Xerox został uznany za lidera na rynku usług zarządzania drukiem w raporcie “The Forrester Wave Managed Print Services (MPS) Q2 2012”. Firma przewodzi w rankingu dostawców typowanych pod względem proponowanej oferty, strategii biznesowej oraz udziałów w rynku. To już czwarte międzynarodowe wyróżnienie dla Xerox otrzymane w ostatnich miesiącach właśnie za szeroko pojęte usługi zarządzania drukiem.
„Xerox stworzył i rozbudował optymalną, zbilansowaną i kompletną ofertę”, wyjaśnia autor raportu Craig Le Clair, wiceprezes i główny analityk, Forrester Research. „Firma ma bardzo dobre wyniki we wszystkich kategoriach, w tym m.in. ilości wdrożeń na całym świecie czy zintegrowanego wsparcia w obszarze ITO (Information Technology Outsourcing – outsourcingu procesów informatycznych), a w szczególności w obszarze tzw. enterprise support, czyli outsourcingu procesów biznesowych. Warto wspomnieć, że pozycja Xerox umocniła się po rozszerzeniu oferty z obszaru ITO, rozbudowaniu portfolio usług dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw oraz nawiązaniu współpracy partnerskiej z globalnymi dostawcami innowacyjnych rozwiązań i technologii”.
Forrester przyznał firmie Xerox maksymalną liczbę punktów w kategoriach takich jak m.in. globalne zasoby wdrożeniowe, druk mobilny, własne narzędzia i urządzenia, doświadczenie na rynku MPS czy przychody z tego tytułu. Analizie poddano największych światowych dostawców usług zarządzania drukiem.
“Rynek usług zarządzania drukiem zmienia się dynamicznie, ale Xerox niezmiennie utrzymuje tytuł lidera w rankingach i podsumowaniach największych agencji badawczych. Mocna pozycja firmy pokazuje klientom i partnerom, że strategie i rozwiązania Xerox, wypracowane przez lata działalności, sprawdzają się na całym świecie”, podsumowuje Maciej Nuckowski, Dyrektor Działu Usług w Xerox Polska.
Wyróżnienie przyznane przez ekspertów firmy Forrester to już czwarty tytuł lidera jaki otrzymał Xerox w ostatnich miesiącach. Oferta, rozwiązania i wyczucie rynku zostało docenione i przedstawione w raportach przygotowywanych wcześniej przez analityków takich marek jak Gartner, IDC czy Quocirca.
Strategiczne partnerstwa dają przewagę
W 2011 roku Xerox przejął NewField IT - brytyjskiego dostawcę oprogramowania dla usług związanych z produkcją dokumentów biurowych. W ten sposób firma mogła w znaczący sposób uprościć proces audytu środowiska druku oraz przyspieszyć wdrażanie modelu usług z obszaru MPS u klientów. Z kolei strategiczna współpraca z Cisco pozwala na integrację portfolio Xerox z zakresu usług zarządzania drukiem i druku mobilnego z routerami i przełącznikami Cisco, a także zwiększa zasięg oferty dla średnich firm dzięki kanałom dystrybucyjnym partnera. Ponadto, Xerox współpracuje z McAfee i Cisco, aby jeszcze bardziej zwiększyć poziom bezpieczeństwa wrażliwych danych u klientów korzystających z usług zarządzania drukiem.
Trendy i zagrożenia
Raport Forrester Research ostrzega firmy kupujące sprzęt od wielu dostawców i nadmiernie różnicujące budżet IT, ze zdecentralizowanym systemem podejmowania decyzji o wydatkach na infrastrukturę, przed konsekwencjami jakie mogą wyniknąć z niezastosowania w swoich organizacjach modelu MPS – w tym niedotrzymaniem założeń polityki zrównoważonego rozwoju. Analitycy agencji wskazują również na dynamiczny wzrost, przechodzenie w stronę kompleksowych i zaawansowanych zleceń oraz rozszerzanie zakresu pojęcia i narzędzi MPS o takie elementy jak rozwiązania mobilne, analiza biznesowa czy zarządzanie procesami biznesowymi. Oferta Xerox bardzo dobrze odpowiada na potrzeby rynku MPS, który ewoluuje również w stronę rozwiązań do zastosowania w druku produkcyjnym.
Źródło: Xerox