logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Ranking agencji PR wg fee income za 2019 rok

  PR 30.07.2020, przeczytano 1082 razy
ilustracjastrzałka

Związek Firm Public Relations opublikował nowy Raport PR, a w nim m.in. ranking agencji wg kryterium fee income za rok 2019. Łączna wartość usług PR w tym okresie dla firm ujętych w zestawieniu wyniosła 132 mln 640 tys. zł. W opublikowanym raporcie znalazła się także analiza kondycji sektora w sytuacji spowodowanej pandemią COVID-19 oraz perspektyw na przyszłość polskiej branży PR w ocenie uczestników rankingu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ranking-agencji-pr-wg-fee-income-za-2019-rok,387936,artykul.html

Ranking miał charakter otwarty, co oznacza, że mogły zgłosić się do niego także firmy spoza Związku. Agencje zostały sklasyfikowane według wartości fee income, którą zdefiniowano jako przychody agencji pomniejszone o koszty zewnętrzne związane z wykonywaniem projektów (np. zakup mediów, produkcji zewnętrznej, koszty podwykonawców), czyli jako suma opłat i prowizji od klientów na rzecz agencji za jej własne usługi.

W ramach rankingu przygotowano dwie klasyfikacje, osobno dla podmiotów indywidualnych i dla grup kapitałowych. W rankingu podmiotów indywidualnych wzięło udział 16 agencji, natomiast w rankingu grupowym sześć grup. Za audyt potwierdzający przekazane dane finansowe odpowiadała firma Strategia Audit.

– Serdecznie gratuluję liderom zestawiania i życzę sukcesu wszystkim uczestnikom rankingu – mówi Adam Jarosz, prezes ZFPR. – Obecny ranking jest wyjątkowy, gdyż prezentuje obraz sytuacji w przededniu zmiany, jaka wpłynęła na życie i biznes nas wszystkich. Jest pewnego rodzaju „stop-klatką” i pozostanie punktem odniesienia na dłużej, do analiz i prognoz wzrostu oraz odbudowy rynku. Widać wyraźnie, że rok 2019 był dla branży dobry, a analizując poszczególne wskaźniki, przez agencje PR, także efektywnie wykorzystany. Bardzo budujące jest także to, co wynika z badań: sektor ma na siebie pomysł, wie, jakie wyzwania stoją przed firmami i organizacjami klientów oraz rozumie, jak wspierać ich cele w zmienionej rzeczywistości – dodaje Adam Jarosz.

Poza rankingiem, w Raporcie PR 2020, znajdują się wyniki badań prowadzonych przez Związek w ostatnich miesiącach pośród agencji członkowskich. Pozytywne wnioski wynikają też z badania przeprowadzonego w lipcu br. wśród osób zarządzających agencjami public relations, które zrzesza ZFPR. Łącznie aż 70 proc. uczestników dobrze oceniło w nim perspektywy na przyszłość dla swojej agencji. Nie wiadomo jak dalej będzie rozwijała się epidemia COVID-19, a co za tym idzie, jaka będzie sytuacja w polskiej gospodarce, jednak optymistyczne perspektywy zawarte w badaniu pozwalają sądzić, że branża public relations z kryzysu podniesie się szybko i już w 2021 roku wróci na drogę wzrostu.

ilustracjastrzałka

  • Raport PR 2020 dostępny jest do pobrania TUTAJ[PDF]

Źródło: Związek Firm Public Relations

www.zfpr.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

To już kolejny edukacyjny webinar, którego organizatorem jest agencja e-marketingowa Ideo Force. Tym razem wydarzenie będzie w pełni poświęcone tematyce UX. W jego trakcie uczestnicy otrzymają dawkę eksperckiej wiedzy z zakresu User Experience, którą będą mogli wykorzystać we własnym e-biznesie. Webinar odbędzie się 25 sierpnia o godz. 13.00 i będzie prowadzony na...
Rafał Wasyluk członkiem Rady Konsultacyjnej Marketingu i Transformacji Cyfrowej Akademii Leona Koźmińskiego
Rafał Wasyluk, head of EMEA Commerce Centre of Excellence w VMLY&R, dołączył do grona członków Rady Konsultacyjnej Marketingu i Transformacji Cyfrowej Akademii Leona Koźmińskiego.
VMLY&R została sklasyfikowana jako Lider w najnowszym raporcie „The Forrester Wave: Marketing Creative And Content Services, Q3 2022”. VMLY&R, globalna agencja marketingowa zatrudniająca ponad 13000 osób na sześciu kontynentach, znalazła się wśród wybranych agencji zaproszonych przez firmę badawczą do udziału w ocenie. Agencja VMLY&R wykazała...
Kampania Aldi: Cośki idą do szkoły
„ALDI ma to COŚ do szkoły” to kolejna kampania taktyczna zrealizowana przez Opus B w ramach platformy komunikacji „ALDI ma to COŚ”.
Orion Media Group przystępuje do grona firm członkowskich IAB Polska
Do firm członkowskich IAB Polska przystąpiła firma ORION MEDIA GROUP - niezależny dom mediowy działający od 2013 roku w marketingu internetowym.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764