logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Raport Stora Enso nt. polityki zrównoważonego rozwoju

  PR 22.10.2019, przeczytano 658 razy

Raport firmy Stora Enso nt. realizowanej przez nią polityki zrównoważonego rozwoju (za 2018 rok) znalazł się w pierwszej dziesiątce tego typu sprawozdań, uwzględnionych w najnowszej edycji wydawnictwa „Reporting matters” („Raportowanie ma znaczenie”). Jest ono dorocznie opracowywane przez Światową Radę Biznesu na rzecz Zrównoważonego Rozwoju (World Business Council for Sustainable Development – WBCSD). Jak podkreśla Stora Enso, jej raport został uznany przez WBCSD za jeden z dziesięciu najlepszych na świecie już drugi raz z rzędu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/raport-stora-enso-nt.-polityki-zrownowazonego-rozwoju,384427,artykul.html

Zdaniem autorów wydawnictwa, raport Stora Enso stanowi przykład właściwego wdrożenia dobrych praktyk, ponieważ jest w pełni zgodny z tzw. oceną istotności firmy (tj. procesem identyfikowania, udoskonalania i oceny zagadnień związanych z ochroną środowiska, sprawami społecznymi i zarządzaniem, potencjalnie wpływającymi na działalność prowadzoną przez firmę i/lub jej akcjonariuszy oraz stworzenia na ich podstawie tzw. krótkiej listy tematów uwzględniających strategię przedsiębiorstwa, wyznaczone przez nie cele i sposoby raportowania). Wysokie noty autorów publikacji uzyskały także nawigacja i język, jakie tu zastosowano. Ich zdaniem zapewniają one spójność i zwięzłość przekazu, przy zachowaniu wysokiego poziomu komunikatywności z odbiorcą.

- Jesteśmy dumni z tego, że nasz raport został uznany za przykład dobrych praktyk – mówi Noel Morrin, wiceprezes ds. polityki zrównoważonego rozwoju w Stora Enso. – Wierzymy, że zamiast informować o wszystkich podejmowanych działaniach, firma powinna skupiać się na tematach zasadniczych, określonych wspólnie z jej kluczowymi udziałowcami i akcjonariuszami. Jesteśmy zatem szczęśliwi widząc, że zastosowane przez nas podejście znajduje uznanie.

- Właściwe raportowanie oznacza jasny, komunikatywny i przejrzysty sposób przekazywania informacji, który powinien być stale udoskonalany i rozwijany. W naszym raporcie staramy się dzielić opartymi na faktach informacjami dotyczącymi polityki zrównoważonego rozwoju oraz działań podejmowanych przez nas w tym zakresie. Chcemy by pozostawał on przy tym przekonujący i interesujący dla czytelnika – dodaje Ulrika Lilja, wiceprezes. ds. komunikacji w firmie Stora Enso.

- Treść raportu Stora Enso nt. realizowanej przez firmę w 2018 roku polityki zrównoważonego rozwoju jest w pełni zgodna z jej oceną istotności. Jego mocne strony to m.in. skoncentrowanie się na środowisku zewnętrznym oraz pokazanie – we wszechstronny sposób – wewnętrznego zarządzania istotnymi elementami firmowego łańcucha wartości. Mamy nadzieję, że inne firmy wezmą przykład ze Stora Enso w kontekście właściwego wdrażania dobrych praktyk – mówi Rodney Irwin, dyrektor zarządzający w dziale Redefining Value WBCSD.

Publikacja stworzona przez WBCSD ma pomóc w zwiększeniu efektywności korporacyjnego raportowania na tematy inne niż kwestie finansowe. Najnowsza jej edycja obejmuje w sumie 159 raportów nadesłanych przez firmy z całego świata. Sprawozdanie Stora Enso zostało uznane za jedno z dziesięciu najlepszych, przy czym autorzy nie przyznawali tu konkretnych miejsc rankingowych.

Raport Stora Enso nt. polityki zrównoważonego rozwoju stanowi część jej kompleksowego raportu rocznego, obejmującego ponadto: strategię, finanse, zarządzanie oraz podsumowanie. Wszystkie one są dostępne na stronie internetowej www.storaenso.com/annualreport.

Z kolei publikację „Reporting matters” można pobrać TUTAJ.

Źródło: Stora Enso Polska Sp. z o.o.

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druk24h z maszyną cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120
„Wreszcie możemy w pełni oddać kolorystykę naszej barwy firmowej w palecie Pantone 021” – tymi słowami Paweł Grot – prezes zarządu Druk24h podsumowuje niedawną inwestycję w nową, wysokowydajną maszynę cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120. Urządzenie, oferujące druk w trybie CMYK z dwoma kolorami dodatkowymi, w tym różowym, białym i lakierem bezbarwnym, od...
Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem
Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764