logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ranking najczęściej cytowanych mediów w Polsce za czerwiec 2020

  PR 22.07.2020, przeczytano 1015 razy
ilustracjastrzałka

Z raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) wynika, że wśród mediów najczęściej cytowanych przez inne redakcje w czerwcu 2020 między innymi znalazły się: Onet.pl, RMF FM, TVN24, Rzeczpospolita, Forbes, Money.pl, tygodnik Do Rzeczy i Radio Kraków.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ranking-najczesciej-cytowanych-mediow-w-polsce-za-czerwiec-2020,387862,artykul.html

Najbardziej opiniotwórcze media – ranking ogólny

Podium rankingu ogólnego, z wynikiem ponad 4,6 tys. cytowań do 5,5 tys. w maju, otwiera Onet.pl – niekwestionowany lider od ponad roku, a za nim w czołówce RMF FM oraz TVN24. Miejsce czwarte zajmuje zaś Wp.pl ze wzrostem o dwie pozycje względem poprzedniego miesiąca (2,6 tys. cytatów w innych mediach w czerwcu kontra 2,2 tys. w maju br.). Aż o cztery pozycje natomiast wzrosła pozycja Dziennika Gazety Prawnej głównie za sprawą regularnych doniesień dotyczących koronawirusa oraz relacjonowania ostatnich dni kampanii prezydenckiej w kontekście wizyty Andrzeja Dudy w USA, oraz obecności Rafała Trzaskowskiego w Warszawie w okresie powodzi. O trzy pozycje, ostatecznie plasując się na dziesiątym miejscu, wzrosła cytowalność programu TVP Info w związku m.in. z wypowiedzią posła Prawa i Sprawiedliwości, Przemysława Czarnka, dotyczącą osób LGBTQ+. Częściej niż zwykle media powoływały się również na stację TVN, która na bieżąco informowała o wynikach wyborów prezydenckich.

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne

Tytuł najbardziej opiniotwórczego medium w kategorii stacji telewizyjnych w czerwcu zajmuje stacja TVN24, która cytowana była 3,2 tys. razy. Podobnie jak w maju, kolejne miejsca zajęły odpowiednio Polsat News (prawie 1,6 tys. wzmianek) oraz TVP Info (1,4 tys.). O dwie pozycje w rankingu wzrosły również stacje Canal+, Telewizja Trwam oraz TVP 3.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

W czerwcu najchętniej powoływano się na radio RMF FM, które cytowane było 3,6 tys. razy. Miejsce drugie w tej kategorii zajęło Radio Zet, natomiast na miejscu trzecim ze wzrostem o dwie pozycje, uplasowała się stacja TOK FM, między innymi dzięki wywiadowi, jakiego udzielił redakcji polityk Konfederacji, Jacek Wilk. O dwie pozycje w rankingu wzrosła również pozycja Programu 24, w którym na pytania dotyczące m.in. relokacji uchodźców odpowiadał wiceszef klubu PiS, Marek Suski. Natomiast aż o trzy pozycje w stosunku do maja br. wzrosła pozycja Radia Kraków, w którym emitowana była rozmowa z wicemarszałkiem Sejmu, Ryszardem Terleckim.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

W zestawieniu najczęściej cytowanych portali internetowych pierwsze miejsce zajął niezmiennie Onet.pl z wynikiem ponad 4,6 tys. cytowań. Na miejscu drugim podobnie jak w maju br. znalazł się portal Wp.pl, natomiast miejsce trzecie z wynikiem 1,2 tys. wzmianek i wzrostem o jedną pozycję w rankingu, zajmuje Money.pl. Ponadto o dwie pozycje wzrosła pozycja portalu Pudelek.pl, na który w czerwcu powoływano się 306 razy, za sprawą informacji o porodzie Małgorzaty Rozenek – Majdan oraz spekulacji dotyczących związku Julii Wieniawy i Macieja Musiała.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

Najbardziej opiniotwórczy tytuł prasowy w Polsce w czerwcu 2020 to Rzeczpospolita wzmiankowana ponad 2,2 tys. razy. Miejsce drugie na podium w tej kategorii zajęła Gazeta Wyborcza (1,8 tys. cytowań), natomiast na trzeciej pozycji uplasował się Dziennik Gazeta Prawna z ponad 1,4 tys. cytowaniami. Aż o osiem miejsc wzrosła zaś pozycja tytułu Polityka (ponad 240 cytowań), między innymi za sprawą wypowiedzi Kuby Wojewódzkiego dotyczącej nowego partnera Anny Muchy oraz powoływania się na sondaż IBRIS dotyczący wyborów prezydenckich przeprowadzony dla tygodnika. O cztery pozycje wyżej, na miejscu dziesiątym w kategorii znalazł się natomiast miesięcznik Forbes m.in. dzięki publikacji rankingu najlepiej zarabiających piłkarzy. Media częściej cytowały również Puls Biznesu, głównie dzięki publikacjom dotyczącym „pakietu mieszkaniowego”, czy inwestycji firmy Google w Polsce.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

W kategorii najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników w czerwcu pierwsze miejsce zajął tygodnik Do Rzeczy m.in. dzięki sondażowi Estymator, w którym oceniano między innymi pracę rządu. Drugie miejsce, ze wzrostem o cztery pozycje zajmuje Polityka, natomiast podium zamyka Newsweek, który w poprzednim miesiącu w tej kategorii znajdował się na miejscu piątym. Wzrost ten spowodowany jest między innymi wywiadem, jakiego na łamach tytułu udzielili Rafał oraz Małgorzata Trzaskowscy. Na miejscu piątym zaś w czerwcu br. znalazł dwutygodnik Viva, który wzmiankowano częściej dzięki wypowiedziom Natalii Kukulskiej o Annie Jantar.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

Najchętniej cytowanym tytułem kategorii jest Forbes (ponad 170 wzmianek), za nim na podium plasuje się dwumiesięcznik Press oraz miesięcznik Perspektywy. O dwie pozycje względem poprzedniego miesiąca wzrosła liczba cytowań tytułu Twój Styl za sprawą rozmowy z podróżnikiem Przemysławem Kossakowskim, natomiast o trzy miejsca – magazynu Pani, w którym wypowiedziała się aktorka Roma Gąsiorowska.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe – portale

W rankingu mediów o profilu biznesowym i ekonomicznym obejmującym portale internetowe pierwsze miejsce w czerwcu zajmuje portal Money.pl z liczbą 1,2 tys. cytowań. Kolejną pozycję na podium plasuje portal businessinsider.com.pl (ponad 240 cytatów), natomiast pierwszą trójkę zamyka Bankier.pl, wzmiankowany prawie 190 razy.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe – prasa

Pierwsze miejsce zaś w rankingu najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o tematyce ekonomicznej i biznesowej zajmuje Rzeczpospolita wzmiankowana w czerwcu br. ponad 2,2 tys. razy. Za nią Dziennik Gazeta Prawna z wynikiem ponad 1,4 tys. wzmianek, natomiast miejsce trzecie należy do tytułu Puls Biznesu cytowanego w czerwcu ponad 450 razy

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

Najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym w czerwcu br. jest Radio Kraków, na które powoływano się ponad 200 razy. Kolejne miejsca należą odpowiednio do Dziennika Zachodniego oraz Radia Poznań.  O trzy miejsca w rankingu wzrosła również pozycja Gazety Krakowskiej, która rozmawiała z piłkarzem Pawłem Brożkiem o jego rezygnacji z kariery i odejściu po wielu latach aktywności z klubu Wisła Kraków.

ilustracjastrzałka

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 49 405 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 czerwca 2020 roku.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764