logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Raport IMM: Grudzień - bez zmian na pozycji lidera rankingu opiniotwórczych mediów

  PR 20.01.2020, przeczytano 1664 razy
ilustracjastrzałka

Onet, Wirtualna Polska i Rzeczpospolita to najczęściej cytowane media w grudniu 2019 r. według najnowszego raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/raport-imm%3A-grudzien---bez-zmian-na-pozycji-lidera-rankingu-opiniotworczych-mediow,385385,artykul.html

W rankingu głównym, ukazującym 15 najczęściej cytowanych mediów, znalazły się cztery portale, dwie stacje radiowe, cztery telewizyjne i pięć tytułów prasowych. Na Onet powoływano się 4,2 tys. razy – portal prowadzi w zestawieniu od marca br.

Wśród tytułów prasowych najczęściej powoływano się na „Rzeczpospolitą”. Dziennik od ponad pół roku pozostaje liderem swojej kategorii. Na drugim miejscu znalazł się „Dziennik Gazeta Prawna” z wynikiem przekraczającym 2,2 tys. cytowań. Trzecie miejsce należało do „Gazety Wyborczej”.

ilustracjastrzałka

„Sieci”, „Wprost”, „Newsweek” i „Do rzeczy” to tytuły, na które powoływano się niemal tak samo często. Pierwsze miejsce należy jednak podobnie jak w poprzednim miesiącu do tygodnika „Sieci”. Wśród miesięczników także bez zmian na pozycji lidera – tak jak w listopadzie na prowadzeniu „Forbes”, tym razem z liczbą 106 cytowań. Stawkę zamyka „Playboy”, którego polskie wydanie ukazało się w grudniu po raz ostatni.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Wśród portali internetowych największy wzrost odnotowała Interia.pl. Wyprzedzając wpolityce.pl znalazła się w grudniu na trzecim miejscu wśród najczęściej cytowanych portali.

ilustracjastrzałka

W kategorii Stacje Telewizyjne podobnie jak w poprzednich miesiącach najczęściej powoływano się na TVN24 i TVN. Stacje łącznie cytowane były prawie 2,9 tys. razy. Na trzecim miejscu Polsat News z wynikiem blisko 1,3 tys. Na kolejnym miejscu znalazła się jeszcze jedna stacja informacyjna – TVPInfo.

ilustracjastrzałka

RMF FM ze zdecydowaną przewagą nad konkurentami ponownie prowadzi w rankingu najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych. Na przekazy tej stacji powoływano się ponad 2,3 tys. razy, to ponad dwukrotnie częściej niż na Radio Zet, które cytowano 907 razy. W kategorii Stacje Radiowe znalazły się dwie regionalne rozgłośnie: Radio Szczecin i Radio Poznań. Stawkę dziesięciu najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych zamyka Radio Maryja.

ilustracjastrzałka

W kategorii Media Biznesowe znalazły się trzy tytuły prasowe oraz dwa portale internetowe. Dominuje „Dziennik Gazeta Prawna” z wynikiem 2247 powołań – dwukrotnie więcej niż w poprzednim miesiącu. Na drugim miejscu bussinessinsider.com.pl (awans z miejsca trzeciego), tuż za nim Puls Biznesu.

ilustracjastrzałka

W mediach regionalnych na prowadzeniu stacja radiowa – Radio Szczecin, za nią kolejno „Gazeta Krakowska”, Radio Poznań i „Dziennik Zachodni”.

ilustracjastrzałka

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 37 966 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radio i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu od 1 do 31 grudnia 2019 r.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764