logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Raporty społeczne firm i organizacji walczą o nagrodę internautów

   31.08.2020, przeczytano 881 razy
ilustracja

Rozpoczęło się głosowanie internetowe w Konkursie Raporty Społeczne, organizowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmę Deloitte. Internauci będą mogli wybierać spośród  56 nadesłanych raportów, oddając swój głos poprzez formularz na stronie raportyspoleczne.pl. Głosowanie potrwa do 14 września, a ogłoszenie wyników nastąpi 15 października podczas gali online.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/raporty-spoleczne-firm-i-organizacji-walcza-o-nagrode-internautow,388255,artykul.html

W Konkursie Raporty Społeczne oceniane są raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju, raporty zintegrowane oraz sprawozdania na temat informacji niefinansowych. Do tegorocznej edycji zgłoszono 56 publikacji. Na tę liczbę składa się między innymi: 12 debiutów, 15 raportów zintegrowanych oraz 3 raporty organizacji pozarządowych.

Tak jak co roku, także i w tym jedna z nagród w Konkursie Raporty Społeczne zostanie przyznana przez internautów. Otrzyma ją raport, który zdobędzie najwięcej głosów w internetowym głosowaniu. Głosować na wybrane 3 publikacje można do 14 września poprzez formularz dostępny na stronie http://raportyspoleczne.pl/. W formularzu należy określić reprezentowaną grupę interesariuszy oraz wpisać swój adres e-mail niezbędny do weryfikacji oddanego głosu. Ważne, by pamiętać, że głos zostanie zapisany w systemie dopiero po jego potwierdzeniu, co odbywa się poprzez kliknięcie linku przesłanego na podany adres e-mail. Dopiero wtedy głos jest ważny!

Zaproszenie internautów do głosowania na najlepsze raporty społeczne jest ważną formą popularyzacji tematu i angażowania interesariuszy, ponieważ decyzje podejmuje szerokie grono odbiorców publikacji. Raporty niefinansowe i zintegrowane dostarczają informacji m.in. o zaangażowaniu społecznym i środowiskowym organizacji uczestniczących w konkursie, a pracownicy, konsumenci, kontrahenci i społeczności lokalne głosując mogą wyrazić opinię na temat tych działań – mówi Marzena Strzelczak, prezeska, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Należy podkreślić, że otoczenie regulacyjne w zakresie zrównoważonego rozwoju, w tym także ujawnień poza finansowych, jest aktualnie przedmiotem wielu dyskusji. Inwestorzy i analitycy oczekują coraz większej profesjonalizacji raportów, w tym powiązania raportowania czynników ESG z danymi finansowymi. Dodatkowo istotna jest także prezentacja planów działań w tych obszarach, ich wyników, w tym rzeczy, których nie udało się zrealizować, a także strategii na utrzymanie ciągłość operacji i odporności biznesu w niestabilnych czasach. Presja interesariuszy np. konsumentów, czy regulatorów na przedsiębiorstwa wskazuje kierunek przyszłych zmian w raportowaniu, zmierzający ku coraz większej transparentności w zakresie ujawniania oddziaływania na klimat i zarządzania tym wpływem. W kontekście tak licznych oczekiwań względem raportów, szczególne znaczenie dla biorących udział w konkursie firm i organizacji mają głosy ich odbiorców. Są one istotną wskazówką tego, czy przyjęta forma raportowania spełnia oczekiwania, a publikowane raporty stanowią pełne, wiarygodne i przystępne źródło wiedzy o firmie i jej wpływie na otoczenie – mówi Irena Pichola, Partner w Deloitte.

Do 14. edycji Konkursu Raporty Społeczne zgłosiły swoje raporty następujące firmy, organizacje i instytucje (kolejność alfabetyczna):

  1. ArcelorMittal Poland
  2. Aquanet S.A.
  3. Bank Gospodarstwa Krajowego
  4. Bank Millennium
  5. Benefit Systems S.A.
  6. BNP Paribas Bank Polska S.A.
  7. Budimex SA
  8. Carlsberg Polska
  9. CCC S.A.
  10. Ceetrus Polska sp. z o.o.
  11. Comarch
  12. Credit Agricole Bank Polska S.A.
  13. Cyfrowy Polsat
  14. Emitel S.A
  15. ENEA S.A. i Grupa ENEA
  16. Energa SA
  17. ERBUD S.A.
  18. Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA
  19. Fundacja im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ
  20. GK Lubelski Węgiel Bogdanka
  21. Grupa Agora
  22. Grupa Eurocash
  23. Grupa Kapitałowa SuperDrob
  24. Grupa Polenergia
  25. Grupa Regionalna GOPR Grupa Jurajska
  26. Urząd Transportu Kolejowego
  27. Grupa TAURON
  28. Grupa VELUX
  29. Grupa Veolia w Polsce
  30. ING Bank Śląski
  31. Inter Cars S.A.
  32. Jastrzębska Spółka Węglowa SA
  33. Jeronimo Martins Polska
  34. Kompania Piwowarska SA
  35. KPMG
  36. Lidl Polska
  37. LPP
  38. mBank S.A.
  39. Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A.
  40. Orange Polska
  41. Pekabex S.A.
  42. PKN ORLEN S.A.
  43. PKO Bank Polski
  44. Provident Polska SA
  45. PZU
  46. Santander Bank Polska S.A.
  47. Stena Recycling
  48. Stowarzyszenie Otwarte Klatki
  49. STU ERGO Hestia SA
  50. Tesco Polska
  51. TIM SA
  52. T-Mobile Polska
  53. Totalizator Sportowy Sp. z o.o.
  54. WAWEL SA.
  55. Zakład Utylizacyjny sp. z o.o.
  56. Żabka Polska Sp. z o.o.

Z raportami zgłoszonymi do konkursu w 2020  roku i biorącymi udział w głosowaniu można zapoznać się poprzez Bibliotekę Raportów, dostępną na stronie: http://raportyspoleczne.pl/biblioteka-raportow/

Kategorie Konkursu

Równocześnie z trwającym głosowaniem internautów toczyć się będą prace jurorów, które pozwolą wybrać najlepsze raporty w kategoriach: najlepszy raport zintegrowany, najlepszy raport społeczny, najlepszy debiut, nagroda Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, nagroda internautów, nagroda jury dziennikarzy. Jury może również zdecydować o wyróżnieniach. W skład jury wchodzą specjaliści z zakresu raportowania, CSR oraz ze środowiska dziennikarskiego.

O Konkursie Raporty Społeczne

Konkurs Raporty Społeczne odbywa się od 2007 roku. Jego organizatorami są Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firma Deloitte.

Źródło: Instytut Monitoringu Mediów

Dodatkowe informacje:

Organizatorzy: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Deloitte

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Performics z tytułem Performanceowej Agencji Roku
W dniu 23 maja zostały ogłoszone wyniki VI edycji międzynorodowego konkursu Performance Marketing Diamonds EU, organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej (e-Izbę). Tytuł Performance’owej Agencji Roku 2024 otrzymała agencja marketingu efektywnościowego Performics, należąca do Publicis Groupe.
Znamy jury 3. edycji konkursu The Next Gen of PR
W trzeciej edycji konkursu organizowanego przez Związek Firm Public Relations - The Next Gen of PR - prace PR-owców oceniać będzie jury pod przewodnictwem Agaty Zeman, Managing Director w 24/7Communication oraz wiceprezeski zarządu ZFPR. W tym roku uczestnicy zmierzą się z zadaniem konkursowym przygotowanym przez markę Coca-Cola.
Mastercard i McCann: pierwszy Black Pencil dla Polski
Mastercard i McCANN Poland osiągnęły historyczny sukces na gali D&AD Awards 2024, zdobywając najwyższe wyróżnienie – Black Pencil – za kampanię "Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle". Jest to pierwszy Black Pencil w historii polskiej reklamy i branży marketingu, który potwierdza wyjątkowość tej licznie nagradzanej kampanii oraz globalne uznanie dla tego projektu.
Kerris z nominacją w Global Agency Awards 2024
KERRIS jako jedyna agencja z Polski została nominowana w kategorii Digital Agency of The Year konkursu Global Agency Awards 2024.
Trwają zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
Po raz dwudziesty piąty, kampanie, działania i rozwiązania marketingowe oraz ich twórcy będą rywalizować o tytuł najbardziej efektywnych. Zgłoszenia do tej wyjątkowej, jubileuszowej edycji konkursu potrwają do 5 lipca 2024 roku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764