Opracowaliśmy kolejny raport, w którym podejmujemy tematykę dotyczącą matek. Tym razem odpowiadamy na pytania, jak polska branża reklamowa kreuje wizerunek w przekazach marketingowych. Wszechobecny dyskurs na temat roli kobiet i równości płci pociąga za sobą lawinowe zmiany społeczne, za którymi reklama stara się nadążyć.
Opracowaliśmy kolejny raport, w którym tym razem przekonujemy się, jak do kwestii przedstawiania mam w reklamie podchodzi polska branża i czy jest to obraz na miarę naszych czasów. Na 136 reklam biorących udział w naszym przeglądzie mamy pojawiały się w 120 z nich. W 62 wykonywały czynności związane z opieką nad członkami rodziny i pracami domowymi, a tylko w 4 (0,03% reklam przedstawiających matki) pracowała lub wykonywała czynności sugerujące, że pracuje.
- RAPORT DO POBRANIA TUTAJ[PDF]
Cieszy to, że przekroczyliśmy masę krytyczną i świat reklamy dojrzał do tego, aby udzielić kobietom głosu i kompetencji poza środowiskiem domowym, a także by wyciągnąć je z bańki perfekcyjności. Jednak czy dojrzeliśmy do tego, aby udzielić tych samych praw matkom?
Źródło: Opus B