10. lutego zakończyło się głosowanie w finałowym etapie Plebiscytu RE:PL – Polski Rebranding Roku 2016. Na przełomie 2016 i 2017 roku do konkursu zgłosiło się 37 kandydatów do tytułu, a więc o 10 więcej niż rok temu. I chociaż w głosowaniu oddano mniej głosów, niż w ubiegłej edycji, emocji na pewno nie brakowało.
Warto też dodać, że w tym roku nominacje do etapu finałowego przyznawało Jury Plebiscytu złożone ze znanych osobistości świata brandingu i projektowania oraz Czytelników Branding Monitora. Członkowie tego gremium po raz pierwszy przyznali też nagrodę Wyróżnionego Polskiego Rebrandingu Roku według Jury Plebiscytu.
Oprócz nowego wyróżnienia, tradycyjnie już wskazano także Drugi i Trzeci Najlepszy Polski Rebranding oraz zmianę, która została uhonorowana tytułem Wyróżnionego Polskiego Rebrandingu Roku według Organizatora. Jeszcze kilka statystyk:
- Do IV edycji RE:PL – Polski Rebranding Roku 2016 zgłoszono 37 kandydatur (10 więcej niż rok temu).
- Obrady Jury trwały w dniach 25-31. stycznia, a etap finałowy (głosowanie) od 1. do 10. lutego 2017 roku.
- Łącznie oddano 7 559 głosów, z czego 41,39% (3 129 głosów) otrzymał zwycięzca plebiscytu.
- Do etapu finałowego Jury Plebiscytu wybrało 10 najlepszych kandydatur: 10Clouds, Agile By Example, Arrinera Hussarya, Aura Herbals, Bitnoise, Deker Patissier&Chocolatier, eSky, Hertz Systems, Intex oraz Politechnikę Warszawską.
Szczegóły
IV edycja Plebiscytu RE:PL trwała od 20. grudnia 2016 do 10. lutego 2017 i składała się z trzech etapów: 1. przyjmowania zgłoszeń do Jury Plebiscytu, 2. przyjmowania kandydatur do Tytułu i 3. głosowania finałowego, które przeprowadzono w dniach 1-10. lutego 2017.
Do Plebiscytu zgłoszono 37 Kandydatów, z których 10 zostało nominowanych przez Jury Plebiscytu do etapu finałowego: 10Clouds, Agile By Example, Arrinera Hussarya, Aura Herbals, Bitnoise, Deker Patissier&Chocolatier, eSky, Hertz Systems, Intex oraz Politechnika Warszawska.
Łącznie oddano 7 559 głosów.
Oprócz tytułu Najlepszego Polskiego Rebrandingu Roku 2016 według Czytelników Branding Monitor przyznano również dwa wyróżnienia: nagrodę Wyróżnionego Polskiego Rebrandingu Roku 2016 według Jury Plebiscytu oraz nagrodę Wyróżnionego Polskiego Rebrandingu Roku 2016 według Organizatora.
ZWYCIĘZCA W GŁOSOWANIU CZYTELNIKÓW
Arrinera Hussarya
Marka: Arrinera Hussarya / www.arrinera.com
Czas ogłoszenia zmiany: grudzień 2016
Autor: Creogram / www.creogram.com
Oddanych głosów: 3 129 (41,39 %)
WYRÓŻNIENIE JURY PLEBISCYTU
Politechnika Warszawska
Marka: Politechnika Warszawska / www.pw.edu.pl
Czas ogłoszenia zmiany: listopad 2016
Autor: Podpunkt / www.podpunkt.pl
WYRÓŻNIENIE BRANDING MONITOR
AgileByExample
Marka: AgileByExample / www.agilebyexample.com
Czas ogłoszenia rebrandingu: sierpień 2016
Autor: Podpunkt / www.podpunkt.pl
Wyróżnienie zostało przyznane za znaczącą poprawę jakości w odbiorze marki za sprawą wdrożenia wysokiej jakości identyfikacji wizualnej, silnie wpływającej na kreowanie nowoczesnego wizerunku, adekwatnego do charakteru tego wydarzenia. Doceniono kompleksowość projektu, staranne wykonanie i jego wdrożenie oraz dopasowanie identyfikacji do charakteru marki AgileByExample.
II MIEJSCE W GŁOSOWANIU CZYTELNIKÓW
eSky
Marka: eSky / www.esky.pl
Czas ogłoszenia rebrandingu: luty 2016
Autor: Mamastudio / www.mamastudio.pl
Oddanych głosów: 1 635 (21,63 %)
III MIEJSCE W GŁOSOWANIU CZYTELNIKÓW
Politechnika Warszawska
Marka: Politechnika Warszawska
Czas ogłoszenia zmiany: listopad 2016
Pozostałe informacje: j.w.
Oddanych głosów: 1 386 (18,34 %)
- Prezentację pozostałych Kandydatów, którzy wzięli udział w finałowym etapie IV edycji Plebiscytu można zobaczyć na stronie Branding Monitor: http://repl.brandingmonitor.pl/glosowanie-2016/
Źródło: Branding Monitor