logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Ranking agencji PR wg fee income za 2019 rok

  PR 30.07.2020, przeczytano 194 razy
ilustracjastrzałka

Związek Firm Public Relations opublikował nowy Raport PR, a w nim m.in. ranking agencji wg kryterium fee income za rok 2019. Łączna wartość usług PR w tym okresie dla firm ujętych w zestawieniu wyniosła 132 mln 640 tys. zł. W opublikowanym raporcie znalazła się także analiza kondycji sektora w sytuacji spowodowanej pandemią COVID-19 oraz perspektyw na przyszłość polskiej branży PR w ocenie uczestników rankingu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ranking-agencji-pr-wg-fee-income-za-2019-rok,387936,artykul.html

Ranking miał charakter otwarty, co oznacza, że mogły zgłosić się do niego także firmy spoza Związku. Agencje zostały sklasyfikowane według wartości fee income, którą zdefiniowano jako przychody agencji pomniejszone o koszty zewnętrzne związane z wykonywaniem projektów (np. zakup mediów, produkcji zewnętrznej, koszty podwykonawców), czyli jako suma opłat i prowizji od klientów na rzecz agencji za jej własne usługi.

W ramach rankingu przygotowano dwie klasyfikacje, osobno dla podmiotów indywidualnych i dla grup kapitałowych. W rankingu podmiotów indywidualnych wzięło udział 16 agencji, natomiast w rankingu grupowym sześć grup. Za audyt potwierdzający przekazane dane finansowe odpowiadała firma Strategia Audit.

– Serdecznie gratuluję liderom zestawiania i życzę sukcesu wszystkim uczestnikom rankingu – mówi Adam Jarosz, prezes ZFPR. – Obecny ranking jest wyjątkowy, gdyż prezentuje obraz sytuacji w przededniu zmiany, jaka wpłynęła na życie i biznes nas wszystkich. Jest pewnego rodzaju „stop-klatką” i pozostanie punktem odniesienia na dłużej, do analiz i prognoz wzrostu oraz odbudowy rynku. Widać wyraźnie, że rok 2019 był dla branży dobry, a analizując poszczególne wskaźniki, przez agencje PR, także efektywnie wykorzystany. Bardzo budujące jest także to, co wynika z badań: sektor ma na siebie pomysł, wie, jakie wyzwania stoją przed firmami i organizacjami klientów oraz rozumie, jak wspierać ich cele w zmienionej rzeczywistości – dodaje Adam Jarosz.

Poza rankingiem, w Raporcie PR 2020, znajdują się wyniki badań prowadzonych przez Związek w ostatnich miesiącach pośród agencji członkowskich. Pozytywne wnioski wynikają też z badania przeprowadzonego w lipcu br. wśród osób zarządzających agencjami public relations, które zrzesza ZFPR. Łącznie aż 70 proc. uczestników dobrze oceniło w nim perspektywy na przyszłość dla swojej agencji. Nie wiadomo jak dalej będzie rozwijała się epidemia COVID-19, a co za tym idzie, jaka będzie sytuacja w polskiej gospodarce, jednak optymistyczne perspektywy zawarte w badaniu pozwalają sądzić, że branża public relations z kryzysu podniesie się szybko i już w 2021 roku wróci na drogę wzrostu.

ilustracjastrzałka

  • Raport PR 2020 dostępny jest do pobrania TUTAJ[PDF]

Źródło: Związek Firm Public Relations

www.zfpr.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Łukasz Szelecki dyrektorem operacyjnym R4S Consulting
Do agencji R4S Consulting od sierpnia dołączył Łukasz Szelecki. Objął nowo utworzone stanowisko dyrektora operacyjnego. Szelecki będzie m.in. zarządzać pracą zespołów Public Relations i Public Affairs oraz nadzorować tworzenie planów komunikacyjnych oraz strategii dla klientów agencji.
Ekrany digital OOH wsparciem dla publicznej służby krwi
Narodowe Centrum Krwi wspólnie z Ministerstwem Zdrowia w ramach realizacji ogólnopolskiej kampanii społecznej „Twoja krew, moje życie” podejmuje szereg działań, których  celem jest promocja honorowego krwiodawstwa oraz  zwrócenie uwagi na potrzebę oddawania krwi. W kampanię włączono sieć ponad 20 tysięcy ekranów digital OOH...
W ramach kampanii #Otwarcijaknigdy Coca-Cola rozdaje butelki kultowego napoju
Marka zachęca do odwiedzania lokalnych restauracji. Od poniedziałku 10.08 startuje akcja „Coca-Cola od nas”, w ramach której 1 000 000 darmowych napojów trafi w ręce gości niemal 2 000 lokali gastronomicznych. Aby odebrać produkt, wystarczy wejść na stronę.
Marka Elementy dołącza do grona klientów Big Picture
ELEMENTY, czyli jedna z najbardziej trendsetterskich młodych marek modowych w Polsce, znana ze swojej transparentności cenowej oraz etycznej produkcji , nawiązała współpracę z Big Picture. Zespół agencji będzie odpowiedzialny za stworzenie oraz koordynację całościowej strategii działań PR, w tym za realizację działań z zakresu media i influencer relations.
Polska Izba Przemysłu Targowego zwraca się do Jadwigi Emilewicz – wicepremier i minister rozwoju, aby planowaną pomocą sektorową objęła również 2 kategorie przedsiębiorstw pracujących dla targów branżowych. Chodzi o podmioty projektujące i wykonujące stoiska targowe, a także o transportowe i zajmujące się spedycją targową. Z relacji uczestników...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764