logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Raport: najlepsze blogi w e-commerce

  PR 01.12.2023, przeczytano 496 razy
ilustracja

19 branż, 285 sklepów internetowych oraz grupa ekspertów skupiona na wyróżnieniu marek, które najskuteczniej realizują działania SEO i content marketingowe za pomocą bloga. Agencja Elephate wyłoniła liderów w branży e-commerce, którzy przyciągają najwięcej odbiorców dzięki publikowanym treściom.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/raport%3A-najlepsze-blogi-w-e-commerce,402300,artykul.html

Stworzony raport powstał we współpracy z firmą Senuto. Dane zaczerpnięte z tego narzędzia pozwoliły ustalić, które blogi uzyskują najwięcej bezpłatnego ruchu organicznego z wyszukiwarki Google, co stanowiło podstawę dla dalszej analizy jakościowej. Wśród partnerów publikacji można znaleźć również takie firmy, jak IdoSell, Satisfly, Conversion, Expandeco, Cyber Folks, Contadu, Casbeg, Edrone czy WhitePress.

W naszej agencji na co dzień współpracujemy z dużymi markami e-commerce, które działają w rozmaitych branżach. Zdobyte doświadczenie pozwala nam spojrzeć holistycznie na cały rynek i podzielić się swoją wiedzą z innymi – mówi Wojtek Mazur, CEO wrocławskiej agencji Elephate. – Publikując raport, chcieliśmy umożliwić wszystkim prowadzącym blogi w sklepach internetowych porównanie osiąganych wyników do konkurencji i zaczerpnięcie inspiracji od liderów w swojej branży, co pozwoli im udoskonalić własną strategię. Co istotne, do naszych rankingów nie dostało się wiele popularnych marek. To dowodzi, że internet jest demokratycznym miejscem, w którym jest przestrzeń dla każdej firmy pragnącej budować swoją rozpoznawalność poprzez przemyślane działania z zakresu content marketingu i SEO – dodaje.

 Co znajdziemy w raporcie?

Blisko 200 stron publikacji to obszerne kompendium wiedzy na temat działalności blogów, których nadrzędnym celem jest wspieranie sprzedaży internetowej. Dowiadujemy się z niego, jakie brandy stoją za sekcjami contentowymi, które z poziomu wyszukiwarki przyciągają najwięcej użytkowników zainteresowanych technologią, urodą, modą, motoryzacją czy podróżami. Poznajemy informacje dotyczące przeciętnego ruchu organicznego artykułów, udziału contentu w całości ruchu organicznego sklepów i odsetka publikacji z zerową widocznością. Własne strategie komentują sami przedstawiciele marek.

Oprócz interesujących statystyk w raporcie znajdują się także inspirujące wypowiedzi ekspertów, które nawiązują do najważniejszych zagadnień związanych z content marketingiem i SEO w e-commerce. Zaglądając za kulisy, odkrywamy dobre praktyki, które pozwalają wykorzystać potencjał leżący w tworzeniu i dystrybucji treści, również w dobie rozwoju AI. Znajdujemy odpowiedzi na pytania, jakie tematy poruszać, gdzie szukać potrzebnych danych i z których narzędzi do optymalizacji działań korzystać.

Najciekawsze wnioski z analizy contentu w e-commerce

Jak się okazało, najpopularniejsze blogi w e-commerce prowadzą marki z branży zdrowotnej – Wapteka.pl oraz DOZ.pl. Ich sekcje contentowe generują największy ruch organiczny, co oznacza, że to tego rodzaju treści użytkownicy konsumują najczęściej. Prowadząc biznes o tej specjalizacji, warto więc szczególnie przyłożyć się do realizowania działań blogowych.

Najbardziej obfite w publikacje sekcje contentowe znajdziemy za to wśród marketplace’ów – mowa o Allegro, Morele oraz Ceneo. Z analizy wynika jednak, że blogi z największą liczbą artykułów rzadko generują największy ruch organiczny w branży. Treści muszą być tworzone na tematy, które realnie wzbudzają zainteresowanie grupy docelowej.

Problemem jest także odsetek artykułów, których stworzenie może wydawać się zmarnowaniem budżetu. Mowa o publikacjach bez żadnego ruchu organicznego. Na blogach poddanych analizie ich średni udział wynosi prawie 27%. Oznacza to, że ponad 1/4 treści nie generuje zainteresowania użytkowników z poziomu wyszukiwarki.

Średnia liczba zindeksowanych artykułów na blogach e-commerce to 565, a jeden wpis przyciąga średnio 347 odbiorców miesięcznie. Co nie zaskakuje w obliczu wcześniej przywołanych informacji, najwyższy przeciętny ruch organiczny na pojedynczym artykule generuje branża zdrowotna. Poza nią na podium znajdują się sklepy z produktami dla zwierząt i serwisy jubilerskie. Najniższy przeciętny ruch organiczny na pojedynczym artykule posiadają za to blogi z branży modowej oraz sklepy sprzedające suplementy i odżywki. Może to oznaczać, że w ich przypadku podaż treści jest znacznie większa niż popyt.

Warto zwrócić także uwagę na fakt, że wybór tematyki jest równie istotny co sama optymalizacja treści. Blogi z największą liczbą fraz kluczowych w TOP 3 i TOP 10 wyników wyszukiwania nie zawsze generują bowiem największy ruch organiczny. Duże znaczenie ma popularność pozycjonowanych wyrażeń.

Tak sklepy internetowe wykorzystują blogi

Bezpośrednia sprzedaż, budowanie zaufania i pozycji eksperta, a w końcu – wsparcie rozpoznawalności poprzez zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Niezależnie od tego, jakie produkty oferują firmy w internecie, prowadzony blog może stanowić istotny element ich strategii biznesowej.

Analizując działalność najpopularniejszych blogów marek e-commerce, zespół Elephate przyjrzał się zabiegom, które służą zdobywaniu ruchu organicznego. Pod lupę wzięto dobór tematów i ich opracowanie, język i styl tekstu, sposoby wsparcia sprzedaży, aspekty SEO oraz autorstwo treści. Każdy z liderów w swojej branży doczekał się indywidualnej analizy, która wykazała, jak istotną częścią serwisu jest właśnie sekcja contentowa.

Blog to główny filar treści w arsenale każdego e-commerce. Wybór metryk do śledzenia użytkowników powinien być oparty na KPI, które wyznaczamy dla naszej sekcji z artykułami. Jednym z kluczowych celów jest zrozumienie, czy użytkownicy rzeczywiście angażują się w nasze treści – zaznacza Mariusz Michalczuk, CEO i co-founder firmy Conversion.

Google od lat mówi jasno: istotna jest realizacja intencji użytkownika. Najpopularniejsza wyszukiwarka w wyniku postępów w przetwarzaniu języka naturalnego i AI coraz lepiej odgaduje, na ile nowa treść spełni oczekiwania szukającego, a dzięki między innymi czynnikom behawioralnym jest w stanie potwierdzić lub wykluczyć faktyczne dopasowanie – komentuje Damian Kiełbasa, co-founder & CTO w CONTADU. – Można to zaobserwować dla domen o dużym autorytecie, w przypadku których zdarza się, że nowa treść na określony temat na chwilę pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania, by jednak odnotować spadek podstrony. Dzieje się tak ze względu na brak realizacji intencji znajdujący odzwierciedlenie w zachowaniach użytkowników – dodaje.

Źródło: Elephate

 www.elephate.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Marka Emolium z kampanią w aplikacji Preglife
Emolium, marka tworząca specjalistyczne kosmetyki do pielęgnacji wrażliwej skóry twarzy i ciała rozpoczęła współpracę z Preglife, aplikacją edukacyjną skierowaną do przyszłych oraz obecnych mam. Kampania ma na celu rozwianie wątpliwości i mitów dotyczących emolientów oraz podkreślenie ich znaczenia w codziennej pielęgnacji skóry dziecka.
Darymex rozpoczyna współpracę z Harbingers
Darymex — polski producent tekstyliów domowych rozpoczyna współpracę z agencją Harbingers
Monitory wieloformatowe Newline Direct View LED all-in-one
Do oferty Newline Interactive wchodzą wielkoformatowe monitory Direct View LED all-in-one w rozmiarach – 120”, 150” i 180 cali. Seria Newline DV to połączenie najnowocześniejszej technologii z eleganckim designem.
New Balance powraca z kampanią Run Your Way
Niezależnie od płci, wieku, pochodzenia, intensywności treningów, motywacji czy wyznaczonych celów, dla marki New Balance jeśli biegasz, jesteś biegaczem. Kampania ‘Run Your Way’ skierowana jest do każdego, kto mierzy się z tym sportem, bez względu na poziomu zaawansowania. Kolejna odsłona tej aktywacji wzmacnia przesłanie marki zachęcając...
McCann Poland globalnym partnerem XTB w obszarze kreacji
McCANN Poland został globalnym partnerem kreatywnym XTB. Agencja będzie odpowiadała za stworzenie międzynarodowej kampanii obejmującej opracowanie kreacji dla nowej platformy komunikacyjnej oraz za produkcję materiałów foto i wideo na wszystkich 13 rynkach, na których jest obecny XTB. Agencja została wybrana w drodze przetargu.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764