logo
WIEDZA

Raiffeisen Polbank z kampanią programmatic

Mateusz Zawiślak  PR 14.11.2017, przeczytano 337 razy
ilustracjastrzałka

Raiffeisen Polbank zabiega o uwagę młodego konsumenta – wymagającego, świadomego i dodatkowo trudnego do przekonania za pomocą przekazu reklamowego. Oferuje produkty i usługi, które chce sprzedać przez internet tak zwanemu pokoleniu Millenialsów. Znakomite wyniki, znacznie powyżej benchmarków rynkowych, bank osiągnął poprzez akcję „Mieć trzeba energię, a z rzeczy korzystać”, w ramach której przeprowadził m.in. kampanię programmatic przy współpracy z Adform.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/raiffeisen-polbank-z-kampania-programmatic,34481,artykul.html

Kampania „Mieć trzeba energię, a z rzeczy korzystać” to kontynuacja poprzedniej akcji „mieć trzeba styl, a z rzeczy korzystać”. Tym razem Raiffeisen Polbank chciał przekonać młodą grupę do swoich usług pokazując, że z usług finansowych banku „korzysta się z przyjemnością” – ideą kampanii stało się przyjemne korzystanie z bankowości. Bohaterką kampanii została znana sportowa influencerka – Adrianna Palka.

Raiffeisen Polbank zrewolucjonizował swoje podejście do usług. Chciał zaprezentować się jako partner w życiu swoich klientów i udowodnić, że usługi dopasowują się do ich stylu życia, jednocześnie je im ułatwiając. Bank oferował nie tylko samo konto osobiste, ale także szereg dodatkowych usług i produktów, które gwarantuje posiadaczom konta program lojalnościowy: od darmowego ebooka, przez podróże i diety pudełkowe. Wyzwaniem było pokazanie tych wszystkich, a zarazem tak różnych produktów w jednej kampanii.

Główny nacisk w komunikacji położono na kanały video, w których Raiffeisen Polbank mógł najlepiej i najpełniej pokazać ideę korzystania z życia z przyjemnością, energią, a przy tym z wymarzonego  konta osobistego. Początkowo kampania została przeprowadzona w TV, Video Online oraz Kinie. W telewizji pojawiły się widoczne spoty 30- i 15-sekundowym, wyświetlano je również w kinie, w oddziałach Banku oraz w Internecie, w tym także w kanale mobilnym.

Wiosną 2017 r. przeprowadzono kampanię programmatic przy współpracy z Adform, która okazała się bardzo skutecznym narzędziem. Programmatic umożliwił pokazanie całej oferty banku w przyjemny i angażujący sposób. A do tego osiągnięte zostały rekordowe wyniki.

Wykorzystano angażujące formaty rich mediowe (desktop i mobile), zbudowane wokół interaktywnego 3d box-a, zachęcającego użytkowników do sprawdzenia wielu możliwości, jakie oferuje konto razem z programem lojalnościowym. Wykorzystano precyzyjne targetowanie, dzięki czemu zoptymaliizowano dotarcie do właściwego odbiorcy z grupy Millenialsów. W pierwszej fazie kampania została oparta na kilkudziesięciu precyzyjnych targetowaniach, które były optymalizowane tak, aby osiągać jak najwyższe wskaźniki zaangażowania (engagement rate) oraz statystyki odtwarzania spotów video. Najlepszy wynik osiągnęły targetowaia według zainteresowań – CTR 0,94%. Kampania okazała się również efektywna pod względem kosztowym, gdzie CPM oraz CPC uzyskał średnio o ponad 40% niższy koszt niż w tradycyjnej kampanii display.

Agencja Starcom (Publicis Media) we współpracy ze specjalistami z Adform, dostosowała kreacje pod powierzchnie oferowane przez kluczowych polskich wydawców. Wykorzystane zostały trzy formaty – Halfpage expand z video 3d boxem, Double billboard oraz interstitial i 3d box na mobile. Wyniki były bardzo zadowalające –  uzyskano rekordowy zasięg w grupie docelowej Raiffeisen Polbank, czyli ponad 2,5 mln unikalnych odbiorców oraz dotarcie do kilkunastu różnych podgrup w ramach TG (młodzi, zainteresowani finansami, zdrowym stylem życia, aktywni, modni, podróżujący, festiwalowicze i jeszcze wiele innych). Największe viewabilty przyniósł Halfpage – 2 109 000 viewable impressions oraz cieszył się największym zainteresowaniem – 726 tys. mouseovers, zaangażowanie na poziomie 556 000 Engaging Impressions.

Kampania kierowała użytkowników po więcej szczegółów zarówno na stronę korzystaj.pl, gdzie mieli możliwość poznania warunków i założenia konta osobistego, jak i na stronę program.korzystaj.pl, na której można dowiedzieć się więcej o programie lojalnościowym oraz przejrzeć aktualne oferty.

Forma kampanii została także idealnie skrojona pod styl życia grupy docelowej Raiffeisen Polbank. Większość klientów i potencjalnych klientów posiada oraz aktywnie korzysta ze smartfonów, dlatego zdecydowano się również na użycie formatów mobilowych, gdzie odnotowano najwięcej odtworzeń video – ponad 225 000, z czego 16% stanowiły obejrzenia całkowite.

W efekcie Raiffeisen osiągnął wyniki znacznie powyżej benchmarków rynkowych. Jeden z kluczowych wskaźników – CTR, był rekordowo wysoki i wyniósł 1,83% (Benchmark: Standard 0,02%; Rich Media 0,42%*). Dla porównania w poprzedniej kampanii zanotowano wyniki CTR% na poziomie: 0,51% (listopad ur.), oraz 0,43% (grudzień ur.).

Kolejna kampania Programmatic Rich Media zrealizowana na platformie Adform oraz zakończona sukcesem skłoniła Raiffeisen Polbank do kontynuacji działań Rich Mediowych również w ramach nowej odsłony kampanii banku – konta oszczędnościowego.

Źródło: Adform

www.adform.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Strona WWW: Czego klienci oczekują od projektanta i wykonawcy?
Firmowa strona www powinna mieć wersję na urządzenia mobilne, pozwalać właścicielowi na edytowanie treści i zawierać formularz kontaktowy – wynika z analizy serwisu Oferteo.pl. Co ciekawe, w odróżnieniu od wyników poprzednich edycji badania, przedsiębiorcy częściej zlecają wykonawcom przebudowę już istniejącej strony niż zaprojektowanie od początku...
Social Customer Care – jego rola i znaczenie
Coraz częściej mówi się o braku lojalności klientów oraz zmianie roli social media. Nie chodzi już tylko o budowanie społeczności, ale o prowadzenie działań zasięgowych. Należy więc zastanowić się, jaką formę powinny przyjąć nasze działania i w jakim kierunku będzie rozwijać się Social Customer Care.
Od ulgi na start po duży ZUS. Poradnik dla przedsiębiorców
Wysokość składek opłacanych na ubezpieczenia społeczne to według przedsiębiorców największa bolączka prowadzenia biznesu w Polsce – wynika z Badania Polskiej Mikroprzedsiębiorczości 2018. W obecnym systemie prawnym istnieją jednak różne możliwości rozliczania się z ZUS-em. Eksperci inFakt podpowiadają, jaki rodzaj oskładkowania można wybrać w...
Jak mierzyć efektywność pracy social media moderatorów?
Wiele biznesów wciąż ma problem w zaplanowaniu skutecznej strategii, a przede wszystkim właściwym rozliczaniu efektywności działań w social mediach. Dla niektórych nie lada wyzwaniem okazuje się już samo dobranie odpowiednich osób do obsługi firmowych kanałów społecznościowych lub nawet decyzja, czy stworzyć taki zespół w ramach obecnych...
Rybnik: Wywiad z twórcami Systemu Identyfikacji Wizualnej miasta
Niedawno prezentowaliśmy opracowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej dla Rybnika. Materiał cieszył się dużym zainteresowaniem - w ciągu tygodnia obejrzano go i przeczytano ponad 700 razy. Zdecydowaliśmy się w związku z tym uzupełnić go o rozmowę Mateusza Michalskiego ze Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej z Marcinem Wolnym i Mirkiem Klisiem, reprezentującymi Studio Otwarte...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone