logo
WIEDZA

Raiffeisen Polbank z kampanią programmatic

  PR 14.11.2017, przeczytano 361 razy
ilustracjastrzałka

Raiffeisen Polbank zabiega o uwagę młodego konsumenta – wymagającego, świadomego i dodatkowo trudnego do przekonania za pomocą przekazu reklamowego. Oferuje produkty i usługi, które chce sprzedać przez internet tak zwanemu pokoleniu Millenialsów. Znakomite wyniki, znacznie powyżej benchmarków rynkowych, bank osiągnął poprzez akcję „Mieć trzeba energię, a z rzeczy korzystać”, w ramach której przeprowadził m.in. kampanię programmatic przy współpracy z Adform.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/raiffeisen-polbank-z-kampania-programmatic,34481,artykul.html

Kampania „Mieć trzeba energię, a z rzeczy korzystać” to kontynuacja poprzedniej akcji „mieć trzeba styl, a z rzeczy korzystać”. Tym razem Raiffeisen Polbank chciał przekonać młodą grupę do swoich usług pokazując, że z usług finansowych banku „korzysta się z przyjemnością” – ideą kampanii stało się przyjemne korzystanie z bankowości. Bohaterką kampanii została znana sportowa influencerka – Adrianna Palka.

Raiffeisen Polbank zrewolucjonizował swoje podejście do usług. Chciał zaprezentować się jako partner w życiu swoich klientów i udowodnić, że usługi dopasowują się do ich stylu życia, jednocześnie je im ułatwiając. Bank oferował nie tylko samo konto osobiste, ale także szereg dodatkowych usług i produktów, które gwarantuje posiadaczom konta program lojalnościowy: od darmowego ebooka, przez podróże i diety pudełkowe. Wyzwaniem było pokazanie tych wszystkich, a zarazem tak różnych produktów w jednej kampanii.

Główny nacisk w komunikacji położono na kanały video, w których Raiffeisen Polbank mógł najlepiej i najpełniej pokazać ideę korzystania z życia z przyjemnością, energią, a przy tym z wymarzonego  konta osobistego. Początkowo kampania została przeprowadzona w TV, Video Online oraz Kinie. W telewizji pojawiły się widoczne spoty 30- i 15-sekundowym, wyświetlano je również w kinie, w oddziałach Banku oraz w Internecie, w tym także w kanale mobilnym.

Wiosną 2017 r. przeprowadzono kampanię programmatic przy współpracy z Adform, która okazała się bardzo skutecznym narzędziem. Programmatic umożliwił pokazanie całej oferty banku w przyjemny i angażujący sposób. A do tego osiągnięte zostały rekordowe wyniki.

Wykorzystano angażujące formaty rich mediowe (desktop i mobile), zbudowane wokół interaktywnego 3d box-a, zachęcającego użytkowników do sprawdzenia wielu możliwości, jakie oferuje konto razem z programem lojalnościowym. Wykorzystano precyzyjne targetowanie, dzięki czemu zoptymaliizowano dotarcie do właściwego odbiorcy z grupy Millenialsów. W pierwszej fazie kampania została oparta na kilkudziesięciu precyzyjnych targetowaniach, które były optymalizowane tak, aby osiągać jak najwyższe wskaźniki zaangażowania (engagement rate) oraz statystyki odtwarzania spotów video. Najlepszy wynik osiągnęły targetowaia według zainteresowań – CTR 0,94%. Kampania okazała się również efektywna pod względem kosztowym, gdzie CPM oraz CPC uzyskał średnio o ponad 40% niższy koszt niż w tradycyjnej kampanii display.

Agencja Starcom (Publicis Media) we współpracy ze specjalistami z Adform, dostosowała kreacje pod powierzchnie oferowane przez kluczowych polskich wydawców. Wykorzystane zostały trzy formaty – Halfpage expand z video 3d boxem, Double billboard oraz interstitial i 3d box na mobile. Wyniki były bardzo zadowalające –  uzyskano rekordowy zasięg w grupie docelowej Raiffeisen Polbank, czyli ponad 2,5 mln unikalnych odbiorców oraz dotarcie do kilkunastu różnych podgrup w ramach TG (młodzi, zainteresowani finansami, zdrowym stylem życia, aktywni, modni, podróżujący, festiwalowicze i jeszcze wiele innych). Największe viewabilty przyniósł Halfpage – 2 109 000 viewable impressions oraz cieszył się największym zainteresowaniem – 726 tys. mouseovers, zaangażowanie na poziomie 556 000 Engaging Impressions.

Kampania kierowała użytkowników po więcej szczegółów zarówno na stronę korzystaj.pl, gdzie mieli możliwość poznania warunków i założenia konta osobistego, jak i na stronę program.korzystaj.pl, na której można dowiedzieć się więcej o programie lojalnościowym oraz przejrzeć aktualne oferty.

Forma kampanii została także idealnie skrojona pod styl życia grupy docelowej Raiffeisen Polbank. Większość klientów i potencjalnych klientów posiada oraz aktywnie korzysta ze smartfonów, dlatego zdecydowano się również na użycie formatów mobilowych, gdzie odnotowano najwięcej odtworzeń video – ponad 225 000, z czego 16% stanowiły obejrzenia całkowite.

W efekcie Raiffeisen osiągnął wyniki znacznie powyżej benchmarków rynkowych. Jeden z kluczowych wskaźników – CTR, był rekordowo wysoki i wyniósł 1,83% (Benchmark: Standard 0,02%; Rich Media 0,42%*). Dla porównania w poprzedniej kampanii zanotowano wyniki CTR% na poziomie: 0,51% (listopad ur.), oraz 0,43% (grudzień ur.).

Kolejna kampania Programmatic Rich Media zrealizowana na platformie Adform oraz zakończona sukcesem skłoniła Raiffeisen Polbank do kontynuacji działań Rich Mediowych również w ramach nowej odsłony kampanii banku – konta oszczędnościowego.

Źródło: Adform

www.adform.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sieci handlowe inwestują w e-handel, aby być bliżej klienta który odwiedza ich w tradycyjnych sklepach. Jednak aby odnieść sukces, konieczne jest zadbanie o doświadczenia, bo to gwarantuje lepsze dotarcie z właściwą ofertą. Rozwiązaniem dla detalistów jest VynamicTM Engage ‒ pakiet narzędzi, które zwiększą zaangażowanie konsumentów i przyczyniają...
Druk 3D trafi pod strzechy?
Żyjemy się w epoce, która podlega ciągłym zmianom ze względu na szybko rozwijające się technologie, czego doskonałym przykładem jest druk przestrzenny. Na początku był on wykorzystywany wyłącznie w przemyśle, ale teraz coraz częściej trafia również pod przysłowiowe strzechy. Według badania przeprowadzonego przez OnePoll, aż 50 procent respondentów z Polski nie wyklucza...
Cykl życia użytkownika aplikacji mobilnej
Z danych Adjust wynika, że aż 80% użytkowników przestaje korzystać z aplikacji mobilnej już dzień po jej zainstalowaniu. Czy konsumenci powracają do aplikacji, których nie używali przez długi czas? Charakterystykę przeciętnego użytkownika przybliża Andrzej Goleta, Digital Marketing Manager Adexon.
Komunikacja mobilna w okresie świątecznym
Wydawać by się mogło, że przedświąteczna gorączka panuje głównie w centrach handlowych, branży e-commerce i firmach kurierskich, jednak tak naprawdę koniec roku mocno daje o sobie znać niemal w każdym, małym czy dużym przedsiębiorstwie. Czy i jak można w tym czasie usprawnić wewnętrzne procesy komunikacyjne, a także kontakt z klientami?
Skuteczne kampanie retargetingowe - wskazówki przed sezonem świątecznych zakupów
Przed sezonem świątecznych zakupów Criteo, reklamowa platforma w otwartym Internecie, opublikowała zestaw wskazówek dotyczących retargetingu. Mają one pomóc markom i sprzedawcom detalicznym w ponownym zaangażowaniu użytkowników, którzy porzucili swoje koszyki przed dokonaniem zakupu. W Black Friday  sprzedaż internetowa w Polsce jest prawie...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone