logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Raport: Wizerunek firm rodzinnych jako pracodawcy

  PR 16.09.2016, przeczytano 1325 razy
ilustracjastrzałka

Blisko 2/5 młodych Polaków chętniej wybrałoby na swojego pracodawcę przedsiębiorstwo familijne – wynika z raportu „Wizerunek firm rodzinnych jako pracodawcy”. Raport przygotowała Grupa On Board Think Kong w oparciu o badane zlecone firmie SW Research, we współpracy ze Stowarzyszeniem Inicjatyw Firm Rodzinnych oraz Instytutem Biznesu Rodzinnego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/raport%3A-wizerunek-firm-rodzinnych-jako-pracodawcy,29941,artykul.html

Raport podkreśla, że biznesy rodzinne postrzegane są optymistycznie przez osoby w wieku 25-34 lata. Według nich to dobre miejsce pracy ze względu na gwarancję stabilizacji, bezpieczeństwo zatrudnienia oraz mniejsze konflikty i niską stopę formalizacji procedur. Według Stowarzyszenia Inicjatyw Firm Rodzinnych ostatnio można zauważyć trend, który pokazuje, że menadżerowie z dużych korporacji coraz częściej stawiają na rozwój w mniejszej lub średniej firmie rodzinnej.

To, co skłania ich do tej zmiany, to większy poziom autonomii, decyzyjności, wpływu na rozwój, strategię firmy. Tacy specjaliści otrzymują tym samym duży kredyt zaufania od pracodawcy. Oczywiście miejmy na uwadze to, że w wielu przypadkach specjaliści wyższego szczebla stawiający na dalszy rozwój i awans w hierarchii firmy mogą trafić na tzw. szklany sufit. W firmach rodzinnych u jego źródeł leży przekonanie, że osoby niebędące członkiem rodziny, nie powinny piastować najwyższych funkcji np. w radzie nadzorczej czy zarządzie spółki
– twierdzi Sebastian Margalski, dyrektor wykonawczy i członek zarządu Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych.

Wyniki badania pokazują, że pracodawcy powinny zwrócić szczególną uwagę na potrzeby odbiorców w procesie rekrutacji i dostosować do nich komunikację.

W budowaniu marki pracodawcy pomocne może się okazać podkreślenie posiadanych wartości. Korzyści wynikające z pracy w firmie rodzinnej, przedstawione w formie emocjonującej opowieści będą miały duże pole rażenia w komunikacji employer brandingowej. Kandydaci z pokolenia Y docenią autentyczny przekaz oparty o angażujące treści, budujący społeczność wokół danej marki, firmy – przekonuje Katarzyna Rek, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej Grupy On Board Think Kong.

Źródło: Grupa On Board Think Kong

www.onboard.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764