logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Raport: Stan designu w Polsce (PARP)

   12.04.2015, przeczytano 2477 razy
ilustracjastrzałka

Na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powstał raport o stanie designu w Polsce. Raport zrealizowano w ramach projektu Ewaluacja zapotrzebowania na wsparcie w zakresie wzornictwa przemysłowego (dizajnu) i został sfinansowany z środków pomocy technicznej POIG. Badanie zrealizowano na przełomie 2014 i 2015 roku na grupie 281 osób: 239 projektantów i 54 design managerów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/raport%3A-stan-designu-w-polsce-%28parp%29,24506,artykul.html

Celem badania była identyfikacja:

  • specyfiki rynku designu w Polsce
  • praktyk związanych z wykorzystaniem designu w polskich przedsiębiorstwach
  • korzyści dostarczanych przedsiębiorstwom przez design
  • barier rozwoju oraz wykorzystania designu w Polsce


Z opublikowanego w marcu raportu wynika, że Instytut Wzornictwa Przemysłowego jest najbardziej rozpoznawalną instytucją wspierającą design w Polsce (67% respondentów) oraz drugą instytucją, która zdaniem respondentów odgrywa kluczową rolę w zakresie wspierania rozwoju designu w Polsce. Co czwarty uczestnik badania korzystał z usług IWP.

Raport dostarcza również wielu cennych informacji dotyczących współpracy projektantów i przedsiębiorców. Dowiadujemy się m.in., że dominującą formą pozyskiwania nowych klientów i zleceniodawców jest korzystanie z "własnych kontaktów", "z polecenia" lub "inicjatywy samego klienta". A jedynie co piąty badany wskazał, że aktywnie szuka zleceń. Tylko 13% respondentów przygotowuje indywidualną ofertę z którą następnie zgłasza się do klientach. 50% badanych nie startuje w przetargach/konkursach ofert ogłaszanych przez producentów/firmy, a 39% nie nawiązuje kontaktów z potencjalnymi klientami na targach i wystawach. Aż co piąty badany nie posiada swojego portfolio.

Najczęstszymi problemami, jakie napotykają w swojej pracy projektanci i design managerowie są za niskie budżety przeznaczone na usługi projektowania (80% odpowiedzi), brak zrozumienia roli i znaczenia dobrego designu w firmach (75%) oraz niska świadomość firm na temat procesu projektowania (74%).

Na liście instrumentów wsparcia publicznego w zakresie designu, z których badani chcieliby skorzystać znalazły się przede wszystkim dofinansowanie do specjalistycznego oprogramowania oraz udziału w zagranicznych targach, a także promocja polskiego designu za granicą.

raport "Diagnoza stanu design" (PDF)

Źródło: Instytut Wzornictwa Przemysłowego, PARP

www.iwp.com.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

W skrócie:
1. Projekt umie zrobić każdy i wie wszystko najlepiej (sam bym to zaprojektował, ale nie mam czasu).
2. Jak nie masz pomysłu i kapitału na biznes, to załóż agencję reklamową.
3. Branża sama to sobie zrobiła (projekt gratis, nieograniczona ilość poprawek do pełnego zadowolenia klienta, zgadzanie się na bardzo długie podejmowanie decyzji, itd.), czyli generalnie pozwalanie na "wejście sobie na głowę".
4. Przyczynia się także do tego ogromna konkurencja, kryzys i brak wykształcenia plastycznego Polaków.
5. O czym tu mówić, jak nawet są przetargi na zaprojektowanie logotypów (100% cena oczywiście) oraz syndrom naszych czasów - wyślij zapytanie do jak największej ilości firm lub zamieść ogłoszenie na portalu.

Najnowsze w tym dziale

„Jesteśmy przyszłością druku” – Mimaki na targach drupa
Firma Mimaki Europe, producent technologii druku atramentowego i cięcia, ogłosiła dzisiaj, że będzie obecna na targach drupa (Dusseldorf, Niemcy, 28 maja – 7 czerwca 2024 r.) wraz ze swoimi globalnymi parterami i nadrzędną marką Mimaki Engineering Co. Ltd. Zgodnie z hasłem targów drupa „Tworzymy przyszłość”, firma Mimaki wykorzysta swoje...
Kerris z obsługą mediową dla Andermatt Polska
Do grona klientów KERRIS dołączył Andermatt Polska, światowy lider w rozwoju, produkcji i dystrybucji biologicznych rozwiązań dla rolnictwa. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę działań w obszarze performance marketingu i social ads.
Hanna Dworak awansowała w agencji Enyo
Hanna Dworak awansowała w strukturach agencji Enyo – obecnie jako Senior Project Manager zarządza 8-osobowym zespołem. W Enyo pracuje od roku, do tej pory na stanowisku Project Manager. Jednym z jej pierwszych zadań w nowej roli była produkcja sesji zdjęciowej ogłaszającej nową ambasadorkę Lancôme - Igę Świątek.
Salestube rozpoczyna współpracę z Notino
Spółka MarTech & e-commerce connected Salestube została wybrana przez największy beauty e-shop w Europie markę Notino na partnera w obszarze MarTech. Salestube dostarczy klientowi licencję Google Analytics 360 oraz zapewni wsparcie analityczne ze strony ekspertów w dziedzinie Web Analytics oraz Data Science dla zespołu marketingowego perfumerii w zakresie wykorzystania...
Kampania społeczna „Teraz mnie widzisz” dostrzeżona i doceniona
Niewidzialność osób z niepełnosprawnościami była tematem przewodnim szóstej kampanii społecznej Fundacji Avalon, która właśnie dobiegła końca. Jej celem było sprowokowanie społeczeństwa do otwarcia oczu na potrzeby tej największej mniejszości, będącej jego integralną częścią i posiadającą takie sama prawa i potrzeby jak każdy z nas.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764