26679,artykul.html

Jazz Forum” to unikatowy na skalę światową magazyn, który od ponad 40 lat relacjonuje na bieżąco najważniejsze wydarzenia ze sceny jazzowej. Założony w 1965 roku przez niezwykle aktywnego działacza Jana Byrczka, który był redaktorem naczelnym przez pierwsze 15 lat. „Jazz Forum” było unikatowe, gdyż jako jedyne tego typu czasopismo było wydawane w języku angielskim (1967-1992) i niemieckim (1976-1981) w czasach kiedy w Polsce panował system komunistyczny.

„Jazz Forum” dzięki ponad 100 korespondentom z całego świata informowało o nowościach w jazzie. W „Jazz Forum” można znaleźć wywiady z gwiazdami, między innymi z Milesem Davisem, Tomaszem Stańką, Zbigniewem Seifertem, Joe Zawinulem, Gilem Evansem, Chickiem Coreą, Patem Methenym, Janem Garbarkiem, ale także Krzysztofem Pendereckim, Czesławem Niemenem, Stingiem, artykuły o muzykach wśród nich: John Coltrane, Charles Mingus, Urszula Dudziak, Krzysztof Komeda, Zbigniew Namysłowski, relacje z międzynarodowych festiwali: Newport – New York Jazz Festiwal, Monterey Jazz Festival, Berliner Jazz Tage, North Sea Jazz Festival, Montreux Jazz Festival, Jazz Jamboree, Jazz nad Odrą i innych, wykłady muzyczne Joachima Berendta, Romana Kowala, Andrzeja Schmidta, Stefana Zondka, recenzje płyt i książek, Euro - Jazz Personalities - sylwetki biograficzne słynnych muzyków z różnych krajów, grafiki Rafała Olbińskiego, Jana Sawki, Edwarda Lutczyna, unikalne reklamy z okresu PRL-u.

Rafał Olbiński, światowej sławy malarz i ilustrator. Jesienią 1981 roku przyjechał do Nowego Jorku na wystawę swoich plakatów w Polskim Instytucie Naukowym. Po wprowadzeniu w Polsce stanu wojennego w grudniu 1981 pozostał w Nowym Jorku. Pierwszą okładkę zaprojektował dla magazynu „Psychology Today” już w marcu 1982 roku. Wkrótce przyszły kolejne dla magazynów: „Time”, „Newsweek”, „Business Week”, „Playboy” i wielu innych. Przez wiele lat jego charakterystyczne malarskie ilustracje ukazywały się regularnie na łamach „The New York Times”, gdzie współpracował z legendarnymi dyrektorami artystycznymi, Jerelle Kraus i Stevenem Hellerem. W latach dziewięćdziesiątych stworzył serię wielokrotnie nagradzanych plakatów operowych dla New York City Opera, czego kontynuacją były projekty plakatów oraz scenografii dla wielu teatrów operowych w USA i w Polsce. Poza ilustracjami oraz plakatami muzycznymi, filmowymi, teatralnymi i społecznymi zajmuje się też twórczością malarską utrzymaną w stylu poetyckiego surrealizmu.


wystawa czynna do 06.12.2015, Galeria w Hallu / Galeria Foyer (Centrum Kultury i Sztuki w Kaliszu)

Organizatorzy wystawy: Fundacja im. Zbigniewa Seiferta i Jazz Forum

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Galeria: Rafał Olbiński. Archiwalne okładki magazynu Jazz Forum

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764