logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Raport O tym się mówi: TOP 10 publikacji w 2023 r.

  PR 09.02.2024, przeczytano 311 razy
ilustracjastrzałka

W 2023 roku najczęściej cytowanym materiałem dziennikarskim, który jednocześnie osiągnął największy zasięg, był materiał Renaty Kijowskiej „Pani Joanna zażyła tabletkę poronną. Do szpitala przyjechali policjanci, zabrali jej laptop i telefon”, który został wyemitowany 18 lipca w „Faktach” TVN – wynika z raportu „O tym się mówi” przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) i Radio ZET. Cykliczne zestawienie powstaje w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego. W czołówce również publikacje dziennikarzy Gazety Wyborczej i Onetu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/raport-o-tym-sie-mowi%3A-top-10-publikacji-w-2023-r.,403053,artykul.html

W TOP 10 publikacji o najwyższym potencjalnym zasięgu w 2023 roku znalazły się materiały dziennikarzy z redakcji TVN, TVN24, Gazety Wyborczej, Onetu, Radia ZET/Radiozet.pl oraz Wirtualnej Polski.

Podium dla dziennikarzy TVN, Gazety Wyborczej i Onetu

Zestawienie „O tym się mówi” za rok 2023 zdominował materiał Renaty Kijowskiej o słynnej sprawie pani Joanny z Krakowa. Uzyskał zarówno najwyższe zasięgi, jak i liczbę cytowań. Na ustalenia reporterki „Faktów” TVN inne media powoływały się aż 607 razy, a łączny zasięg wygenerowanych publikacji osiągnął pułap niemal 100 mln potencjalnych kontaktów z przekazem. Drugie miejsce przypadło Michałowi Kokotowi z Gazety Wyborczej. Jego artykuł o szpiegowaniu Pegasusem prezydenta Sopotu Jacka Karnowskiego cytowano 284 razy. Przełożyło się to na zasięg wynoszący 54,3 mln potencjalnych kontaktów z przekazem. Na ostatnim miejscu podium znalazł się wrześniowy tekst Jacka Harłukowicza z Onetu piszącego o skrywanym majątku żony premiera Morawieckiego. Powoływano się na niego 313 razy, a łączny zasięg tych przekazów Instytut Monitorowania Mediów oszacował na 49,3 mln.

Na kolejnych miejscach dziennikarze Onetu, Gazety Wyborczej, Radia ZET/radiozet.pl, TVN24 i Wirtualnej Polski

„Wawrzyk, Bollywood i specsłużby USA. Ujawniamy kulisy afery wizowej” to tytuł artykułu Andrzeja Stankiewicza z Onetu, który uplasował się na pozycji czwartej wśród najpopularniejszych i najbardziej medialnych materiałów dziennikarskich 2023 roku. Na informacje zawarte w tekście powoływano się 518 razy, co przełożyło się na zasięg 45,5 mln potencjalnych kontaktów z przekazem. Tuż za nim znalazł się cykl trzech publikacji również nawiązujących do „afery wizowej”, a zapoczątkowany tekstem Wojciecha Czuchnowskiego i Pawła Wrońskiego pt. „Dymisja w MSZ po wizycie CBA. Kulisy odwołania Piotra Wawrzyka”. Na ustalenia dziennikarzy powoływano się 434 razy, co przełożyło się na zasięg szacowany na 35,7 mln kontaktów z przekazem.

Na kolejnych miejscach znalazły się materiały Mariusza Gierszewskiego i Radosława Grucy (Radio ZET/radiozet.pl) „Mąż E. Witek 2 lata na OIOM-ie. >Moja mama mogła żyć, ale nie było dla niej miejsca<”; reportaż „Franciszkańska 3” autorstwa Marcina Gutowskiego z TVN24, „Afera w NCBiR. Taśmy prawdy i kulisy Partii Republikańskiej” dziennikarzy Onetu – Andrzeja Gajcy i Kamila Dziubki; „>Wyborcza< ujawnia: Agent Tomek w prokuraturze sypie Kamińskiego, Wąsika i propisowskich dziennikarzy” Wojciecha Czuchnowskiego (Gazeta Wyborcza). Roczny raport zamyka tekst Bianki Mikołajewskiej z Wirtualnej Polski pt. „Klub milionerów 2023. Prawie pół miliarda złotych dla 90 ludzi >Dobrej Zmiany<”.

Szymon Jadczak z Wirtualnej Polski, choć nie znalazł się w zestawieniu TOP 10 za 2023 roku, okazał się dziennikarzem, którego artykuły najczęściej pojawiały się w miesięcznych zestawieniach raportu „O tym się mówi”. Jego publikacje znalazły się w TOP 5 aż siedmiokrotnie.

Metodologia

Raport IMM i Radia ZET „O tym się mówi” opracowano na podstawie monitoringu treści z najbardziej opiniotwórczych mediów z prasy, radia, telewizji i portali internetowych. Przy liczeniu zasięgu nie były brane pod uwagę portale o charakterze agregatorów treści i multiplikacji przekazów, a także źródła własne danej grupy mediowej.

Analizie podlegają wybrane gatunki informacyjne i publicystyczne, które charakteryzują się wysoką cytowalnością treści, między innymi artykuły i śledztwa, w tym reportaże. Badanie nie uwzględnia m.in.: wywiadów i rozmów publicystycznych, sondaży, rankingów, a także bieżących newsów.

Badanie obejmuje ponad 1100 gazet i czasopism, wybrane programy w blisko 50 stacjach telewizyjnych (m.in. Polsat, Polsat News, Polsat News 2, TVN Turbo, TVN, TVN24, TVN24BiS, TVP Info, TVP1 i TVP2) i ponad 200 rozgłośniach radiowych (m.in. Muzo.fm, PR1, PR3, PR4, Radio Maryja, Radio ZET, RDC, RMF FM, TOK FM) oraz 15 tys. portali internetowych.

Kryterium decydującym o pozycji w rankingu TOP10 został przyjęty zasięg treści artykułu w publikacjach w innych mediach.

Celem projektu jest wskazanie najpopularniejszych publikacji, na które w danym miesiącu najchętniej powoływały się media. Jako kryterium decydujące o pozycji w rankingu przyjęto zasięg* danego tematu po rozpowszechnieniu go w innych mediach.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów S.A.

www.imm.com.pl

Dodatkowe informacje:

* Zasięg informuje o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym. Wskaźnik jest opracowany na podstawie oglądalności i słuchalności programów radiowo-telewizyjnych, czytelnictwa prasy, średniej liczby odsłon materiałów internetowych z uwzględnieniem współczynnika ekspozycji nazw własnych w treści.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Startuje wiosenna ramówka TVN
Wiosna w TVN to czas niespodzianek i wielkich emocji. Jedną z najbardziej oczekiwanych premier jest program „The Traitors. Zdrajcy”, który już w środę 28 lutego zapewni elektryzującą rozgrywkę inspirowaną popularną grą Mafia. Drugim nowym formatem wartym uwagi jest „Czas na Show. Drag Me Out”, który zapowiada kolorową i pełną blasku zabawę....
W czasie rosnącego zainteresowania telewizją CTV i inwestycjami w ten obszar w Wielkiej Brytanii i Europie, nowy raport „The Power and Potential of CTV in Europe”, pokazuje, że reklama CTV w dalszym ciągu charakteryzuje się brakiem przejrzystości i koniecznością weryfikacji jakości. Tylko 30% reklamodawców i wydawców ma pełną przejrzystość co do...
Silna jak dziewczynka – akcja społeczna Wysokich Obcasów
“Silna jak dziewczynka” to akcja społeczna “Wysokich Obcasów”, która ma na celu wzmocnienie wiary i pewności siebie dziewczynek zarówno w codziennym życiu, jak i w dążeniach do osiągania swoich celów i marzeń. Na łamach magazynu oraz serwisu Wysokieobcasy.pl pojawią się artykuły i podcasty, a w ramach projektu odbędzie się...
Wiosenne „Książki. Magazyn do czytania”
Inspirujące rozmowy, eseje i recenzje oraz przegląd propozycji biograficznych i kryminalnych na wiosnę tworzą pierwsze w tym roku wydanie „Książek. Magazynu do czytania”. Dwumiesięcznik jest dostępny w punktach sprzedaży prasy od wtorku, 27 lutego br. oraz na stronie Prenumerata24.pl z opcją bezpłatnej dostawy.   
Marek Czyż powraca do TVP Info z programem „Bez Retuszu”
W niedzielę, 03.03.2024 o godzinie 20:40, widzowie będą mieli okazję ponownie aktywnie uczestniczyć w programie „Bez Retuszu”, który powraca po przerwie. Będzie on transmitowany „na żywo”, zapewniając niepowtarzalną okazję do rozmowy poprzez wysyłanie SMS-ów, czy publikacje komentarzy w kanałach social media widzów z hasztagiem #BezRetuszu. Oprócz zaproszonych gości,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764