logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Raport Mood Media - trendy konsumenckie w sklepach

  PR 13.12.2023, przeczytano 669 razy

Sprzedawcy od dawna wiedzą, że merchandising i odpowiednia atmosfera są ważne. Najnowsze badanie Mood Media wskazuje jednak na pojawienie się nowej szansy w postaci wzbudzania w klientach inspiracji za pomocą ekranów i kiosków cyfrowych. Większość nabywców poszukuje cyfrowych, bardziej spersonalizowanych wrażeń.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/raport-mood-media---trendy-konsumenckie-w-sklepach,402466,artykul.html

Prawie dwóch na trzech nabywców wchodzi do sklepu nie mając na myśli zakupu konkretnego produktu - chcą zostać zainspirowani do zakupu atmosferą stworzoną przez sprzedawcę dzięki ekranom i kioskom cyfrowym. Wyniki badania przeprowadzonego przez Mood Media w roku 2023 na ponad 8 000 uczestnikach z całego świata - In-store Customer Trends - pozwalają zgłębić zrozumienie potrzeb klientów i określić strategie potrzebne do:

  • wydłużenia czasu przebywania klientów w sklepie,
  • zwiększenia szansy dokonania zakupu,
  • upewnienia się, że klient wróci do sklepu.

Wyniki badania Charting Instore Trends z 2022 roku podkreśliły, że klienci chętniej wybierają sklepy stawiające na odpowiednią atmosferę i obecność elementów zrównoważonego rozwoju. Na tej podstawie należy stwierdzić, że teraz sprzedawcy powinni skupiać się na prezentacji pełnej oferty i możliwości personalizacji, z wykorzystaniem inteligentnych ekranów cyfrowych.

Stworzenie odpowiedniej atmosfery to klucz do sukcesu

Badanie Mood Media prezentuje czynniki przekonujące nabywców do przyjścia do sklepu: 52% klientów twierdzi, że ważna jest dla nich możliwość dotknięcia i obcowania z produktami, a 33% ma nadzieję zobaczyć coś nowego. Wizyta w sklepie jest dla 35% badanych dobrym sposobem na spędzenie czasu z bliskimi, a 39% docenia poczucie zadowolenia wynikające z otrzymania towaru do rąk bezpośrednio po zakupie. Wreszcie 26% lubi świadomość, że osobiście zmierzają do markowego sklepu lub centrum handlowego.

Zapytani o miłe wrażenia z odwiedzin w sklepie, 85% badanych wskazało na przyjemne zapachy, a 70% dobrze wypowiadało się o brandowanych playlistach. Stworzenie odpowiedniej atmosfery jest zatem bardzo ważne, sprawia ona, że co drugi nabywca czuje się podczas zakupów szczęśliwy i chce zostać w sklepie dłużej (35%) oraz chętnie przyjdzie znowu (45%). Co więcej, 25% kupujących powiedziało, że odpowiednia atmosfera skłania ich do nabywania towarów.

Konsumenci chętnie korzystają z narzędzi digital signage i kiosków cyfrowych by wejść w interakcję z punktem sprzedaży i poznać pełną ofertę produktową marki wraz opcjami personalizacji. Możliwość poznania i dokonania wyboru różnych kolorów, rozmiarów i stylów jest najważniejsza dla co trzeciego (33%) kupującego.

Cyfrowy ekran przykuwa ciekawość i napędza sprzedaż

Potrzeba bycia przeprowadzonym przez portfolio produktów przekłada się na znaczący wzrost wykorzystania ekranów cyfrowych i technologii interaktywnych w dzisiejszym handlu detalicznym.

Komunikaty informujące o pojawieniu się nowych produktów i ofert są mile widziane przez prawie co drugiego kupującego (47%). Komunikaty dźwiękowe są wyłapywane przez 69% klientów, podczas gdy 63% czyta informacje wyświetlane na ekranach w strefie kas, ogląda reklamy (62%), a 61% zwraca uwagę na przekaz emitowany na ekranach cyfrowych.

Ekrany cyfrowe zmieniają zachowania konsumenckie. Niemal 40% badanych osób stwierdziło, że komunikaty emitowane wewnątrz sklepu skłoniły ich do dokonania zakupu, a 43% ankietowanych przypomniało sobie o potrzebie kupienia czegoś, dzięki ekspozycji przekazu promocyjnego. Natężenie takich zachowań jest uzależnione od tego, jak bardzo kierowany przekaz podoba się klientowi i go inspiruje. W grupie osób, które poczuły się zainspirowane przekazem wyświetlanym na ekranach, 77% mówiło o poczuciu potrzeby eksploracji fizycznej (76%) lub wirtualnej przestrzeni sklepu z zamiarem dokonania zakupu. Najskuteczniejszym we wzbudzaniu zainteresowania konsumentów nośnikiem, były informacje o promocjach. 

Ekrany stanowią najważniejsze ogniwo łączące wrażenia z zakupów w sklepie stacjonarnym i online. Spośród odwiedzających sklep, 75% konsumentów chętnie skanuje kody QR, by dowiedzieć się czegoś więcej o produkcie lub linii produktowej. Prawie trzech na czterech (73%) klientów wyraziło zaciekawienie możliwością korzystania ze smartfona jako narzędzia nawigacji po sklepie.

Konstruowanie silniejszego zaangażowania klienta

Opracowany przez Mood Media raport In-Store Consumer Trends wskazuje jednoznacznie, że sprzedawcy, którym zależy  na pogłębieniu relacji ich marki z konsumentami i przejściu na interaktywny model sprzedaży - muszą nie tylko doskonale zarządzać merchandisingiem i elementami budowania atmosfery w sklepie, ale również zainwestować w wykorzystanie technologii cyfrowych.

- Wyniki naszego badania wskazują na przełom w handlu detalicznym - dzisiejszy konsument nie szuka towarów, on pragnie przeżyć doświadczenie. Rolą marek jest stworzenie immersyjnych, spersonalizowanych przestrzeni sklepowych posiadających punkty styku w sferze fizycznej oraz cyfrowej. Mądrzy sprzedawcy wykazują kreatywność w stymulowaniu zmysłów wzroku ale również węchu, by zdefiniować przestrzeń swoich placówek na nowo, by wejść w erę wrażeń. Nasza analiza może w tym pomóc, prezentuje ona bowiem jak współcześni konsumenci postrzegają, a sklepy wykorzystują tę nową szansę - mówi Jaime Bettencourt, SVP Brand Strategy w Mood Media.

Raport In-Store Customer Trends: Turning Insights Into Inspiration jest dostępny tutaj: Raport dotyczący trendów konsumenckich w sklepach: Przekształcanie spostrzeżeń w inspirację - Mood Media Polska

Respondenci (pełnoletni) pochodzili z ośmiu krajów: Australii, Chin, Francji, Holandii, Polski, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii oraz USA i przynajmniej raz w ciągu ostatnich 12 miesięcy odwiedzili sklep stacjonarny.

Ciekawe statystyki z całego świata (wyniki krajowe vs globalne):

USA

  • Odsetek klientów zainteresowanych nawigacją po sklepie z użyciem smartfona - 83% vs 73% (Q9)
  • Odsetek nabywców, którzy podejmują decyzje zakupowe w oparciu o zawartość ekranów cyfrowych dostępnych w sklepach – 54% vs 38% (Q11)
  • Odsetek nabywców, którzy deklarują, że obecność intrygujących treści na ekranach cyfrowych w sklepie zwiększa szansę na dokonanie zakupu - 49% vs 39% (Q6a)

14b

  • Odsetek nabywców z USA, którzy w reakcji na obejrzenie reklam wideo na ekranie cyfrowym udadzą się do sklepu w celu dokonania zakupu 86% vs 75% lub którzy dokonają zakupu online: 85% vs 73%

Chiny:

  • Odsetek klientów deklarujących największe zainteresowanie
  • Wrażeniami opartymi o interakcję z technologią - 28% vs 15% (Q2)
  • Kioskami samoobsługowymi jako sposobem na zapoznanie się z pełną ofertą sprzedaży - 87% vs 76%
  • Ofertami/poradami wyświetlanymi na ekranach/tabletach w czasie rzeczywistym – 83% vs 71%
  • Przestrzenią do odpoczynku – 57% vs 34% 
  • Odsetek dostrzegających inspirujący przekaz wideo na ekranach – 75% vs 61%

Wielka Brytania:

  • Odsetek deklarujących, że dobrze dobrane brzmienia sprawiają im radość – 73% vs 55% (Q6a)

Holandia:

  • Holendrzy chętniej spędzają więcej czasu w sklepie jeśli słyszą przyjemne dźwięki 61% vs 46% (Q6a) a także jeśli na ekranach cyfrowych emitowane są ciekawiące ich treści - 61% vs 36%

Hiszpania:

  • Hiszpanie, którzy deklarują, że o ponownej wizycie w sklepie może zadecydować odtwarzana muzyka 46% vs 43%
  • Narodowość, która najchętniej, podobnie jak Chińczycy, dokonuje zakupów w oparciu o inspirację powstałą w wyniku obejrzeniu treści wideo na ekranach cyfrowych – 80% vs 76%  (Q14c)

Link do raportu: https://moodmedia.com/pl/2023-trendy/

Źródło: Mood Media

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sony zdobywcą czterech nagród w konkursie TIPA 2024
Firma Sony ma przyjemność poinformować, że stowarzyszenie TIPA (Technical Image Press Association) ponownie doceniło jej innowacje i osiągnięcia czterema nagrodami TIPA, między innymi w kategoriach „NAJLEPSZY HYBRYDOWY APARAT PROFESJONALNY” (Sony α9 III) i „NAJLEPSZY SPECJALISTYCZNY APARAT APS-C” (α6700).
Sony FE 16–25 mm F2.8 G: zmiennoogniskowy obiektyw szerokokątny G
Firma Sony poinformowała, że w ofercie jej pełnoklatkowych obiektywów α (Alpha) z mocowaniem typu E pojawi się nowy model FE 16–25 mm F2.8 G. Ten zmiennoogniskowy obiektyw szerokokątny pozwala utrzymać pełne otwarcie przysłony F2.8 w całym zakresie ogniskowych, od 16 mm do 25 mm. Łączy wysoką jakość obrazu z kompaktową,...
VeloBank rozstrzygnął przetarg na obsługę mediową w kanałach offline oraz digital. Zwycięską ofertę złożyła agencja Initiative. Firma zajmie się kompleksowymi działaniami reklamowymi VeloBanku. Pierwsza wspólna kampania zostanie zrealizowana już w maju br.
Zagrożone gatunki w 3D: kampania LG na Times Square
Zapowiadając nadejście Dnia Ziemi 2024, firma LG Electronics, zaprezentowała dziś trójwymiarowy anamorficzny obraz na billboardzie na Times Square w Nowym Jorku, zwracając uwagę na wrażliwe i zagrożone gatunki zwierząt. Seria LG Endangered Species Series, która będzie trwała przez cały 2024 r., obejmuje współpracę z Discovery Education i National Wildlife...
Bramkarz Manuel Neuer ambasadorem kampanii Hisense
Międzynarodowy producent sprzętu gospodarstwa domowego, firma Hisense, rozpoczęła dziś kampanię „BEYOND GLORY” UEFA EURO 2024, zawierając kontrakt z niemieckim bramkarzem, zdobywcą Pucharu Świata i kapitanem FC Bayern Monachium Manuelem Neuerem.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764