logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

RCS – SMS nowej generacji

  PR 04.12.2017, przeczytano 601 razy

Operatorzy sieci komórkowych w wielu krajach świata, w tym także w Europie, wprowadzają do swoich usług RCS (Rich Communication Services). Na czym ma polegać nowy standard komunikacji mobilnej i kiedy możemy się go spodziewać w Polsce?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rcs-%E2%80%93-sms-nowej-generacji,34710,artykul.html

Urządzenia mobilne, szczególnie zaś smartfony, stały się standardem na świecie i w naszym kraju. Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzanego corocznie przez Platformę SerwerSMS.pl „Komunikacja SMS w Polsce” aż 86% Polaków korzysta na co dzień ze smartfonów, a zaledwie 14% z telefonów tradycyjnych. Nic dziwnego, bowiem te pierwsze dają o wiele więcej możliwości niż tylko przesyłanie wiadomości tekstowych. Teraz chcemy dzielić się zdjęciami, video, gifami, dokumentami i innymi multimediami. O ile telefony najnowszej technologii pozwalają to robić bez problemu, o tyle często wykorzystujemy do tego różne narzędzia – nie tylko tradycyjne SMS-y, ale i liczne aplikacje. Niebawem jednak ta sytuacja ma się zmienić. Komunikacje ma bowiem zrewolucjonizować i ujednolicić RCS.

RCS – jak to działa?

RCS to nowy format wiadomości SMS, dzięki któremu użytkownicy otrzymają możliwość wysyłania różnych plików multimedialnych aż do 100 MB, co było niewykonalne w przypadku standardowych MMS-ów, a tym bardziej SMS-ów. Wreszcie możliwe będzie również zakładanie grupowych konwersacji, co umożliwi wygodne prowadzenie rozmowy między kilkoma osobami. Każda z tych osób będzie mogła w konwersacji informować o swojej lokalizacji, współdzielić pliki oraz otrzymywać informację, kto odczytał wiadomość.

Oczywiście podobne funkcje są dostępne w przypadku aplikacji Massenger od Facebook, WhatsUp czy Viber, natomiast jedną z bardziej znaczących zalet RCS jest fakt, że będzie można z niego korzystać praktycznie z automatu, ponieważ nowe telefony od razu będą go obsługiwać. Niezbędne będzie wyłącznie połączenie z Internetem (3G, LTE lub Wi-Fi). Nowy standard ma się sprawdzić zarówno w komunikacji indywidualnej, jak i biznesowej, np. linie lotnicze mogą tą drogą wysłać przypomnienie dotyczące lotu nawet wraz z kartą pokładową – nie będzie wówczas potrzeby odświeżania maila. Dzięki RCS wreszcie stanie się możliwa integracja SMS-ów z aplikacjami mobilnymi, co rozwija możliwości w rozrywce.

Nowe rozwiązanie wspierają giganci z branży: Microsoft oraz Google, który opracował specjalną platformę JIBE, będącą technologiczną pomocą dla operatorów we wdrożeniu nowego standardu do ich usług. Otwarty pozostaje temat relacji z marką Apple, która ma swój komunikator o funkcjach zbliżonych do RCS.

Kto? Gdzie? Kiedy?

Pomysł stworzenia nowego standardu komunikacji SMS narodził się już dekadę temu, natomiast intensywne prace nad jego udoskonaleniem i możliwym szerokim wprowadzeniem trwają od 2012 roku. Półtora roku temu globalni operatorzy na czele m.in. z Deutsche Telekom, Vodafone, TIM, Orange ogłosiły rozpoczęcie inicjatywy, która umożliwi wszystkim operatorom na całym świecie zapewnienie otwartej, spójnej i globalnej usługi przesyłania wiadomości bogatych w multimedia. Efekty tego wstępnego porozumienia już są widoczne - 50 operatorów z 27 krajów zdecydowało się na nowy standard, a szacuje się, że w następnych latach ma zostać on wprowadzony przez kolejnych 40 operatorów z 40 krajów. W Europie na RCS zdecydowali się już operatorzy z Włoch, Francji, Hiszpanii, ale też z nie tak odległych nam Czech lub Węgier.

Kiedy nowe rozwiązanie zostanie wprowadzone w Polsce? Operatorzy przyglądają się nowemu standardowi i testują go, podobnie zresztą jak firmy z branży komunikacji mobilnej. Wszystkim zależy na tym, żeby oferować konsumentom, w tym także tym z sektora biznesowego, najnowocześniejsze rozwiązania dostosowane do ich potrzeb, oczekiwań i możliwości.

- Przed użytkownikami indywidualnymi i przedsiębiorcami RCS otworzy nowe perspektywy szybszej, spójnej, bardziej wyczerpującej oraz angażującej komunikacji. Miliony firm na co dzień wykorzystują wysyłki SMS-ów zarówno w marketingu, jak i w działaniach wewnętrznych, a dzięki RCS będą one mogły mieć zupełnie inną jakość. Rozwój tego projektu jest szczególnie istotny, gdyż pozwoli na realizacje efektownych i efektywnych kampanii. Aby system został wprowadzony, potrzebna jest jednak jednomyślność operatorów i pomyślne zakończenie testów. Wykazujemy w tym temacie wiele inicjatyw, wierząc, że możliwie szybko pojawi się rynku. Kontaktowaliśmy się już w tej sprawie z Google, a obecnie z operatorami rozmawiamy na temat prowadzonych testów, rozwoju tego standardu i jego zapotrzebowania wśród konsumentów – mówi Edyta Godziek, Marketing & PR Manager w platformie SerwerSMS.pl.

Nowoczesne technologie coraz dynamiczniej zmieniają oblicze komunikacji. Zanim jednak RCS połączy zalety rozwiązań oferowanych przez aplikacje z prostotą, uniwersalnością, szybkością i bezpieczeństwem SMS-a, pozostaje nam wykorzystywać potencjał dostępnych narzędzi. Warto przy tym pamiętać, że SMS-y towarzyszą nam już od ćwierćwiecza i mimo, że wielu już dawno wieściło im upadek, wciąż nie dają się pokonać w wyścigu z aplikacjami.

Źródło: SerwerSMS.pl

www.serwersms.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764