logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Re:design kamienicy „Panta Rei” w Gdyni

   02.01.2019, przeczytano 556 razy
ilustracjastrzałka
Klamka do bramy autorstwa SC Szymana

Wybudowana przed wojną kamienica „Panta Rei” jest jednym z flagowych budynków gdyńskiego modernizmu. W parterze znajduje się kultowa gdyńska „Desdemona”. W ramach re:designu elewacja została oczyszczona ze szpecącej reklamy, uporządkowana została także identyfikacja wizualna działających tu podmiotów. Wprowadzono nowe elementy: szyld główny „Desdemony”, szyld wizytówkowy przedsiębiorców działających na wyższych kondygnacjach, bramę, lampę, płytę chodnikową z typografią.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/re%3Adesign-kamienicy-_panta-rei_-w-gdyni,380655,artykul.html

Projekt re:designu pod kuratelą Jacka Wielebskiego realizował duet S.C Szyman i Maciej Połczyński. Pierwszy z nich jest artystą znanym dla gdynian, ma na swoim koncie dużą realizację muralową przy ulicy Mściwoja oraz solowe wystawy w tutejszych galeriach.

ilustracjastrzałka

Elewacja przed zmianami

- S.C Szyman jest artystą, który świetnie czuje kontekst architektoniczny. Wspólnie z Maciejem Połczyńskim stworzyli metaloplastykę i liternictwo, które współgra z charakterem i rytmami budynku. - Jacek Wielebski, kurator Stowarzyszenia Traffic Design

„Panta rei” została wybudowana przed wojną przez przedsiębiorstwo o tej samej nazwie i jest jednym z przykładów gdyńskiego modernizmu. Z prośbą o re:design do stowarzyszenia zwróciła się funkcjonująca tu dzisiaj firma Desmart Agile Software House. Kamienicę, jak wiele tego typu budynków, w ostatnich dekadach opanował ją wizualny chaos.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

- Naszym zadaniem było uporządkowanie chaosu związanego z reklamą i szyldami. Nie sililiśmy się na ekstrawagancję, staraliśmy się raczej dopasować do architektury i stworzyć coś stonowanego z chwytliwymi detalami, takimi jak klamka do bramy. - SC Szyman, projektant

ilustracjastrzałka

Krój pisma zaprojektowany dla „Desdemony” przez Macieja Połczyńskiego nawiązuje do pierwotnej wersji szyldu. Całkiem nowe elementy oprócz bramy stanowią jeszcze lampa z numerem ulicy, wizytownik oraz płyta chodnikowa z nazwą kamienicy.

ilustracjastrzałka

Płyta chodnikowa Panta Rei.

Działania były realizowane w ramach konkursu na wdrażanie dobrych praktyk projektowych, organizowanego przez Centrum Designu Gdynia. Równolegle do działań Traffic Design na ulicy Antoniego Abrahama odbywa się budowa pierwszego w Gdyni woonerfu, czyli strefy współdzielonej, przyjaznej dla pieszych.

ilustracjastrzałka

Lampa z numerem kamienicy.

Źródło: Traffic Design

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kampania #zespolkolorowychskarpetek: Jak wygląda życie z zespołem Downa?
21 marca ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjna z okazji Światowego Dnia Osób z zespołem Downa. Akcja ma celu uświadomienie Polakom, że osoby z zespołem Downa mają takie same potrzeby jak osoby pełnosprawne. Oczekują szacunku, tolerancji i akceptacji.
Scream your own name: Prowokacyjna kampania na rekordowym billboardzie
Gadżety erotyczne rzadko trafiają na do mediów „głównego nurtu” i na eksponowane nośniki reklamy. Agencja The Garden zdołała jednak umieścić reklamę zabawki erotycznej dla pań na billboardzie przy jednej z najbardziej ruchliwych autostrad w rejonie Toronto w Kanadzie.
Katarzyna Kruszewska: Head of Creative Team w Scholz & Friends Warszawa
Katarzyna Kruszewska objęła stanowisko Head of Creative Team w agencji Scholz & Friends Warszawa (Grupa S/F). Kruszewska przechodzi bezpośrednio z Saatchi & Saatchi IS, gdzie przez ostatnie dwa lata pełniła funkcję Head of Editorial.
Bartek Popławski w K2 Precise
Bartek Popławski obejmuje funkcję Communications & Business Directora. Pokieruje częścią zespołu client service odpowiedzialną za obsługę marek DANONE.
Zaprojektuj Plakat na Eurowybory: Akcja Goethe-Institut
Nadchodzące wybory do Parlamentu Europejskiego będą mieć ogromny wpływ na to, w jakiej Europie będziemy żyć. Dlatego tak ważne jest, aby jak najwięcej osób wzięło w nich udział. Goethe-Institut udostępnia swoją platformę dla wszystkich tych, którzy chcą stworzyć i udostępnić plakat zachęcający do udziału w Eurowyborach 26 maja 2019...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764