logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Raport „Challenger brands, którzy zmieniają świat”

  PR 31.05.2023, przeczytano 772 razy
ilustracjastrzałka

Co sprawia, że niektóre polskie marki odnoszą sukces na rynku, rosnąc od niego szybciej i stają się prawdziwymi challenger brands? Jaki sekret kryje się za ich innowacyjnym podejściem i pozytywnym wpływem na otoczenie? Odpowiedzi na te i inne pytania prezentuje pierwszy w Polsce raport "Challenger brands, którzy zmieniają świat". Z realizację odpowiada agencja adcookie oraz redakcja magazynu Forbes.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/raport-_challenger-brands%2C-ktorzy-zmieniaja-swiat_,400209,artykul.html

Challenger brands w Polsce - kim są?

Challenger brands to termin, który spopularyzował brytyjski strateg marketingowy Adam Morgan. Odnosi się do marek odważnie przeciwstawiających się konwencjom i dążących do przekształcenia rynku. Ich ambicje często przewyższają dostępne zasoby, ale dzięki innowacyjności i odwadze potrafią zyskać lojalność klientów. W efekcie często rosną szybciej niż rynek i naturalnie stają się liderami w swojej kategorii.

Co zawiera raport?

Pierwsza część raportu zawiera kluczowe wnioski płynące z publikacji, płynące z 39. ankiet, wypełnionych przez zaproszone firmy. Porządek firm w TOP10 został ustalony na podstawie analizy detalicznych ankiet przez członków kapituły, w której skład weszli:

  • Greg Albrecht, Albrecht&Partners
  • Krzysztof Domaradzki, Forbes
  • Katarzyna Dębek, Forbes
  • Paweł Niziński, BETTER.
  • Maciej Otrębski, RoślinnieJemy
  • Misza Piosik, AC/VC Impact Fund
  • Bolesław Rok, Akademia Leona Koźmińskiego
  • Wiktor Schmidt, Netguru
  • Mateusz Sobieraj, adcookie
  • Konrad Wawruch, 7Bulls, True Global Ventures
  • Arkadiusz Żarowski, Obvious Ventures.

Kapituła oceniła, w jakim stopniu poszczególne organizacje minimalizują swoje szkodliwe oddziaływanie na środowisko naturalne oraz jak przyczyniają się do kreowania dobra wspólnego przez swoje działania gospodarcze.

Kolejna cześć raportu zawiera obszerne opisy 10. strategii challengerów, dzięki którym osiągają oni rynkowy sukces. W publikacji znajduje się także szczegółowy wgląd w 5 mega trendów, które mogą stanowić rynkowe szanse dla wszystkich firm.

- W obszarze dynamiki rynkowej challenger brands przełamują schematy, wprowadzając innowacyjne i niekonwencjonalne strategie. Przełomowe podejście tych marek pozwala im zdobywać coraz większe udziały w rynku, wywierając istotny wpływ na konsumenckie zachowania i oczekiwania. - mówi Katarzyna Sowicka, CCO w adcookie. - Dziesięć kluczowych strategii, obejmuje m.in. bezkompromisową orientację na klienta, efektywne wykorzystanie technologii, rozwijanie autentycznych historii marki oraz konsekwentne budowanie zaangażowania społeczności. Równocześnie analizujemy 5 mega trendów, kształtujących biznes i społeczeństwo, i na które nie tylko challengerzy muszą skutecznie reagować. Te tendencje obejmują zrównoważony rozwój, digitalizację, personalizację, inkluzywność oraz nowe modele ekonomiczne. Firmy, które skutecznie stosują te strategie, już zmieniają oblicze biznesu, podnosząc poprzeczkę dla całego sektora i tworząc nowe standardy dla dobra wspólnego. –  zaznacza.

Jaką wartość raport daje odbiorcom

Raport stanowi ważne narzędzie do zrozumienia, jak challenger brands przekształcają polski rynek. Ukazuje analizę działań podejmowanych przez firmy, które zaczynały od zera i mimo tego osiągnęły sukces.

- Przez wiele lat śledziliśmy rozwój tych firm i aktywnie wspieraliśmy je w zakresie marketingu. Zauważyliśmy, że łączą je liczne wspólne cechy, które sprawiają, że standardowe rozwiązania i strategie wzrostu, dedykowane małym i średnim przedsiębiorstwom oraz korporacjom, nie są dla nich odpowiednie. Te marki potrzebują specjalnego, elastycznego   i odważnego podejścia. Dlatego stworzyliśmy autorskie metody marketingowe i mapy wzrostu. – mówi Mateusz Sobieraj, Founder & Board Advisor adcookie.

Materiał stanowi wartościowe źródło wiedzy oraz inspiracji dla każdego, kto chce zwiększyć widoczność swojej marki na rynku i osiągnąć biznesowy sukces. Przedsiębiorcy i założyciele startupów znajdą w raporcie przykłady udanych strategii i trendów, które pomogą w tworzeniu spersonalizowanych rozwiązań i osiąganiu sukcesu na konkurencyjnym rynku. Z kolei przedstawione strategie i trendy dostarczą Marketerom i specjalistom ds. marek inspiracji oraz pomogą w tworzeniu innowacyjnych strategii marketingowych. Natomiast badacze rynku skorzystają z raportu jako dodatkowego źródła informacji i inspiracji do swoich badań. Prezentowane wnioski i trendy mogą stanowić podstawę do dalszych analiz i wniosków.

Podsumowanie

Pierwszy w Polsce raport nt. challenger brands powstał z Inicjatywy agencji adcookie i redakcji magazynu Forbes. Dzięki niemu firmy mogą poznać sprawdzone strategie i narzędzia, które pomogły innym przedsiębiorstwom w osiągnięciu sukcesu. Ponadto stanowi on inspirację i motywację do działania.

  • Raport można pobrać bezpłatnie TUTAJ.

Źródło: adcookie

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Branża SEO z perspektywy międzynarodowej - Whitepress publikuje wyniki raportu
Kim są i ile wydają na SEO specjaliści w Europie? Jaki procent tego budżetu przeznaczają na działania on-site a jaki na link building? Według najnowszego raportu platformy WhitePress, przeciętny specjalista od pozycjonowania stron, to mężczyzna (62 proc.), zatrudniony w agencji (35 proc.) lub freelancer (33 proc.), pracujący w dużej mierze zdalnie lub hybrydowo, który poza...
Na jakie kwestie prawne muszą zwrócić uwagę przedsiębiorcy odtwarzający muzykę w celach komercyjnych
Odkryj tajemnicę, która przemawia zarówno do twoich uszu, jak i twojego portfela. Muzyka w biznesie to nie tylko przyjemność, to także kwestia prawna, która może wpłynąć na przyszłość twojej firmy. W naszym artykule zgłębiamy świat licencjonowania muzyki, z naciskiem na to, co każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć, aby uniknąć fałszywych nut i...
5 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy
Z możliwości outsourcingu zleceń korzysta coraz więcej firm. W Polsce w 2022 roku współpracę z niezależnymi specjalistami nawiązywały przede wszystkim mikroprzedsiębiorstwa (42,6 proc.) i małe oraz średnie firmy (35,8 proc.). Mimo to dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, taka forma outsourcingu może wydawać...
Student na freelance – czyli jak zarobić i zdobyć cenne doświadczenie
Studiowanie stanowi finansowe wyzwanie dla większości młodych ludzi. Według Warszawskiego Instytutu Bankowości polski student wydaje miesięcznie na swoje utrzymanie 3867,06 zł. Nic więc dziwnego, że studenci często zmuszeni są do podjęcia pracy. Jednak doświadczenie w sklepie czy gastronomi niekoniecznie będzie przydatne w budowaniu umiejętności do pracy w wyuczonym zawodzie....
Marki są coraz bardziej świadome tego, że bez połączenia się ze światem mediów społecznościowych nie mogą istnieć. Nie wystarczy jednak stworzyć swojego kanału w “socialach” i liczyć na krociowe zyski. Trzeba korzystać z pracy tych, którzy najlepiej odnajdują sie w internecie – z influencerów. Wiedzą to już nie tylko sprzedający w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764