logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Ranking marek finansowych w social media

  PR 05.12.2012, przeczytano 1255 razy

W roku 2012 zdecydowanym liderem opinii Internautów w segmencie bankowym były marki Alior Banku, w segmencie ubezpieczeniowym PZU. Najczęściej rekomendowanymi instytucjami był ING Bank Śląski - marka, która najefektywniej wykorzystywała potencjał reklamowy serwisu YouTube - oraz Allianz.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ranking-marek-finansowych-w-social-media,17419,artykul.html

Internauci dyskutują o produktach i markach finansowych głównie wtedy, gdy mają trudność ze spłatą zadłużenia bankowego lub uszkodzonym podczas stłuczki samochodem. Dlatego kontekst dyskusji dotyczącej marek bankowych i ubezpieczeniowych jest najczęściej negatywy.

Uwagę Internautów przyciągają jednak także nowości i innowacje, które są ważnym czynnikiem pozytywnie wpływającym na popularność i zaangażowanie Internautów w dyskusję o markach i produktach finansowych. W roku 2012 wśród produktów bankowych największe poruszenie w sieci wywołała technologia PayPass oraz nowe interfejsy serwisów bankowości elektronicznej. Wzrost zainteresowania użytkowników Internetu markami finansowymi wywołują też kreatywne kampanie reklamowe – np. ING – oraz istotne wydarzenia branżowe jak przejęcie Kredyt Banku przez Santander czy rebranding PZU. Wyraźny wzrost zainteresowania tematyką finansową odnotowano także w związku ze sprawą Amber Gold.

Takie są główne wnioski z raportu „Banki i instytucje finansowe w mediach społecznościowych w 2012 roku” przygotowanego przy współpracy Interactive Research Center i Ciszewski MSL Financial Communications. Jest to pierwsza z cyklu pogłębionych analiz, integrująca dane dotyczące dyskusji prowadzonej przez Internautów w mediach społecznościowych na tematy związane z branżą bankową i ubezpieczeniową oraz dane na temat aktywności banków na portalach Facebook.com i YouTube.com. W ramach raportu analizie poddane zostały wszystkie marki banków aktywne w mediach społecznościowych.

Wyniki raportu zostały zaprezentowane w siedzibie Ciszewski MSL Financial Communications, podczas spotkania inaugurującego cykl Trendy Financial Communications. Ideą cyklu jest stworzenie think tanku skupiającego najlepszych praktyków komunikacji w branży finansowej oraz niezależnych partnerów merytorycznych, takich jak Interacive Research Center czy Dom Badawczy Maison.

Codzienne kontakty z największymi firmami z branży finansowej, naszymi klientami, utwierdzają nas w przekonaniu, że konieczne jest stworzenie platformy wymiany wiedzy i doświadczeń oraz prezentacji najlepszych case’ów komunikacyjnych z Polski i świata. Dlatego zdecydowaliśmy się zainaugurować cykl spotkań Trendy Financial Communications” - mówi Paweł Tomczuk, Dyrektor Zarządzający i współzałożyciel Ciszewski MSL Financial Communications.

Raport „Banki i instytucje finansowe w mediach społecznościowych w 2012 roku” jest podsumowaniem rocznej dyskusji i aktywności instytucji finansowych w social media. Zawiera syntetyczne zestawienie najbardziej popularnych i najczęściej rekomendowanych marek, uwzględniające zarówno dyskusję Internautów (UGC) w sferze Earned Media, jak również oficjalne działania komunikacyjne i reklamowe prowadzone na platformach Facebook i YouTube.

Źródło: Ciszewski MSL

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„5. rewolucja” wkracza do Radia Nowy Świat
Damian Kwiek, były dziennikarz Trójki, rozpoczyna współpracę z Radiem Nowy Świat. Będzie autorem nowego podcastu „5. rewolucja”, którego punkt wyjścia to idea nawiązująca do rewolucji przemysłowych.
Atrakcyjne produkcje z katalogu BBC Studios stały się teraz dostępne na żądanie dla Abonentów usług telewizyjnych UPC.
Seriale TVN Warner Bros. Discovery debiutują za granicą
Po sukcesie na rynku lokalnym seriale fabularne pod marką Player Original ruszają w dalszą podróż! Wybrane tytuły z bogatej biblioteki fabularnej TVN Warner Bros. Discovery wkrótce zadebiutują na platformie MAX w USA i 29 krajach Europy. Pierwszy – miniserial „Kontrola” Nataszy Parzymies – będzie dostępny dla widzów za granicą już od 8...
Czterokrotny laureat Pulitzera publikuje na Goniec.pl
Wraz z początkiem grudnia funckję redaktora naczelnego Gońca objał Janusz Schwertner. Do zespołu dołączyli również dziennikarze Mateusz Baczyński oraz Jakub Wątor. Pod nowym kierownictwem redakcja wystartowała ze specjalną akcją #ŁącząNasMedia, w ramach której współpracować będzie z najsłynniejszymi i najlepszymi dziennikarzami z całego świata. W...
„Wyborcza” i „Wysokie Obcasy” ze świąteczną akcją dla subskrybentów
„Wyborcza” i „Wysokie Obcasy” zaprosiły do świątecznej współpracy znakomite autorki i autora, którzy napiszą wyjątkowe opowieści specjalnie dla subskrybentów Wyborcza.pl. W głosowaniu, które potrwa do 13 grudnia br., czytelnicy i czytelniczki będą mogli sami zdecydować o tematach podejmowanych w świątecznych historiach. Akcji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764