logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Raport Opus B: „Uwolnić matkę. Mama we współczesnej reklamie”

  PR 20.01.2023, przeczytano 644 razy
ilustracja

Opracowaliśmy kolejny raport, w którym podejmujemy tematykę dotyczącą matek. Tym razem odpowiadamy na pytania, jak polska branża reklamowa kreuje wizerunek w przekazach marketingowych. Wszechobecny dyskurs na temat roli kobiet i równości płci pociąga za sobą lawinowe zmiany społeczne, za którymi reklama stara się nadążyć.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/raport-opus-b%3A-_uwolnic-matke.-mama-we-wspolczesnej-reklamie_,398710,artykul.html

Opracowaliśmy kolejny raport, w którym tym razem przekonujemy się, jak do kwestii przedstawiania mam w reklamie podchodzi polska branża i czy jest to obraz na miarę naszych czasów.  Na 136 reklam biorących udział w naszym przeglądzie mamy pojawiały się w 120 z nich. W 62 wykonywały czynności związane z opieką nad członkami rodziny i pracami domowymi, a tylko w 4 (0,03% reklam przedstawiających matki) pracowała lub wykonywała czynności sugerujące, że pracuje.

  • RAPORT DO POBRANIA TUTAJ[PDF]

Cieszy to, że przekroczyliśmy masę krytyczną i świat reklamy dojrzał do tego, aby udzielić kobietom głosu i kompetencji poza środowiskiem domowym, a także by wyciągnąć je z bańki perfekcyjności. Jednak czy dojrzeliśmy do tego, aby udzielić tych samych praw matkom?

Źródło: Opus B

www.opusb.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764