logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Raport płacowy: ile zarabia UX designer?

   30.09.2024, przeczytano 183 razy
ilustracja

Analiza I półrocza 2024 roku na rynku pracy IT pokazuje kontynuację i stabilizację pewnych trendów – między innymi utrzymanie się wysokiej aktywności kandydatek i kandydatów. Naturalnie pojawiają się zatem pytania o wynagrodzenia. Raport płacowy theprotocol.it pokazuje zarówno zespołom HR, jak i potencjalnym kandydatkom i kandydatom, na jakim poziomie stabilizują się widełki wynagrodzeń w branży. Ile zarobią zatem product designerzy, UX/UI specjaliści i product managerowie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/raport-placowy%3A-ile-zarabia-ux-designer,405872,artykul.html

Analiza theprotocol.it bazuje na danych zebranych w serwisie za pomocą funkcji siatki wynagrodzeń. Narzędzie pozwala odfiltrować i przeanalizować oferty płac dla konkretnych specjalizacji w podziale na zaawansowanie zawodowe oraz formę zatrudnienia. Dane bazują na ramach rynkowych, widać więc wciąż dużą różnicę między najwyższą a najniższą propozycją. Zarobki na stanowiskach związanych z projektowaniem produktów software’owych powielają ogólny obraz sektora IT. Najbardziej doświadczone ekspertki i eksperci są niezmiennie poszukiwani i lepiej opłacani. Jednak wzrost wynagrodzeń spowolnił względem sytuacji sprzed 2021 roku. Dla przykładu: w latach 2017–2021 zarobki specjalistek i specjalistów UX urosły o blisko 50% (źródło: raport „UX i Product Design w Polsce 2021).

– Dynamikę wzrostów spowolniła sytuacja postpandemiczna w IT oraz pojawienie się większej liczby specjalistów o najmniejszym doświadczeniu. Dla tej ostatniej grupy to m.in. obszar UX designu wydawał się najszybszą ścieżką reskillingu – zasilili oni rzeszę nowych adeptów wywodzących się z bardzo oddalonych od projektowania dziedzin. Dlatego też do dziś mamy do czynienia z wieloma patologiami. Na przykład coraz liczniejsze opłacane przez samych kandydatów staże, które często nie skutkują powiększeniem zespołu firmy. Absolwenci wykorzystują je do zdobycia upragnionego doświadczenia i zwiększenia swoich szans podczas szukania pracy w innej firmie. Z kolei firmy próbują niejednokrotnie wykorzystać moment spowolnienia w branży IT i obniżają stawki wynagrodzeń w ofertach dla kandydatek i kandydatów. Coraz częściej zdarzają się ogłoszenia na specjalistkę i specjalistę UX z widełkami płacowymi zbliżonymi do wynagrodzeń szerokiego segmentu back office, nie zaś branży IT. Firmy wciąż niechętnie publikują widełki wynagrodzeń, tym mniej chętnie teraz, kiedy spływ kandydatów będzie i tak satysfakcjonujący. Pomimo złożonej sytuacji na rynku pracy perspektywy rozwoju w branży są wciąż szerokie: od realnego tworzenia produktów przy wykorzystaniu narzędzi no/low-code i automatyzacji, po projektowanie nowych sposobów interakcji niż klasyczny Graphical User Interface (graficzny interfejs użytkownika), czyli rozwiązania AR/VR czy voice – komentuje Mateusz Martyn, Product Discovery & Design Team Coordinator w Grupie Pracuj.

UX Designer – jak kształtowały się widełki wynagrodzeń?

W pierwszym kwartale tego roku osoba na stanowisku Senior UX Designer w ramach kontraktu B2B mogła zarobić od10 000 zł do 18 000 zł netto. Osoba na poziomie mid mogła otrzymać wynagrodzenie w przedziale7 500 zł – 12 500 zł netto. Junior UX Designer mogła lub mógł spodziewać się wynagrodzenia między 6 000 zł a 8 000 zł netto. Dla osób zatrudnionych na umowę o pracę były to odpowiednio kwoty: 9 500 zł – 15 500 zł brutto, 6 500 zł – 10 000 zł brutto, oraz 5 000 zł – 6 500 zł brutto.

Jakiego wynagrodzenia mogli oczekiwać Product Ownerzy i Product Managerowie?

Product Ownerki i Ownerzy w ramach umowy o pracę spodziewali się odpowiednio wynagrodzeń brutto: dla stanowiska Senior Product Owner od10 000 zł do 17 000 zł, Mid Product Owner od 6 000 zł do 12 000 zł, zaś Junior Product Owner od 4 000 zł do 8 000 zł. W przypadku kontraktów B2B zarobki wymienionych wyżej specjalistek i specjalistów kształtowały się odpowiednio w widełkach netto:13 000 – 19 000 zł, 8 000 – 15 000 zł, 6 000 – 10 000 zł.

Product Managerka lub Manager – zatrudnieni na kontrakt B2B netto – dostawali propozycje wynagrodzenia w następujących przedziałach: Senior Product Manager od 14 000 – 17 000 zł, Mid Product Manager od 9 000 zł do 14 500 zł, Junior Product Manager od 7 000 zł do 10 000 zł. W ramach umowy o pracę osoby na stanowiskach Product Managera mogły liczyć na propozycje wynagrodzenia brutto w następujących zakresach: senior od 12 000 do 15 000 zł, mid od 7 500 do 13 000 zł, junior od 6 000 do 7 000 zł.

Czy wysokość wynagrodzenia jest nadal główną kwestią, która zaprząta na co dzień głowę większości specjalistów z obszaru nowych technologii? Jak pokazuje inny raport the:protocol – „Polacy na cyfrowej równoważni. Cyfrowy ślad technologii 2024”, w pierwszej kolejności do zatrudnienia się w konkretnej firmie IT motywuje oczywiście wynagrodzenie. Ale coraz częściej – pomimo sporych zmian na rynku pracy IT – sporą przeciwwagą do finansowych motywacji staje się m.in. możliwość rozwoju zawodowego, tzw. „work-life balance”, czyli higiena organizacji pracy, ciekawe projekty oraz… postawy ekologiczne firm. Ta wiedza na pewno zmienia podejście do definiowania benefitów pozapłacowych, które stają się tak naprawdę częścią wynagrodzenia – choć rozumianego szerzej niż sam aspekt finansowy.

Źródło: pracuj.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja MPL Verbum zdobyła budżet Rehau
Agencja MPL Verbum zdobyła budżet REHAU na opracowanie nowego programu lojalnościowego skierowanego do firm stolarskich oraz hurtowni branżowych. Program ma nie tylko cel sprzedażowy – będzie w nim wykorzystany microlearning, którego celem jest podniesienie wiedzy partnerów biznesowych na temat produktów i technologii REHAU. Dla REHAU to pierwszy program...
Piłkarki GieKSy w kampanii promującej Różowy Październik
Zasada złotego gola obowiązywała w futbolu krótko i raczej nikt za nią nie tęskni, bo zwyczajnie nie przyniosła nic dobrego. Ale Superbet znalazł sposób, by każdy gol był złoty. A nawet… warty tysiąc złotych!
Harold i kanapkowa rewolucja na ulicach Warszawy
Niektóre kampanie reklamowe są jak dobrze skomponowane kanapki – zaskakują, wciągają, a ich smak zostaje na długo. Po taki przepis sięgnęliśmy w ramach najnowszej kampanii GORĄCO POLECAM. SMAKI Z PIEKARNI, w której „dziwny pan ze stocka” stał się ambasadorem kanapkowej rewolucji.
Linux Polska ponownie wybiera Lightscape
Marka Linux Polska nawiązała współpracę z agencją Lightscape, która obejmuje działania z zakresu media relations, promocji flagowej konferencji Open Source Day, a także prowadzenia kanałów social media platformy SoruceMation.
Kampania Scamming out! Stop oszustwom internetowym!
3 października 2024 r. Dzisiaj wystartowała kampania Scamming Out! Stop oszustwom internetowym, zainicjowana przez redakcje Pulsu Biznesu i bankier.pl. Kampania jest skierowana zarówno do indywidualnych użytkowników internetu, biznesu jak i decydentów. Potrwa 3 miesiące. Patronat objęło Ministerstwo Cyfryzacji, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) oraz Komisja Nadzoru...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764