WIEDZA

Raiffeisen Polbank z kampanią programmatic

Mateusz Zawiślak  PR 14.11.2017, przeczytano 271 razy
ilustracjastrzałka
Raiffeisen Polbank z kampanią programmatic

Raiffeisen Polbank zabiega o uwagę młodego konsumenta – wymagającego, świadomego i dodatkowo trudnego do przekonania za pomocą przekazu reklamowego. Oferuje produkty i usługi, które chce sprzedać przez internet tak zwanemu pokoleniu Millenialsów. Znakomite wyniki, znacznie powyżej benchmarków rynkowych, bank osiągnął poprzez akcję „Mieć trzeba energię, a z rzeczy korzystać”, w ramach której przeprowadził m.in. kampanię programmatic przy współpracy z Adform.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/raiffeisen-polbank-z-kampania-programmatic,34481,artykul.html

Kampania „Mieć trzeba energię, a z rzeczy korzystać” to kontynuacja poprzedniej akcji „mieć trzeba styl, a z rzeczy korzystać”. Tym razem Raiffeisen Polbank chciał przekonać młodą grupę do swoich usług pokazując, że z usług finansowych banku „korzysta się z przyjemnością” – ideą kampanii stało się przyjemne korzystanie z bankowości. Bohaterką kampanii została znana sportowa influencerka – Adrianna Palka.

Raiffeisen Polbank zrewolucjonizował swoje podejście do usług. Chciał zaprezentować się jako partner w życiu swoich klientów i udowodnić, że usługi dopasowują się do ich stylu życia, jednocześnie je im ułatwiając. Bank oferował nie tylko samo konto osobiste, ale także szereg dodatkowych usług i produktów, które gwarantuje posiadaczom konta program lojalnościowy: od darmowego ebooka, przez podróże i diety pudełkowe. Wyzwaniem było pokazanie tych wszystkich, a zarazem tak różnych produktów w jednej kampanii.

Główny nacisk w komunikacji położono na kanały video, w których Raiffeisen Polbank mógł najlepiej i najpełniej pokazać ideę korzystania z życia z przyjemnością, energią, a przy tym z wymarzonego  konta osobistego. Początkowo kampania została przeprowadzona w TV, Video Online oraz Kinie. W telewizji pojawiły się widoczne spoty 30- i 15-sekundowym, wyświetlano je również w kinie, w oddziałach Banku oraz w Internecie, w tym także w kanale mobilnym.

Wiosną 2017 r. przeprowadzono kampanię programmatic przy współpracy z Adform, która okazała się bardzo skutecznym narzędziem. Programmatic umożliwił pokazanie całej oferty banku w przyjemny i angażujący sposób. A do tego osiągnięte zostały rekordowe wyniki.

Wykorzystano angażujące formaty rich mediowe (desktop i mobile), zbudowane wokół interaktywnego 3d box-a, zachęcającego użytkowników do sprawdzenia wielu możliwości, jakie oferuje konto razem z programem lojalnościowym. Wykorzystano precyzyjne targetowanie, dzięki czemu zoptymaliizowano dotarcie do właściwego odbiorcy z grupy Millenialsów. W pierwszej fazie kampania została oparta na kilkudziesięciu precyzyjnych targetowaniach, które były optymalizowane tak, aby osiągać jak najwyższe wskaźniki zaangażowania (engagement rate) oraz statystyki odtwarzania spotów video. Najlepszy wynik osiągnęły targetowaia według zainteresowań – CTR 0,94%. Kampania okazała się również efektywna pod względem kosztowym, gdzie CPM oraz CPC uzyskał średnio o ponad 40% niższy koszt niż w tradycyjnej kampanii display.

Agencja Starcom (Publicis Media) we współpracy ze specjalistami z Adform, dostosowała kreacje pod powierzchnie oferowane przez kluczowych polskich wydawców. Wykorzystane zostały trzy formaty – Halfpage expand z video 3d boxem, Double billboard oraz interstitial i 3d box na mobile. Wyniki były bardzo zadowalające –  uzyskano rekordowy zasięg w grupie docelowej Raiffeisen Polbank, czyli ponad 2,5 mln unikalnych odbiorców oraz dotarcie do kilkunastu różnych podgrup w ramach TG (młodzi, zainteresowani finansami, zdrowym stylem życia, aktywni, modni, podróżujący, festiwalowicze i jeszcze wiele innych). Największe viewabilty przyniósł Halfpage – 2 109 000 viewable impressions oraz cieszył się największym zainteresowaniem – 726 tys. mouseovers, zaangażowanie na poziomie 556 000 Engaging Impressions.

Kampania kierowała użytkowników po więcej szczegółów zarówno na stronę korzystaj.pl, gdzie mieli możliwość poznania warunków i założenia konta osobistego, jak i na stronę program.korzystaj.pl, na której można dowiedzieć się więcej o programie lojalnościowym oraz przejrzeć aktualne oferty.

Forma kampanii została także idealnie skrojona pod styl życia grupy docelowej Raiffeisen Polbank. Większość klientów i potencjalnych klientów posiada oraz aktywnie korzysta ze smartfonów, dlatego zdecydowano się również na użycie formatów mobilowych, gdzie odnotowano najwięcej odtworzeń video – ponad 225 000, z czego 16% stanowiły obejrzenia całkowite.

W efekcie Raiffeisen osiągnął wyniki znacznie powyżej benchmarków rynkowych. Jeden z kluczowych wskaźników – CTR, był rekordowo wysoki i wyniósł 1,83% (Benchmark: Standard 0,02%; Rich Media 0,42%*). Dla porównania w poprzedniej kampanii zanotowano wyniki CTR% na poziomie: 0,51% (listopad ur.), oraz 0,43% (grudzień ur.).

Kolejna kampania Programmatic Rich Media zrealizowana na platformie Adform oraz zakończona sukcesem skłoniła Raiffeisen Polbank do kontynuacji działań Rich Mediowych również w ramach nowej odsłony kampanii banku – konta oszczędnościowego.

Źródło: Adform

www.adform.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

R E K L A M A

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Czym są nagłówki Hx i jakie jest ich wykorzystanie?
Stosowanie nagłówków treści na stronach WWW to popularny temat, wokół którego narosło wiele mitów pokutujących do dziś. Czym zatem są, po co się je stosuje i jak wdrożyć optymalną strukturę nagłówków na swojej stronie?
Content produktowy - jaka jest jego wartość w generowaniu sprzedaży?
Czym jest content produktowy, jak go tworzyć i jak wykorzystać do poprawienia wyników sprzedaży? Odpowiedź na te pytania znajdą Państwo w poniższym artykule.
Digital POS, czyli marketing elektroniczny
W dzisiejszych czasach komputer czy Internet to już nic nowego. Praktycznie każdy z nas ma do nich na co dzień dostęp, ponieważ technologia pędzi do przodu sprawiając, że coś, co było dla nas kiedyś innowacyjne, stało się normalne i dostępne.
Wszystkie firmy, które przechowują jakiekolwiek informacje na temat pracowników, kontrahentów czy klientów, muszą przestrzegać Ustawy o ochronie danych. Ma ona zastosowanie do wszelkich skomputeryzowanych lub ręcznych zapisów zawierających dane osobowe. Dlatego ważne jest, aby każdy przedsiębiorca zapoznał się wymaganiami stawianymi przez GIODO. Zwłaszcza w erze rewolucji, jaką niesie ze ...
Kolory Walentynek na świecie: Nie tylko czerwień
W Polsce Walentynki, nazywane także dniem zakochanych, kojarzą się przede wszystkim z kolorami czerwonym oraz różowym. Moda, która przybyła do Polski z Zachodu i rozpowszechniła się w latach 90 XX w. sprawiła, że witryny sklepowe przepełniły się pluszowymi serduszkami, misiami oraz innymi gadżetami i podarkami w kolorach czerwonym i różowym. Jednak w Korei Południowej to święto potrafi...
 
piątek 23.02.2018, 100 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone