logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha

  PR 18.04.2024, przeczytano 254 razy
ilustracja

Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na zlecenie seegame) przebadało polską społeczność Twitcha i jej preferencje w kontekście reklamowym.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/raport-seegame%3A-potencjal-reklamowy-twitcha,403894,artykul.html

W 2022 roku polski rynek gamingowy osiągnął przychód wielkości 1,2 mln euro . Co więcej, na przestrzeni ostatnich 5 lat wzrósł aż o 250 proc. Dane te pokazują ogromny potencjał i perspektywy wzrostu, co stanowi istotną informację dla reklamodawców chcących wejść do świata gier.

Rabaty, rabaty i jeszcze raz promocje

Rabaty oraz unikatowe kody zniżkowe to czynniki, które przyciągają uwagę znacznej części widowni na Twitchu (43 proc.). Co więcej, tego rodzaju oferty częściej śledzą kobiety, co może być wskazówką dla marek traktujących je jako grupę docelową. Nie jest jednak tak, że wyłącznie promocje przyciągają wzrok widzów w reklamach – ich uwagę zwracają również reklamowane produkty czy marki (po 20 proc.).

Preferowane reklamy

Największym zainteresowaniem cieszą się kreacje związane z tematyką streama, ale też odpowiadające preferencjom widzów (14 proc.). Wiodącymi kategoriami są kolejno: gry (11 proc.), sport (8 proc.), uroda (7 proc.) czy moda (6 proc.). Różnorodne wybory wśród społeczności sprawiają, że zarówno marki z sektora gier, jak i lifestyle’u powinny pomyśleć o współpracy z influencerami i streamerami. Dla przykładu, w kontekście branży fashion największą popularnością cieszy się H&M – co trzeci badany robi zakupy w tym sklepie, co sugeruje, że marki z tego sektora, mają bardzo duże szanse, aby ich przekaz reklamowy zyskał zainteresowanie wśród społeczności Twitcha.

Reklama, która angażuje

Głównymi elementami przyciągającymi uwagę w trakcie wyświetlania reklam na streamach są temat oraz atrakcyjność oferty i produktu (23 proc.). Istotne jednak pozostają również aspekty wizualne, jak animacje, grafika czy kolorystyka (12 proc.) a także forma, oryginalność i kreatywność (11 proc.). Czas i długość reklamy ważne są dla 6 proc., natomiast elementy dźwiękowe i muzyka dla 3 proc.

By zwiększyć szansę na podjęcie interakcji, podczas emisji reklamy warto pamiętać też o dobrych praktykach, jak np. ciągła widoczność CTA. Nie mniejsze znaczenie ma również dobór odpowiedniego formatu – najlepsze wyniki osiągane są przez spoty video o długości 15-30 sekund oraz kreacje animowane.

  - Warto, aby marki rozważyły także współpracę z rozpoznawalnymi streamerami. Niektórzy z nich są już markami samymi w sobie. Według badania co piąty respondent dokonał zakupów na podstawie rekomendacji streamera, co dowodzi, że treści emitowane obok materiałów danego gamera są dostrzegane przez jego fanów, a jeśli kogoś lubimy, chętniej kupimy polecane przez niego produkty czy sprawdzimy nowości, które rekomenduje. Nawiązując współpracę z partnerami technologicznymi, którzy specjalizują się w reklamie, marki mogą często liczyć także na dostęp do zintegrowanego community – bazy zaufanych streamerów – komentuje Katarzyna Knecht, Sales Director i Product Owner w seegame.

Źródło: seegame

Dodatkowe informacje:

1 Jak dotrzeć z reklamą do społeczności na streamie? Badanie użytkowników Twitcha”. Raport seegame, luty 2024

2  The Game Industry of Poland – report 2023

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wirtualna Polska sygnatariuszem Karty Praw Dziecka w Biznesie
Wirtualna Polska Holding podpisała Kartę Praw Dziecka w Biznesie. To inicjatywa, która ma zachęcić do konkretnych działań na rzecz ochrony praw dziecka, również w internecie. Kartę przygotowało Forum Odpowiedzialnego Biznesu we współpracy z firmami i organizacjami społecznymi. 
PMPG Polskie Media, holding mediowy notowany na głównym parkiecie warszawskiej giełdy, opublikował wyniki za I kwartał 2024 rok. W analizowanym okresie Grupa osiągnęła 8,6 mln PLN przychodów ze sprzedaży oraz odnotowała ujemny wynik EBITDA i wynik netto, które wyniosły kolejno -721 tys. oraz -1,1 mln PLN. Przyczyną gorszych wyników jest w znacznej mierze...
Gazeta Wyborcza i Wysokie Obcasy promują aktywność ruchową dzieci
Redakcje “Gazety Wyborczej” i “Wysokich Obcasów” postanowiły w 2024 r. – roku Igrzysk olimpijskich – podjąć wyzwanie rozbudzenia w dzieciach miłości do ruchu, inicjując akcję edukacyjną “PoRUSZ!my przyszłość naszych dzieci”. W ramach projektu powstanie cykl eksperckich artykułów, podcasty i krótkie materiały...
Klienci Wavemaker pierwszymi reklamodawcami SkyShowtime
SkyShowtime jako pierwsza globalna platforma streamingowa w Polsce uruchomił pakiety reklamowe, a klienci Wavemaker (GroupM) jako pierwsi zareklamowali się na jego łamach. IKEA, L’Oreal i Biedronka są też jednymi reklamodawcami SkyShowtime w pierwszej fazie działania planu reklamowego, co oznacza, że tylko ich reklamy wyświetlają się widzom korzystającym z tego pakietu.
Kuba Wojewódzki: talk-show liderem w grupie komercyjnej
Kolejny sezon programu „Kuba Wojewódzki” dobiegł końca. I to w stylu, jaki jego gospodarz lubi najbardziej – z przytupem i w gorącej atmosferze! Już od 18 lat autorski program najpopularniejszego showmana w Polsce jest punktem obowiązkowym każdej ramówki TVN. I patrząc na wyniki – prawie 9% udziału w grupie komercyjnej  – oraz...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764