logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Ranking firm SEO/SEM wg przychodów w 2023 r.

   08.08.2024, przeczytano 417 razy
ilustracja

Sumarycznie przychody spółek, które znalazły się w rankingu wzrosły w 2023 roku o 12% natomiast zyski o 18% i pod względem zysku jest to zdecydowana poprawa w stosunku do zeszłego roku. Podobnie jak w poprzednich latach, poniżej zestawienie wyników z uwzględnieniem inflacji. Średnioroczna inflacja w 2023 roku wyniosła 11% a więc była niemal identyczna jak średni, nominalny wzrost przychodów co oznacza że realna dynamika przychodów była zerowa. W poprzednim rankingu uwzględniliśmy 106 spółek, tym razem, dzięki rozszerzeniu zestawienia o firmy świadczące liczba ta wzrosła do 140. Raporty finansowe wielu spółek, szczególnie dużych, nie zostały opublikowane w KRS w momencie publikacji rankingu. Co jakiś czas będziemy sprawdzać rejestr KRS i aktualizować nasze zestawienie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ranking-firm-seo-sem-wg-przychodow-w-2023-r.,405280,artykul.html

Pierwotnie nasze zestawienie miało być rankingiem firm SEO, ale ze względu na fakt, iż większość firm świadczących usługi SEO, świadczy również usługi SEM, zmieniliśmy nazwę na SEO/SEM. Wciąż jednak podstawowym źródłem listy firm, które uwzględnialiśmy był Ranking największych agencji SEO publikowany na stronie Widoczni.pl, co oznacza że znajdowały się tu wyłącznie firmy, które świadczą usługi SEO i posiadają na Linkedin przynajmniej 5 pracowników SEO (więcej o metodyce poniżej). Skoro zestawienie nazywamy rankingiem firm SEO/SEM, było to niesprawiedliwe, dla firm które w większym stopniu nastawiają się na SEM, a usług SEO nie świadczą lub nie zatrudniają wymaganej liczby pracowników. Z tego względu zdecydowaliśmy o rozszerzeniu zestawienia o firmy, które znalazły się w analogicznym rankingu firm SEM na stronie widoczni.pl, co pozwoliło na dodanie do rankingu kilkudziesięciu nowych firm. Dodatkowo sprawdziliśmy na stronie każdej firmy czy ofertuje usługi SEO oraz SEM i na tej podstawie stworzyliśmy dodatkowe zestawienia obejmujące jedynie firmy SEO i osobno SEM. Tu trzeba dodać, że jeśli agencja znalazła się w rankingu firm SEO, to oznacza to jedynie tyle, że nie świadczy usług SEM, może za to świadczyć inne usługi, np. związane z analityką czy tworzeniem stron. Tak samo działa to w drugą stronę, agencje SEM, które nie świadczą usług SEO, bardzo często oferują inne usługi związane z cyfrowym marketingiem i reklamą.

ilustracjastrzałka

Aby mieć jak najpełniejszy obraz branży, ranking otwieramy dla Jednoosobowych Działalności Gospodarczych i Spółek Cywilnych. Zysku takich firm nie można porównywać do zysku spółek kapitałowych, gdzie właściciele mogą otrzymywać wynagrodzenie stanowiące dla spółki koszt, dlatego w przypadku takich podmiotów, podajemy jedynie ich przychód. Jeśli prowadzisz agencję i chciałbyś aby Twoja firma została dopisana do rankingu, prześlij dane finansowe w formie skanu pliku KPIR na adres biuro@samoseo.pl.

Wyniki firm SEO oraz SEM

W tym roku, po raz pierwszy prezentujemy osobno zestawienie wyników firm, które realizują usługi SEO, ale nie SEM oraz tych które realizują usługi SEM ale nie SEO. Liczba firm oferujących SEO bez SEM lub SEM bez SEO jest na tyle niewielka, że ciężko tu o jednoznaczne wnioski, ale na podstawie zebranych danych rysuje się niezbyt ciekawa sytuacja firm wyspecjalizowanych w SEO. Zebrane dane wskazują, że firmy specjalizujące się w SEO zanotowaly 3% spadek przychodów i praktycznie wszystkie odnotowały spadek zysków, który sumarycznie osiągnął bardzo niewielką wartośćLepiej radziły sobie firmy SEM, które osiągnęły wzrost przychodów zbliżony do całej branży SEO/SEM tj. 9% i 30% wzrostu zysku. Warto tu jednak zwrócić uwagę na fakt, że wśród firm SEM znalazł się debiutant, firma Adwebmedia, której wyniki mocno wpłynęły na całe zestawienie. Jeśli ją usuniemy, wynik spadnie do odpowiednio 4% i 23% wzrostu przychodu i zysku.

Metodyka

  • Lista firm jaką uwzględniliśmy w rankingu wraz z liczbą pracowników, pochodzi z Rankingu największych firm SEO oraz Rankingu największych firm SEM publikowanych na stronie Widoczni.pl.
  • W tamtych rankingach uwzględnione zostały agencje, które wg Linkedin posiadają w swoich szeregach przynajmniej 5 pracowników SEO lub SEM.
  • Dodatkowo zweryfikowaliśmy świadczenie usługi SEO/SEM na stronie każdej firmy.
  • Z zestawienia usunęliśmy domy mediowe, które spełniają kryteria znalezienia się w rankingu, ale ze względu na znaczne przychody związane z emisją reklamy w telewizji, mogłyby znacznie wypaczyć ranking, bądź co bądź agencji SEO/SEM.
  • Dane finansowe firm pochodzą ze sprawozdań finansowych składanych do Krajowego Rejestru Sądowego do czego zobligowane są spółki posiadające osobowość prawną, a więc m.in. spółki z ograniczoną odpowiedzialnością czy akcyjne. Obowiązku takiego nie ma dla Jednoosobowych Działalności Gospodarczych i takich firm w naszym rankingu nie ma.
  • Osobny ranking firm SEO i ranking firm SEM dotyczy tych podmiotów z głównego zestawienia, które w informacji na swoich stronach, świadczą usługi SEO ale nie SEM a w drugim przypadku świadczą usługi SEM ale nie SEO.
  • Dane finansowe JDG pochodzą z dostarczonych skanów dokumentów KPiR.

Jak zawsze do tej pory, podkreślamy fakt, że wyniki finansowe nie świadczą o jakości usług oferowanych przez daną firmę. Jeśli szukasz agencji SEO i zastanawiasz się jak dokonać właściwego wyboru, zapoznaj się z naszym poradnikiem.

Komentarze przedstawicieli spółek

Poprosiliśmy przedstawicieli firm, które osiągnęły wyróżniające się wyniki o ich skomentowanie i/lub skomentowanie wyników całego rynku.

Krzysztof Masłowski – Co-Founder & CEO w Verseo – 172% wzrostu zysku, największy bezwzględnie wzrost zysku.

Miłe wyróżnienie! Dodając do tego daty powstania agencji, okazałoby się, że w ostatniej dekadzie urośliśmy najszybciej w kraju. Setki decyzji, ale kluczowa była ciężka praca całego zespołu, za którą każdemu z osobna bardzo dziękuję. Od dawna skupiamy się na skalowaniu, ale cały czas pracujemy blisko z klientem. Wyniki, zrozumienie i lojalność wypływają z komunikacji. ???? 

W latach ubiegłych mocno skupiliśmy się na inwestycjach w firmę – biuro 1600 m2, rozbudowa wewnętrznych narzędzi czy hurtowni danych. To wszystko w dużej mierze skończyliśmy, więc i rentowność firmy się poprawiła. 

Rynek jest trudniejszy. I dla nas i dla naszych klientów. Nie ma już branż bez dużej konkurencji, marketingowcy się profesjonalizują, rosną też wymagania względem nas i innych agencji. Dodatkowo zmiany w ciasteczkach czy obowiązkowa migracja z Universala na GA4, to dodatkowe prace analityczne, które nie są atrakcyjne dla klientów, ale są konieczne. Bez zaawansowanej analityki, coraz trudniej jednoznacznie wykazać klientowi, skąd jaki zakup przyszedł. Nas to dotyczy szczególnie, ponieważ jako jedna z nielicznych agencji, mamy w portfelu wszystkie usługi z zakresu reklamy internetowej, a wielu klientów ma u nas trzy usługi lub więcej. 

Taka dywersyfikacja opłaca się klientom, ale i agencji. Sądzę, że każdy kto chce rosnąć, powinien rozważyć taką drogę.

Mateusz Calik – CEO Delante – Największy zysk wśród firm w rankingu

Rok 2023 był pierwszym rokiem, w którym przekroczyliśmy 20 mln przychodu. To dla nas duży i fajny sukces, bo przez 10 lat notujemy regularne wzrosty i przy tym utrzymujemy cały czas wysoką rentowność. Szczególnie to cieszy, bo blisko 90% naszego przychodu to działania SEO. A więc widać, że SEO to dobry biznes, ale staje się coraz trudniejszy.

Działamy w obszarze wysokiej konkurencyjności (takie red ocean), gdzie próg wejścia jest niski, każdy może siebie nazwać ekspertem i liderem branży, rynek nie jest skonsolidowany i nie jest regulowany, do tego przez kilka lat nasza branża miała złe opinie, a SEO jako inwestycja długoterminowa nie przemawia do firm w czasach kryzysu i spowolnienia rynkowego. Dlatego osiąganie dobrych wzrostów jest trudne i wymaga wielu precyzyjnych działań i doskonalenia procesów. A aby móc doradzać naszym klientom i innym firmom, jak rosnąć (w przychodach i zyskach, a nie tylko w wykresach widoczności), to sami powinniśmy być tego dobrym przykładem. I tak też staraliśmy się funkcjonować w 2023 roku, bo był to na pewno rok pełen wyzwań dla wielu biznesów, nie tylko w Polsce, ale też na rynkach zagranicznych. Rosnące koszty usług i produktów, efekty wysokiej inflacji, niepewność rynkowa (wpływ wojny, sytuacji na giełdzie), spadające przychody i rentowność firm (efekty tego też widać w I połowie 2024 roku), niskie nastroje konsumenckie. To wszystko powoduje, że firmy mocno pocięły budżety inwestycyjne i marketingowe, co też miało duży wpływ na inwestowanie w działania SEO i SEM.

U nas w Delante w 2023 roku rynki zagraniczne stanowiły 40% przychodu, a Polska to 60% działań i przychodów. Oczywiście rynki zagraniczne są mocniej marżowe, ale nam przede wszystkim zależy, aby to, co uczymy się od kilku lat na rynkach Europy oraz USA, przenosić do Polski (i często odwrotnie). Dzięki temu pracuje nam się lepiej i efektywniej na dużych przedsiębiorstwach, a mniejsze firmy w Polsce mogą dostać rozwiązania, które wcześniej były tylko dla dużych klientów: SEO wspierane naszym własnym indexerem, rozbudowane bazy i relacje z wydawcami (publikując dużo mamy lepsze ceny), własny CRM (który wymusza, aby dostarczyć klientowi efekty i wszystkie elementy z zakresu działań, tzw. deliverables), full stack developerzy (Magento, Redcart, Vue, Webflow, dedykowane ecommerce/framework/język – nie ma problemów, wdrożymy zmiany z audytu) i wiele innych rzeczy.

Dla nas 2023 rok był po prostu rokiem konsekwentnego progresu, gdzie od kilku lat pracowaliśmy mocno nad churnem (identyfikując, dlaczego klienci w branży SEO i SEM odchodzą od agencji, dlaczego z naszych też usług rezygnują) i osiągnęliśmy pewnie jeden z najmniejszych wskaźników churnu (rezygnacji z usług) w branży, czyli 3,7%. Do tego skupienie działań operacyjnych tylko na tym, co daje efekty i optymalizacje kosztów w wielu elementach procesów.

Czasami ludzie mnie pytają: dlaczego nam tak dobrze idzie, dlaczego rośniemy, dlaczego generujemy tak duże zyski? W detalach mogę o tym mówić godzinami (dywersyfikacja klientów: wielkości i krajów; własne narzędzia; doskonalenie rekrutacji i kształcenie w wewnętrznej akademii świetnych ludzi, którzy pracują na własnych talentach, wykorzystując klasyfikację Gallupa; projektowanie i realizacja procesów, tak aby były zawsze dostarczane klientom; ciągły rozwój know-how poprzez własne testy/dział R&D/udziały w konferencjach na świecie) – ale przede wszystkim to doskonałość operacyjna, która jest ciągłym procesem optymalizacji (jak w SEO ???? ), elastyczna, dostosowana do rynku strategia i dobre fundamenty w modelu biznesowym.

A tak w ogóle, to „delante” znaczy „z przodu, na przedzie” i to mocno w nas żyje na każdym kroku!
Dzięki, Wojciech, że mogłem się tu wypowiedzieć (a pewnie większość w branży wie, że robię to rzadko) – ale bardzo cenię sobie ten ranking, bo dobrze pokazuje sytuację w branży, opiera się na twardych danych i pokazuje dobre biznesy z branży SEO oraz inspiruje do dalszych wzrostów! Dziękuję i keep going!

Ranking firm SEO/SEM wg wielkości przychodów w 2023

Pozycja 2023 Zmiana Marka L. pracowników Przychód 2023 Przychód 2022 Zmiana przychodu Zysk 2023 Zysk 2022 Zmiana zysku
1 0 Sunrise System 200 89 795 153 78 095 076 15% -2 711 393 -2 444 378  
2 0 Cube Group 105 54 831 324 66 175 035 -17% 263 154 2 059 367 -87%
3 0 Verseo 118 50 903 541 42 722 343 19% 4 934 563 1 816 379 172%
4 2 Artefakt 88 36 724 144 31 318 200 17% 2 692 597 1 954 568 38%
5 0 WebTalk Agency 82 35 885 816 32 113 654 12% 4 870 550 3 491 195 40%
6 -2 Bluerank 106 32 615 322 32 266 970 1% 617 420 259 707 138%
7 1 Sempai 109 28 759 708 24 559 882 17% 557 304 2 737 521 -80%
8 -1 Pikseo 100 28 160 125 26 842 338 5% 1 449 072 2 124 902 -32%
9 1 Business Sense 30 27 483 144 23 317 102 18% 3 685 019 2 810 378 31%
10 9 Green Parrot 100 25 028 654 14 700 429 70% 1 472 849 739 863 99%
11 -2 PromoTraffic 89 21 979 262 24 235 643 -9% 477 155 1 263 936 -62%
12 1 Delante 70 20 718 615 18 597 669 11% 7 721 344 6 493 820 19%
13 8 Fabryka Marketingu 40 19 611 729 13 418 525 46% 3 051 746 1 074 601 184%
14 1 Media4You 118 18 352 659 18 023 257 2% 188 104 21 856 761%
15 1 KERRIS 39 18 049 342 17 995 058 0% 345 312 472 571 -27%
16 -4 Whites 86 18 024 198 19 001 144 -5% 1 922 118 1 212 633 59%
17 3 RESULT MEDIA 26 16 627 911 13 547 278 23% 68 951 3 300 1990%
18 -1 Media Choice 34 15 615 931 16 577 595 -6% 1 434 339 2 421 353 -41%
19 -5 Cyrek Digital 49 15 016 620 18 562 210 -19% 435 774 683 645 -36%
20 -2 Kompan 37 14 368 968 15 929 738 -10% 8 525 175 413 -95%
21 1 Traffic Trends 43 14 205 192 12 937 171 10% 2 970 648 2 100 208 41%
22 -11 Semahead 20 14 016 066 19 934 597 -30% 799 322 - 793 103  
23 177 Virtual People 16 13 296 482     1 661 335    
24 -1 Fabryka e-biznesu 96 13 248 467 11 522 140 15% 193 150 363 537 -47%
25 4 Semcore 71 13 235 787 9 425 045 40% 106 930 128 088 -17%
26 4 Widoczni 159 12 793 220 8 761 992 46% 798 718 1 142 194 -30%
27 12 Sempire 45 11 243 730 6 124 886* 84% 1 770 414* 1 519 357 17%
28 5 Ideo Force 68 11 166 069 8 388 906 33% 1 049 035 909 344 15%
29 -3 Up Blue 29 10 694 161 10 304 067 4% 571 769 255 903 123%
30 -7 Up&More 28 10 631 039 11 775 619 -10% 123 223 881 805 -86%
31 0 BlueSky System 6 10 603 338 8 726 657 22% 3 111 822 2 417 819 29%
32 10 Mbridge 28 9 603 182 5 806 257 65% 1 091 336 986 484 11%
33 27 Novem 32 9 599 080 10 096 503 -5% 529 717 - 49 769  
34 18 numbers & intuition 14 9 568 478 4 216 597 127% 147 375 162 444 -9%
35 -7 DevaGroup 52 9 553 931 9 471 860 1% 858 967 1 271 220 -32%
36 -2 4 People 35 8 721 085 7 017 365 24% 464 606 - 391 834  
37 -12 MaxRoy.agency 39 8 635 006 10 405 939 -17% 43 088 3 134 1275%
38 -1 Zjednoczenie 18 7 574 756 6 350 720 19% 343 166 59 275 479%
39 1 Digitalk 54 7 389 212 5 898 864 25% - 117 721 - 170 876  
40 -8 EACTIVE 51 7 104 498 8 500 905 -16% 633 740 615 383 3%
41 -3 Widzialni 36 7 013 857 6 228 214 13% 343 610 - 340 218  
42 2 Agencja.com 11 6 738 027 5 197 721 30% 266 936 65 087 310%
43 -7 Takaoto 13 6 656 802 6 389 172 4% 93 641 417 090 -78%
44 1 Sigmeo 10 6 638 881 5 084 964 31% 179 908 - 3 010  
45 2 KS 65 6 351 107 4 748 901 34% 291 543 216 805 34%
46 -3 Vestigio 19 6 204 137 5 582 214 11% 158 454 244 867 -35%
47 -12 On Board Think Kong 32 5 877 299 6 672 308 -12% - 504 647 250 877  
48 53 GreenFields 24 5 451 460 1 122 798** 386% 1 275 764 129 840** 883%
49 3 Adequate Interactive Boutique 13 5 402 825 4 318 137 25% 316 100 589 123 -46%
50 0 Wertui 18 5 181 745 4 432 585 17% 92 143 128 473 -28%
51 -10 Roial 12 5 181 009 5 888 920 -12% 41 778 55 962 -25%
52 -6 Ateneo.pl 16 5 167 083 4 819 365 7% 183 661 302 149 -39%
53 -2 SAMOSEO 24 5 000 239 4 365 012 15% 598 895 632 714 -5%
54 -5 Performance Labs Polska 14 4 802 666 4 581 339 5% 754 487 512 302 47%
55 -1  ADvist 12 4 265 388 4 134 513 3% - 37 211 1 421 309  
56 13 Orange Juice 14 4 212 978 2 638 070 60% 83 971 18 841 346%
57 4 SmartYou 19 4 120 592 3 297 022 25% 451 179 278 078 62%
58 -10 LTB 29 3 951 562 4 633 303 -15% - 321 427 - 47 718  
59 -2 Emedia 20 3 941 384 3 591 324 10% 217 468 232 309 -6%
60 -5 Marketing Match 19 3 868 216 4 122 728 -6% - 1 749 285 074  
61 -1 Commplace 6 3 800 338 3 402 425 12% 126 026 101 175 25%
62 -3 inVette 34 3 780 952 3 541 018 7% 1 062 752 774 954 37%
63 0 AdWebMedia 7 3 758 997***     237 214***    
64 0 Vilaro 18 3 481 672 2 927 632 19% 102 202 17 675 478%
65 1 Estima Group 10 3 405 268 2 806 746 21% 17 217 18 492 -7%
66 -3 When 17 3 376 009 3 253 503 4% - 18 840 - 2 302  
67 6 Fusion Marketing 8 3 303 021 2 395 630 38% 84 127 4 412 1807%
68 -10 evostudio 22 3 285 631 3 574 609 -8% 37 549 382 405 -90%
69 21 Internetica 24 3 258 542 1 720 083 89% 92 394 186 054 -50%
70 0 Ministerstwo Reklamy 16 3 209 868 2 588 722 24% 15 993 3 014 431%
71 -15 Onely 24 3 090 850 3 867 104 -20% - 230 205 - 863 077  
72 8 Silence 10 3 080 559 2 089 266 47% 264 296 33 945 679%
73 -11 SEOgroup 20 2 842 360 3 255 115 -13% 34 813 31 534 10%
74 19 IcomSeo 12 2 829 889 1 630 063 74% 513 924 277 289 85%
75 -3 Wild Moose 6 2 829 506 2 519 325 12% - 70 612 352 741  
76 2 Range 21 2 818 974 2 128 408 32% 220 214 404 122 -46%
77 -2 Mayko 16 2 790 990 2 309 675 21% 68 634 81 913 -16%
78 7 Rise360 11 2 720 891 1 887 838 44% 512 264 85 786 497%
79 -14 WEDO 15 2 672 630 2 819 004 -5% - 69 909 355 550  
80 -4 4dl.pl 4 2 649 899 2 263 505 17% 418 108 315 525 33%
81 -13 Top Online 33 2 633 563 2 687 630 -2% - 113 172 555 388  
82 0 JustIdea 27 2 567 646     99 477    
83 0 Strategiczni 14 2 413 866 2 031 486 19% 88 392 - 51 657  
84 -10 Synerway 3 2 390 714 2 369 556 1% - 203 086 - 40 936  
85 -18 Fox Strategy 13 2 381 700 2 718 288 -12% - 39 133 - 39 503  
86 0 SeoFly 14 2 058 831 1 839 663 12% 114 833 141 162 -19%
87 -3 Coconut Agency 33 1 971 462 2 020 199 -2% - 53 219 5 015  
88 0 Dynamite Studio 7 1 966 950 1 773 952 11% 119 204 88 310 35%
89 8 Semgence 12 1 880 132 1 485 941 27% 21 512 131 048 -84%
90 -8 Elephate 10 1 866 868 2 069 116 -10% 284 961 437 444 -35%
91 -4 Reklamea 3 1 840 502 1 835 170 0% 47 927 299 437 -84%
92 -21 PPCEFEKT 11 1 833 353 2 535 441 -28% - 56 216 6 232  
93 -16 IF.PL 8 1 646 532 2 244 410 -27% 10 180 88 384 -88%
94 2 Getso 12 1 626 956 1 489 903 9% 59 840 57 114 5%
95 -16 ADream 9 1 616 254 2 124 301 -24% 50 089 - 103 257  
96 -5 Alte Media 7 1 596 475 1 678 169 -5% 152 159 - 252 516  
97 -2 e-direct 5 1 591 300 1 532 254 4% 74 504 - 4 675  
98 -4 Bizzit S.A. 10 1 567 609 1 544 156 2% 154 115 138 502 11%
99 16 OctaMedia 7 1 431 879 694 694 106% 153 332 29 627 418%
100 -1 ICBM Polska 4 1 392 194 1 310 758 6% 323 531 341 022 -5%
101 -3 Zeith Performance 1 1 364 003 1 321 958 3% - 76 376 1 629  
102 -10 Xann Marketing 8 1 289 445 1 654 784 -22% 165 280 371 967 -56%
103 0 M16 7 1 283 209 1 084 205 18% - 117 733 211 591  
104 -4 Scorise 10 1 268 894 1 205 380 5% 79 814 132 633 -40%
105 27 Semavo 6 1 265 777 67 537 1774% 268 654 18 120 1383%
106 -25 Exelmedia 4 1 237 246 2 072 867 -40% - 137 440 - 48 958  
107 26 Euvic Performance 24 1 212 162 62 1955000% 185 005 - 2 216  
108 4 Kwiss 7 1 209 067 744 707 62% 57 020 4 908 1062%
109 2 Combomarketing 5 1 191 367 754 470 58% 151 936 110 117 38%
110 -6 Paq Studio 5 1 158 934 962 488 20% - 25 472 196  
111 -9 Mavika 15 1 145 567 1 117 638 2% 19 381 72 003 -73%
112 2 ContentLine 1 1 112 184**** 708 225**** 57%      
113 -3 Zest Creations 4 1 062 492 801 776 33% 108 124 82 685 31%
114 -6 AdEverest 5 1 016 336 836 359 22% 44 734 73 154 -39%
115 -9 Virtal 6 979 235 900 423 9% 94 094 31 273 201%
116 -3 Talem Technologies 4 970 560 714 608 36% 29 762 5 842 409%
117 -10 SEOMOOD 3 938 318 863 503 9% - 6 325 - 34 784  
118 -9 INB Marketing 4 874 678 806 662 8% 26 133 8 436 210%
119 0 PiRmedia 2 842 601     16 130    
120 4 RedMustang Agency 4 666 918 391 887 70% 158 314 - 22 510  
121 -3 Brandbay 1 651 488 516 431 26% - 4 654 3 955  
122 0 SEO4.net 10 646 745*****     41 066*****    
123 -34 Testimo 16 634 910 1 753 073 -64% - 82 483 344 803  
124 -3 SOLV 10 628 606 464 934 35% 134 591 - 128 853  
125 0 Mediart 9 594 756     74 139    
126 1 Media Force 2 571 047 306 384 86% 89 560 - 13 518  
127 3 WiWi 7 565 614 180 484 213% - 24 303 34 491  
128 -8 Silnet media 19 480 116 466 803 3% 192 009 223 279 -14%
129 -13 IT Holding   461 073 595 758 -23% - 143 777 48 487 -397%
130 -2 AnGab 4 451 740 238 402 89% 218 414 74 788 192%
131 -12 NetSolutions.PL 2 435 652 487 159 -11% - 32 507 9 587  
132 -7 KPI Marketing 4 430 620 388 457 11% 38 366 20 620 86%
133 -11 adcookie 38 413 114 445 276 -7% - 26 321 - 435 792  
134 -8 ICOMMEDIA 6 397 431 323 021 0% 14 799 - 1 863 0%
135 -18 SemStar 12 294 930 526 745 -44% - 245 189 - 196 046  
136 64 MOAGO 2 257 081     27 037    
137 -14 WebLeaders 2 246 439 396 650 -38% - 26 852 201 525  
138 -33 CAMP7 2 226 756 902 909 -75% - 8 563 38 696  
139 -8 Strefa Zysku   176 150 153 900 14% 5 461 1 106 0%
140 -11 Goldkey 3 155 290 204 202 -24% - 15 565 - 42 977 0%
        1 039 532 380 927 838 722 12% 61 417 372 52 080 673 18%

Ranking firm SEO wg wielkości przychodów w 2023

Pozycja 2023 Zmiana Marka L. pracowników Przychód 2023 Przychód 2022 Zmiana przychodu Zysk 2023 Zysk 2022 Zmiana zysku
1 1 Takaoto 13 6 656 802 6 389 172 4% 93 641 417 090 -78%
2 1 Vestigio 19 6 204 137 5 582 214 11% 158 454 244 867 -35%
3 -2 On Board Think Kong 32 5 877 299 6 672 308 -12% - 504 647 250 877 -301%
4 0 SAMOSEO 24 5 000 239 4 365 012 15% 598 895 632 714 -5%
5 0 Onely 24 3 090 850 3 867 104 -20% - 230 205 - 863 077 -73%
6 0 Top Online 33 2 633 563 2 687 630 -2% - 113 172 555 388 -120%
7 1 Elephate 10 1 866 868 2 069 116 -10% 284 961 437 444 -35%
8 -1 IF.PL 8 1 646 532 2 244 410 -27% 10 180 88 384 -88%
9 0 Strefa Zysku   176 150 153 900 14% 5 461 1 106 394%
        33 152 439 34 030 866 -3% 303 567 1 764 792 -83%

Ranking firm SEM wg wielkości przychodów w 2023

Pozycja 2023 Zmiana Marka L. pracowników Przychód 2023 Przychód 2022 Zmiana przychodu Zysk 2023 Zysk 2022 Zmiana zysku
1 0 Media4You 118 18 352 659 18 023 257 2% 188 104 21 856 761%
2 0 Media Choice 34 15 615 931 16 577 595 -6% 1 434 339 2 421 353 -41%
3 0 Up Blue 29 10 694 161 10 304 067 4% 571 769 255 903 123%
4 0 Novem 32 9 599 080 10 096 503 -5% 529 717 - 49 769 -1164%
5 0 Digitalk 54 7 389 212 5 898 864 25% - 117 721 - 170 876 -31%
6 2 Orange Juice 14 4 212 978 2 638 070 60% 83 971 18 841 346%
7 0 SmartYou 19 4 120 592 3 297 022 25% 451 179 278 078 62%
8 -2 inVette Holding Group 29 3 780 952 3 541 018 7% 1 062 752 774 954 37%
9   AdWebMedia 7 3 758 997     237 214    
10 0 Coconut Agency 33 1 971 462 2 020 199 -2% - 53 219 5 015 -1161%
11 -2 ADream 9 1 616 254 2 124 301 -24% 50 089 - 103 257 -149%
12 0 Media Force 2 571 047 306 384 86% 89 560 - 13 518 -763%
13 -2 NetSolutions.PL 2 435 652 487 159 -11% - 32 507 9 587 -439%
        82 118 978 75 314 438 9% 4 495 248 3 448 167 30%

Źródło: SAMOSEO

samoseo.pl

Dodatkowe informacje:

* – Dane za 2022 od 11.05
** – Dane za 2022 od 04.10
*** – Dane od 18.05.2024
**** – JDG
***** – Dane od 20.04.2024

Źródła danych:
1. Sprawozdania finansowe za rok 2023 złożone w Krajowym Rejestrze Sądowym
2. Ranking agencji SEO wg Widoczni.pl
3. Ranking agencji Google Ads wg Widoczni.pl
4. Komunikaty w sprawie średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem publikowane na stronie GUS.
5. Dokumenty KPiR dostarczone przez przedstawicieli JDG.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ibis z globalną kampanią wizerunkową Go Get It
Ibis, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek hotelowych na świecie segmentu ekonomicznego rozpoczęła nową globalną kampanię pod hasłem „Go get it” („Idź po swoje”), która ukazuje hotele z rodziny ibis jako miejsca pomagające podróżnikom z całego świata realizować swoje aspiracje i...
Leo Burnett łączy Alfę Romeo i Roberta Makłowicza
W związku z wprowadzeniem na rynek nowej Alfy Romeo Junior, pierwszego modelu marki produkowanego w Polsce, agencja Leo Burnett Warszawa zaprosiła do współpracy Roberta Makłowicza – znanego dziennikarza, twórcę kultowych programów, krytyka kulinarnego, pasjonata podróży i motoryzacji oraz fana marki Alfa Romeo. Współpraca ta jest częścią...
Praca kierowców ciężarówek w kampanii C. H. Robinson
Firma C. H. Robinson stworzyła kampanię wizerunkową promującą Truck Driver Appreciation Week. Akcja ma na celu zwrócenie uwagi na rolę kierowców ciężarówek w łańcuchu dostaw. W jej ramach uruchomione zostały działania w mediach społecznościowych, a także przygotowany materiał wideo pokazujący dzień z życia kierowcy. Przy drogach w krajach biorących udział w kampanii...
Zasąsiadujmy się: kampania Ogilvy dla Milka
Milka i Ogilvy Polska przygotowały nową platformę komunikacji pod hasłem „Zasąsiadujmy się”. Po raz pierwszy marka w Polsce podejmuje lokalną inicjatywę opartą w całości na doświadczeniach z polskiego rynku. Kampania „Zasąsiadujmy się” ruszyła 02.09 br. i rozpoczęła się działaniami digitalowymi i TVC, a jej sercem jest niestandardowa, masowa aktywacja...
Wavemaker wspiera debiut nowych zapachów YSL i Prada
Yves Saint Laurent i Prada - dwie marki o ugruntowanej pozycji w świecie luksusu - wspierają kampanią nowe odsłony swoich flagowych zapachów. Są to: YSL MYSLF, z odsłoną Le Parfum oraz Prada Paradoxe, z wariantem o nazwie Virtual Flower. Celem działań jest budowanie świadomości nowych produktów i wsparcie ich sprzedaży, jak również wzmacnianie wizerunku i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764