logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Raport Cartoon Network: Koleżeńskie zachowania wśród dzieci

  PR 04.12.2019, przeczytano 782 razy
ilustracjastrzałka

Czym dla polskich dzieci jest życzliwość? Które z miłych gestów są najbardziej wartościowe? Kto inspiruje najmłodszych do dobrych zachowań? Cartoon Network prezentuje raport „Koleżeńskie zachowania wśród dzieci”, który jest częścią kampanii społecznej „Bądź kumplem, nie dokuczaj”. W tym roku ambasadorem akcji został Robert Lewandowski.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/raport-cartoon-network%3A-kolezenskie-zachowania-wsrod-dzieci,384972,artykul.html

Życzliwa atmosfera dobrze wpływa na rozwój najmłodszych

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Cartoon Network wynika, że aż 70%  dzieci chciałaby być postrzegane jako miłe osoby i dobrzy przyjaciele. Do życzliwych gestów, które najczęściej wykonują dla innych wymieniają: wspólne granie w gry (79%), dzielenie się smakołykami (64%), przytulenie kogoś (59%) czy zaproszenie do wspólnej zabawy (52%). Zapytane o najmilszą rzecz, jaką można zrobić dla drugiej osoby dzieci najczęściej wybierały: „przytulenie kogoś” (19%), „dotrzymanie towarzystwa komuś, kto nie czuje się najlepiej”(12%) i „rozmowę z kimś, kto jest samotny” (12%).

- Kiedy dzieci są dla siebie życzliwe tworzą mikroklimat, w którym panuje serdeczność. Powstaje atmosfera zrozumienia, współczucia i wzajemnego oddania. Automatycznie spada ilość konfliktów i zachowań agresywnych. Nawiązują się przyjaźnie, pojawia się bliskość, otwartość, radość oraz chęć pomocy. Dzieci stają się pogodniejsze, zadowolone i bardziej przyjazne – twierdzi Marta Żysko-Pałuba, psycholożka i psychoterapeutka, ekspertka kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj”.

Kto uczy dzieci życzliwości?

Miejscami, w których polskie dzieci najczęściej okazują życzliwość są: szkoła (71%) oraz dom (68%). Co ciekawe, pomimo ogromnej popularności youtuberów, bardzo niewielu respondentów wymieniło ich jako inspiracje do życzliwej postawy. 91% dzieci jednoznacznie wskazało, że to rodzice dają im najlepszy wzór życzliwej postawy. Zaraz  po nich znajdują się dziadkowie (30%), nauczyciele (18%), a także przyjaciele (14%) i rodzeństwo (14%).

Inspiracje do koleżeńskich zachowań

Życzliwość to reakcja łańcuchowa – uprzejme gesty prowokują kolejne dobre zachowania. Na pytanie „co pomogłoby ci w byciu życzliwym?” 58% młodych respondentów odpowiedziało, że na pewno byłoby miłe podejście w stosunku do nich samych.  

– By móc oferować życzliwość innym najpierw trzeba jej samemu doświadczyć, a potem nauczyć się ją ofiarowywać. Nie tylko innym, ale przede wszystkim sobie. Dziecko, które wychowuje się w życzliwym środowisku uczy się samoakceptacji siebie, otwartości, współczucia, tolerancji i rozwija umiejętność empatii – dodaje Marta Żysko-Pałuba.

Raport „Życzliwe zachowania wśród dzieci” dostępny jest na stronie badzkumplem.cartoonnetwork.pl. Dodatkowo w ramach kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj” można pobrać z strony bezpłatne materiały edukacyjne przygotowane przez Centrum Edukacji Obywatelskiej. Wśród nich znajdują się m.in. pomoce naukowe dla nauczycieli oraz scenariusze lekcji.

Źródło: Cartoon Network

www.badzkumplem.cartoonnetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Panasonic: aktualizacja oprogramowania aparatu Lumix S5II i S5IIX
Panasonic wprowadza istotną aktualizację oprogramowania sprzętowego dla LUMIX S5II oraz S5IIX, swoich pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych. Nie tylko usprawnia ona fotografowanie, ale również zwiększa możliwości udostępniania zdjęć i filmów.
Płyty Swedboard w ofercie Sico Print Solutions
SICO Print Solutions, dostawca rozwiązań do druku cyfrowego, z przyjemnością ogłasza nawiązanie współpracy z firmą SWEDBOARD, producentem ekologicznych płyt kartonowych z rdzeniem przypominającym strukturę zagęszczonego plastra miodu. Ta współpraca pozwoli SICO Print Solutions oferować swoim klientom nowe, zrównoważone rozwiązania, które...
Firma Lavazza bezprzetargowo przedłużyła umowę ramową z NAV agency.
Allegro z międzynarodową platformą komunikacji
Allegro ogłasza ewolucję komunikacyjną marki. Idea kreatywna i hasło „Jak tak, to Allegro” skupiają się na różnorodności kategorii i szerokim wyborze produktów na platformie, które odzwierciedlają codzienne potrzeby, wyzwania i plany  współczesnych konsumentów.
Cofające się streamy w promocji filmu Omen
W ramach promocji filmu “Omen: Początek” studia 20th Century widzowie Twitcha mogli oglądać wyjątkowe transmisje. Podczas ich trwania zaaranżowane zostały problemy techniczne powodujące cofanie się całego materiału. W kampanii wzięli udział popularni twórcy gamingowi: Seto, Kamyk oraz Pago. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764