logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Raport Cyfrowa transformacja – marketing nowej ery

  PR 07.08.2019, przeczytano 254 razy
ilustracjastrzałka

Na czym polega antropomorfizacja marki? Czego tak naprawdę poszukują konsumenci i jak kształtują się trendy społeczno-technologiczne na najbliższe lata? Darmowy raport Cyfrowa transformacja – marketing nowej ery ma pomóc w dostosowaniu strategię firmy do najnowszych trendów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/raport-cyfrowa-transformacja-%E2%80%93-marketing-nowej-ery,383506,artykul.html

Jako społeczeństwo nieustannie ewoluujemy, co jest związane ze zmianą pokoleniową, która najprawdopodobniej zostanie zdominowana przez tzw. millenialsów (pokolenie Y), czyli osoby urodzone między 1980 a 2000 rokiem. Potwierdzają to dane szacunkowe firmy doradczej Deloitte – do 2025 roku mogą oni stanowić aż 75% całego rynku pracy. Tak wysoki współczynnik wyraźnie pokazuje, że marki powinny w strategii komunikacji szczególny nacisk położyć na zrozumienie ich potrzeb. Na co szczególnie zwracają oni uwagę?

To naprawdę wymagające pokolenie. Żyje ono w czasach dynamicznego rozwoju technologicznego, które całkowicie ukształtowało ich styl życia. Co więcej, nie podejmują oni decyzji zakupowych pod wpływem reklamy, lecz doświadczenia czy rekomendacji, nie tylko samych znajomych, ale i społeczności zaangażowanej w grupach, np. na Facebook-u. To niezwykłe miejsce dla millenialsów, gdzie wraz z innymi użytkownikami, tworzą pewnego rodzaju niszę konsumencką, stanowiącą dla nich wiarygodne i autentyczne źródło informacji o produktach i usługach – mówi Izabela Kaczmarska, Strategic Planner w agencji PA.

Przede wszystkim personalizacja

Już teraz millenialsi stanowią bardzo silną grupę oddziałującą na otoczenie biznesowe w wielu branżach, m.in. odzieżowej. Ważnym czynnikiem w relacji marka-konsument jest już nie tylko sama wysoka jakość obsługi, ale przede wszystkim personalizacja. Niezwykle istotnym elementem codziennego funkcjonowania pokolenia Y jest kreowanie własnej indywidualności, która widoczna jest coraz częściej
w customizacji produktów i usług. To właśnie poprzez ten czynnik millenialsi wyrażają siebie i swój nieco wyidealizowany wizerunek w mediach społecznościowych.

Marki coraz chętniej angażują klientów w proces tworzenia produktu. Przykładem może być sklep Nike, który na stronie internetowej udostępnia wszystkim zainteresowanym zakładkę „personalizuj’’. Co więcej, sportowy gigant posiada w swojej ofercie popularne modele obuwia w wersji basic, czyli w białej kolorystyce.

Taki zabieg marketingowy pokazuje, że to konsument otrzymuje dowolność wyboru w całym procesie customizacji produktu. Nike, poprzez personalizację, buduje nie tylko lojalność wobec marki, ale przede wszystkim o wiele bardziej pożądane orędownictwo, które przekłada się zarówno na cele wizerunkowe i sprzedażowe – wyjaśnia Jacek Jaroszewski, PR Specialist w agencji PA.

Technologia to nie wszystko

Kluczowymi aspektami w życiu millenialsów są także ekologia, społeczna odpowiedzialność oraz budowanie bliskich relacji, nie tylko z najbliższym otoczeniem, ale także z markami w świecie cyfrowym. Społeczeństwo uczestnicząc w procesie socjalizacji pragnie szczerych uczuć i kontaktów międzyludzkich, dlatego bardzo ważna jest antropomorfizacja marki, czyli nadawanie jej ludzkich cech. Zapewnia ona firmom pozycjonowanie, jak i wartość emocjonalną, która dostarcza millenialsom odmiennych doświadczeń zakupowych, bezpośrednio wpływających na ich uczucia, emocje i oczekiwania.

Raport Cyfrowa transformacja – marketing nowej ery, co w środku?

Raport zawiera 123 strony wartościowych informacji, analiz i inspirujących case studies liderów cyfrowej transformacji z całego świata. Znajdziesz w nim odpowiedzi na takie pytania:

  • jak ekonomia współdzielenia kreuje nowy model biznesowy?
  • w jaki sposób sztuczna inteligencja może wspierać rozwój przedsiębiorstw?
  • dlaczego marketing konwersacyjny jest przyszłością branży reklamowej?
  • jak rozszerzona rzeczywistość może wpłynąć na wzrost sprzedaży?
  • jak nanoinfluencerzy mogą wpłynąć na sukces marki?
  • czym jest tokenizacja?
  • jakie są najnowsze metody płatności?
  • czym jest tokenizacja?

Raport można pobrać ze strony www.digitaltransformation2019.com

Źródło: PA

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Poradnik: Skuteczne działania w mediach społecznościowych
Newspoint przygotował poradnik „Skuteczne działania w social media” dla każdego marketera prowadzącego działania promocyjne na platformach social media. W 8 rozdziałach zostały zawarte porady mające na celu poprawne zdefiniowanie celów i KPI, zwiększenie skuteczności, polepszenie widoczności, prowadzenie systematycznej analityki i pomiaru efektów,...
E-book: Jak zbudować międzynarodową platformę e-commerce?
Według danych Eurostatu w 2018 roku aż 87 proc. obywateli UE korzystało z internetu, a z tej grupy 69 proc. dokonało tam zakupów. W efekcie e-konsumenci stanowią już 60 proc. mieszkańców krajów Wspólnoty, a co trzecia osoba w Unii kupuje poza krajem zamieszkania. Zdaniem firmy technologicznej e-point, obecna faza rozwoju e-commerce w Europie to najlepszy czas...
Rozwiązania stosowane w oświetleniu wnętrz obiektów publicznych i komercyjnych
Książka „Rozwiązania stosowane w oświetleniu wnętrz obiektów publicznych i komercyjnych” zawiera porady dotyczące oświetlenia wnętrz obiektów publicznych i komercyjnych, takich jak szkoły, szpitale, sklepy, hotele, teatry, świątynie, sale sportowe.
Wielka Księga Reklamy i Druku i katalog Adbox
Przygotowania do kolejnej edycji targów trwają. Aby dobrze się do nich przygotować warto przypomnieć sobie jak wyglądała miniona edycja. W poszukiwaniu cennych kontaktów i ofert pomocne będą publikacje targowe: Wielka Księga Reklamy i Druku oraz katalog produktowy Adbox - Inspiracje Reklamowe.
OOH magazine news! już na rynku
Specjalne wydanie OOH magazine news!, przedtargowego przewodnika po wydarzeniach towarzyszących wrześniowym targom FestiwalMarketingu.pl, jest już dostępne.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764