logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Raport: Wizerunek firm rodzinnych jako pracodawcy

  PR 16.09.2016, przeczytano 1277 razy
ilustracjastrzałka

Blisko 2/5 młodych Polaków chętniej wybrałoby na swojego pracodawcę przedsiębiorstwo familijne – wynika z raportu „Wizerunek firm rodzinnych jako pracodawcy”. Raport przygotowała Grupa On Board Think Kong w oparciu o badane zlecone firmie SW Research, we współpracy ze Stowarzyszeniem Inicjatyw Firm Rodzinnych oraz Instytutem Biznesu Rodzinnego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/raport%3A-wizerunek-firm-rodzinnych-jako-pracodawcy,29941,artykul.html

Raport podkreśla, że biznesy rodzinne postrzegane są optymistycznie przez osoby w wieku 25-34 lata. Według nich to dobre miejsce pracy ze względu na gwarancję stabilizacji, bezpieczeństwo zatrudnienia oraz mniejsze konflikty i niską stopę formalizacji procedur. Według Stowarzyszenia Inicjatyw Firm Rodzinnych ostatnio można zauważyć trend, który pokazuje, że menadżerowie z dużych korporacji coraz częściej stawiają na rozwój w mniejszej lub średniej firmie rodzinnej.

To, co skłania ich do tej zmiany, to większy poziom autonomii, decyzyjności, wpływu na rozwój, strategię firmy. Tacy specjaliści otrzymują tym samym duży kredyt zaufania od pracodawcy. Oczywiście miejmy na uwadze to, że w wielu przypadkach specjaliści wyższego szczebla stawiający na dalszy rozwój i awans w hierarchii firmy mogą trafić na tzw. szklany sufit. W firmach rodzinnych u jego źródeł leży przekonanie, że osoby niebędące członkiem rodziny, nie powinny piastować najwyższych funkcji np. w radzie nadzorczej czy zarządzie spółki
– twierdzi Sebastian Margalski, dyrektor wykonawczy i członek zarządu Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych.

Wyniki badania pokazują, że pracodawcy powinny zwrócić szczególną uwagę na potrzeby odbiorców w procesie rekrutacji i dostosować do nich komunikację.

W budowaniu marki pracodawcy pomocne może się okazać podkreślenie posiadanych wartości. Korzyści wynikające z pracy w firmie rodzinnej, przedstawione w formie emocjonującej opowieści będą miały duże pole rażenia w komunikacji employer brandingowej. Kandydaci z pokolenia Y docenią autentyczny przekaz oparty o angażujące treści, budujący społeczność wokół danej marki, firmy – przekonuje Katarzyna Rek, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej Grupy On Board Think Kong.

Źródło: Grupa On Board Think Kong

www.onboard.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mobile Vikings rośnie dzięki poleceniom, a nie reklamie
Wielcy Operatorzy inwestują budżety w reklamy z celebrytami.  Tymczasem Mobile Vikings - społecznościowy operator komórkowy - rośnie dzięki aktywności użytkowników. Jak to możliwe? Aż 8 na 10 Vikingów wskakuje na pokład z polecenia znajomego. Ich motywacją jest rekomendowanie tego, co dobre. Umożliwia to program poleceń. Działa od początku istnienia...
Heinz stworzył wyspę Fortnite
Heinz stworzył grę,  której celem jest rzucenie światła na pogarszający się stan zdrowia gleby na świecie.
Raport „Artificial Intelligence SumUp for Business 2022”
Skuteczne budowanie przewag konkurencyjnych wiąże się z dziś wykorzystywaniem najnowocześniejszych dostępnych narzędzi. Jednymi z najpopularniejszych w ostatnim czasie stają się rozwiązania z dziedziny AI, które wspierają biznesy na przeróżnych frontach. Tematyce tej poświęcony jest raport „Artificial Intelligence SumUp for Business 2022” przygotowany we...
Bartosz Walat prelegentem konferencji I love Marketing & Technology
Bartosz Walat, senior copywriter w VMLY&R Poland, poprowadzi prezentację w bloku I love seo & content. W prezentacji pod tytułem "Już wystarczy tego contentu, naprawdę" Bartosz poruszy temat nadprodukcji treści, czyli pułapki, w którą sami czasem wpadamy.
Ultraszybki internet 5G od Plusa
Plus w ramach nowej platformy komunikacyjnej opublikował nowy spot z udziałem Anny Smołowik, Filipa Orlińskiego i Wojciecha Mecwaldowskiego. Zgodnie z założeniami platformy, spot w lekkim i swobodnym stylu pokazuje praktyczne możliwości 5G – tym razem pokazujemy jak 5G sprawdza się w grach. „Dźwignie wszystko i nie laguje” – czyli wszystko, czego potrzebują...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764