logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Real-time CSR AD 2023, czyli nadążyć za konsumentami

  PR 17.03.2023, przeczytano 663 razy

CSR przeżywa swój renesans. Kolejny. To już nie tylko „dodatek” do codziennego funkcjonowania firmy, ale wymóg biznesowy XXI w. 83% respondentów deklaruje, że zrównoważony rozwój, w tym również działania CSR marki, ma znaczenie przy podejmowaniu przez nich decyzji zakupowych[1]. Z kolei wybuch wojny w Ukrainie dał początek jednemu z najważniejszych obecnie trendów w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu – real-time CSR. „Ostatnim” odkryciem employer brandingu jest, że podejmowane akcje charytatywne, czy pro-ekologiczne mogą być skutecznym narzędziem w walce o pracownika. Coraz więcej z nich rozlicza swoich pracodawców z działań poza-biznesowych, a zjawisko to przypieczętowane zostało przez dyrektywę CSRD, która zakłada obowiązek raportowania zagadnień ESG na wybrane podmioty działające na rynku. Czy CSR przechodzi kolejną ewolucję czy mamy już do czynienia z rewolucją? Odpowiedź na to pytanie poznamy podczas bezpłatnego webinaru Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska, który odbędzie się 22 marca, o godzinie 11.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/real-time-csr-ad-2023%2C-czyli-nadazyc-za-konsumentami,399322,artykul.html

Definicja sukcesu biznesowego wykroczyła poza rentowność, tempo wzrostu i rozpoznawalność brandu. Obecnie dla wszystkich, równie ważny jest obszar społecznej odpowiedzialności biznesu. Istnieją działania, które warto (a doświadczenia wielu firm pokazują, że nawet trzeba!) realizować, by wpisać się w oczekiwania różnych grup interesariuszy. Zaangażowanie pracowników prowadzi do wzrostu rentowności biznesu przeszło o 20% i 4x wzrostu przychodów[2]. Firmy muszą więc znaleźć wartość, która przyciągnie ludzi i ułatwi pozyskiwanie nowych talentów. Potwierdza to badanie Deloitte: „Milennial and Gen Z Survey” (2021), z którego wynika, że szczególnie młodsze generacje przykładają coraz większą wagę do kultury organizacyjnej i jej zaangażowania danej firmy w zrównoważony rozwój czy poprawę dobrostanu społeczeństwa i środowiska.

Istniejące już zjawisko zostało wsparte nowym trendem – real-time CSR, który wyłonił się z działań pomocowych biznesu organizowanych już w pierwszych dniach wojny w Ukrainie. Satysfakcja pracowników z pomocy udzielonej „tu i teraz”, obserwowanie, jak akcje, których byli organizatorami, dokonywały realnych zmian w rzeczywistości, wymusiły na firmach zmianę podejścia do prowadzeniach działań z obszaru CSR. Pracodawcy „odkryli”, że pożądanym „skutkiem ubocznym” odpowiedniej polityki CSR jest poprawa employer brandingowych wskaźników i zdobycie konkurencyjności na rynku pracy.

Dowodem na to, że CSR to biznesowy „must have” XXI jest również fakt, że społeczna odpowiedzialność biznesu dobrze zadomowiła się w już w „nowych” branżach. Przykładem jest gaming, który z łatwością angażuje, inspiruje i łączy ludzi na całym świecie. Użytkownicy nie szukają już wyłącznie „fajnej” i zajmującej rozgrywki, atrakcyjnej grafiki czy postaci, ale też możliwości nawiązania interakcji z innymi osobami: od rywalizacji poprzez wspólne sesje, a nawet tworzenie społeczności połączonych celem czy po prostu pasją do grania. Firma Huuuge Games z całkowicie cyfrowej branży, jaką jest gaming, angażuje pracowników i graczy na całym świecie, zmieniając nasze realne otoczenie i dbając przy tym o środowisko. Zasługą firmy jest m.in. sfinansowanie zasadzenie 15 tys. drzew w najbardziej zagrożonych wylesieniem miejscach świata, takich jak Brazylia, Burkina Faso czy Etiopia. Wirtualny świat dokonuje realnym zmian na lepsze!

Aktualnym trendom CSR i temu, co czeka społeczną odpowiedzialność biznesu w 2023 poświęcony będzie webinar Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska pt. „Real-time CSR AD 2023: nadążyć za konsumentami".

W wydarzeniu, które odbędzie się 22 marca, o godzinie 11, wezmą udział eksperci PR: Ewa Ziętek-Maciejczyk (PR&Marketing Director, Result Media), Bogna Wojciechowska (Communication Specialist w Huuuge Games) oraz dr Agnieszka Jagusiak (Marketing Manager w Lightscape). Spotkanie poprowadzi Joanna Berlińska (Head of PR&Communications, Founder w Lightscape).

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

Dodatkowe informacje:

[1] EY Future Consumer Index z 2022 roku
[2] Dane z raportu Gallupa za: https://www.hrcloud.com/blog/8-employee-engagement-statistics-you-need-to-know-in-2021#c

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764