logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Realny koszt wydruku 1m2 - solwent

Strona 1/4  1 2 3 4

| 02.12.2010 19:12

Cześc Koledzy,

od jakiegoś czasu zajmuję się drukiem cyfrowym, chciałbym poszerzyć ofertę i wejść w druk wielkoformatowy.

Ceny allegro za m2 na banerze 510 zaczynają się od 15zł brutto, stąd pytanie czy opłaca się w to wchodzić?

Może ktoś mi zdradzi jaki jest realny koszt wydruku jednego metra kwadratowego na ploterze tuszem solwentowym?

Bo skoro metr kosztuje klienta 15zł to jaka jest przebitka ? 2zł za metr?

(Wiadomość zmodyfikowana przez: dzikiprzem dnia 02.12.2010 19:19)

avatar użytkownika
+

bydgoszcz
wiadomości: 12
w Signs.pl od 02.12.2010
IP: 178.36.82.XXX

| 02.12.2010 19:12

Hmmm a jak wezmiesz baner ferarri i wydrukujesz na ogrinalnych tuszach to dopłacisz

avatar użytkownika
+ + +

warszawa
wiadomości: 87
w Signs.pl od 10.08.2007
IP: 89.72.84.XXX

| 02.12.2010 19:12


On 2010-12-02 19:34, xxfrycuxx wrote:
Hmmm a jak wezmiesz baner ferarri i wydrukujesz na ogrinalnych tuszach to dopłacisz



materiał chinol, tusze chinole, maszyna low budget.

mówcie co chcecie ale mnie interesuje przede wszystkim ilość , nie jakość.

maszyna ma w końcu zarabiać...

avatar użytkownika
+

bydgoszcz
wiadomości: 12
w Signs.pl od 02.12.2010
IP: 178.36.82.XXX

| 02.12.2010 19:12

Słuchaj wszystko mozna dobry chinczyk fajny materiał i tyle tylko przelicz sobie wszystko 3 razy zanim w tym momencie wejdziesz w ten rynek

avatar użytkownika
+ + +

warszawa
wiadomości: 87
w Signs.pl od 10.08.2007
IP: 89.72.84.XXX

| 02.12.2010 20:12


On 2010-12-02 19:46, xxfrycuxx wrote:
Słuchaj wszystko mozna dobry chinczyk fajny materiał i tyle tylko przelicz sobie wszystko 3 razy zanim w tym momencie wejdziesz w ten rynek



dlatego właśnie pytam czy jest sens w tym momencie wchodzić na rynek... zakłądając , że ceny np. na allegro zaczynają się od15zł /m2

avatar użytkownika
+

bydgoszcz
wiadomości: 12
w Signs.pl od 02.12.2010
IP: 178.36.82.XXX

| 03.12.2010 00:12

Ja tam się na druku nie znam, nie moja działka. Od razu powiem- nie wiem ile kosztuje metr wydruku.
Przeglądając forum trafiłem na tego posta, i jak tylko przeczytałem, że znowu ktoś powołuje się na ceny z Allegro...wrrr

Na Allegro czasem trochę sprzedaję w kategoriach gdzie konkurencja jest spora, ale nie uważam, że to ono wyznacza poziom cen.
I dziwię się argumentowi że skoro na Allegro ktoś sprzedaje po 15 zł, to za tyle inni muszą sprzedawać.
Nikt nie musi dostosowywać się do poziomu Allegro...
Jeżeli martwi cię że tam są niskie ceny, to sprzedawaj poza Allegro. Za wyższe ceny.

Uważasz że ci co na allegro sprzedają robią jakieś wielkie interesy przez zaniżanie cen?
Tak z ciekawości sprawdziłem sobie jakież to wielkie interesy robi się na Allegro sprzedając bannery po kilkanaście zł.
(A nóż warto byłoby się tym zająć ? )
Wziąłem trzech gości którzy mają dzisiaj największą sprzedaż.
I tak: pierwszy sprzedawca w ciągu 10 dni sprzedał 100m2 po 17 zł, do tego musiał zrobić 23 projekty
drugi sprzedawca w 3 dni sprzedał 47 m2 po 15 zł robiąc 15 projektów
trzeci sprzedawca w 10 dni sprzedał 38m2 po 15 zł robiąc 8 projektów.
Pozostali to jakieś drobiazgi na jeszcze niższym poziomie sprzedaży
Jaki wielki interes robi ktoś, kto drukuje dziennie kilka - kilkanaście metrów ?
dzienny obrót na poziomie 150-170 zł ? to ma być wielki biznes ??? jakoś nie widać aby zaniżanie cen gwarantowało wielkie obroty.
(nie zagłębiam się w sprawę poziomu jaki mają projekty robione gratis)

Poszukałbym klientów poza Allegro, za ceny które dają satysfakcję i perspektywy. Jak to zrobić, to inna sprawa. Ale jest to możliwe.
Chyba że chcesz koniecznie sprzedawać banerki na aukcjach za kilkadziesiąt złotych dziennie.


Ale, jak już napisałem, na druku się nie znam. Nie moja branża.

avatar użytkownika
+ + + +

Nowy Targ
wiadomości: 200
w Signs.pl od 28.11.2002
IP: 213.76.164.XXX

| 03.12.2010 00:12

Dla wielu firm wystawianie oferty na portalach aukcyjnych to po prostu rodzaj reklamy i okazja do nawiązania owocujących później kontaktów - zyski z takiej działalności trudno mierzyć wyłącznie bieżącą sprzedażą.

To tłumaczy również dlaczego ceny usług niekoniecznie muszą mieć ekonomiczne uzasadnienie. Albo inaczej: mają ekonomiczne uzasadnienie, ale po uwzględnieniu zysków w postaci efektu promocyjnego. Trudno brać ceny promocyjne jako wyznacznik "rynkowego" poziomu cen.

avatar użytkownika
SIGNS.PL

Liszki
Małopolskie
wiadomości: 8375
w Signs.pl od 10.11.2000
IP: 83.10.197.XXX

| 03.12.2010 08:12


On 2010-12-03 00:44, redakcja wrote:
mają ekonomiczne uzasadnienie, ale po uwzględnieniu zysków w postaci efektu promocyjnego. Trudno brać ceny promocyjne jako wyznacznik "rynkowego" poziomu cen.


Ale przecież najczęściej nie są to ceny promocyjne, a stała praktyka handlowa wielu firm.

A i cena 15 zł w wielu przypadkach jest ceną górną, bo potrafią i taniej.

avatar użytkownika
+ + + + +

Oleśnica
wiadomości: 399
w Signs.pl od 08.04.2003
IP: 109.199.0.XXX

| 03.12.2010 10:12

Napiszę tak. W większości firmy wystawiające na allegro są firemkami garażowymi. Posiadają jeden ploter i używają go do wszystkiego. Czasami widać duże siatki złożone z pasów 160 cm. Mimo, że allegro jako takie wpłynęło znacząco na ceny w Polsce to raczej te firmy nie będą miały większego znaczenia na rynku. Plotery mildsolwentowe z natury rzeczy dedykowane są do precyzyjnych nadruków lecz okupione jest to niską prędkością. Następną grupą są plotery twardosolwentowe. Tu prędkość jest wyższa, natomiast niższa jest jakość. Z ploterów twardosolwentowych wyróżnił bym 2 rodzaje. Tzw. chińczyki i reszta. Chińczyki oparte zazwyczaj na głowicach spt 35 pikolitrów. Posiadamy taki (na głowicach seiko spt 512. Jakość druku bardzo dobra, trwałość średnia (aczkolwiek wyższa niż mildsolwent). Bardzo poważną wadą maszyny jest jej niestabilność. Generalnie 1 osoba musi przy niej stać. Następna maszyna to twardosowentowy nur. Głowice xary 80 pl. Wytrzymałość wydruku super ale jakość tylko duże reklamy zewnętrzne. Ostatni nabytek (w trakcie testów) maszyna twardosolwentowa na głowicach spectry 80 pl. Jakość bardzo wysoka (podobna jak chinola) trwałość najwyższa z możliwych (podobno . Wielką zaletą jest duża stabilność maszyny wadą niestety cena. Przy takim parku maszynowym można być już jakimś graczem na rynku. Niestety raczej nie można dać cen rodem z allegro. Jest to determinowane kosztami: drukarnia, pracownicy, bhp, podatki i inne większe niż przy działalności typu właściciel firmy + maszyna. Przy opłacalności wchodzenia w druk wielkoformatowy należy jeszcze skalkulować obróbkę końcową materiałów (zgrzewanie i oczkowanie banerów). W zależności od miejsca może być on bardzo znaczący. My mamy powierzchnię 100 m2 + automaty zgrzewające i oczkujące i przyznam, że z formatami powyżej 60 m2 już jest kłopot. Natomiast zlecenie takiej usługi firmie zewnętrznej kosztuje sporo. Jeszcze jedna rzecz o której warto pomyśleć. Wielu klientów chce usługi dodatkowe typu laminowanie. Do wyboru mamy 2 technologie: laminowanie płynne i stałe. Najbardziej popularna technika to laminowanie stałe. Na rynku pojawiły się tanie chińskie laminatory. Nie znam niestety nikogo kto pracuje na takim sprzęcie i jest zadowolony. Posiadamy coś takiego i stwierdzam autoratywnie, że zalaminować więcej niż metr kwadratowy jest gehenną. Natomiast świetnie nadaje się do nakładania wydruków na folie i do tego go używamy. Z tego co wiem sensowne ceny zaczynają się od 15 tys zł. Laminatory w wersji tzw. ekonomiczne. My kupiliśmy francuską Kala Mistral 1650. Muszę stwierdzić, że obsługa rewelacyjna i żadnych strat. Jedyny problem to cena. Następną usługą dodaną jest docinanie do formatu ploterem z oposem. Tutaj królują plotery summa i graphtec. My posiadamy graphteca FC7000 i mogę z czystym sumieniem napisać, że jest to naprawdę dobry ploter. Zaznaczam jednak, że ploter tnący jest to raczej wartość dodana niż źródło zarobku. Podsumowując na koniec napiszę tak: mali gracze = mniejsze ceny i pewna niestabilność i niepewność przy większych zleceniach. Więksi gracze = wyższe ceny, lecz wyższa pewność wykonania dobrze zlecenia. Tak to wygląda z mojego punktu widzenia, średniej (w polskich warunkach) drukarni. Chętnie poczytam opinii z drugiej strony.

pozdrawiam Mirosław Stefanek

-----------------
-------------------------
pozdrawiam
Mirosław Stefanek
www.mmreklama.pl

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Piotrków Trybunalski
Łódzkie
wiadomości: 630
w Signs.pl od 06.05.2002
IP: 83.10.237.XXX

| 03.12.2010 12:12

Trudno zgodzić się z tezą, że rozwijanie biznesu, powiększanie parku maszynowego czy zespołu to wyłącznie wzrost kosztów, bo wówczas nikomu by się to nie opłacało. Oprócz możliwości podjęcia się bardziej różnorodnych zleceń większe firmy korzystają jednak z efektu lepszego amortyzowania pewnych kosztów. Jeśli mała firma pracuje z 1 ploterem na 100 m2 to u Was1 m2 powierzchni pracowni jest efektywnie znacznie tańszy niż u niego. Jeśli trzeba zatrudnić grafika czy księgową, ich jego praca i stanowisko lepiej kalkulują się w dużej drukarni niż małej itd. Małe firmy są dodatkowo skazane na podzlecanie wielu rzeczy na zewnątrz, - co jak sam zauważasz bywa kosztowne i często uniemożliwia wręcz konkurowanie ceną z większymi drukarniami.

Nie przesadzałbym z tym ciągłym utyskiwaniem na małe firmy typu "właściciel+ploter" - takie firmy mają prawo działać tak samo jak duże, a jeśli dzięki wąskiej specjalizacji są w stanie konkurować ceną w jakichś niszach to bardzo dobrze - dla dużych drukarń jest to powód do przemyślenia własnej strategii, co docelowo powinno wyjść wszystkim na zdrowie. Za sprawą "niewidzialnej ręki rynku" rzecz jasna

avatar użytkownika
SIGNS.PL

Liszki
Małopolskie
wiadomości: 8375
w Signs.pl od 10.11.2000
IP: 83.29.133.XXX
Strona 1/4  1 2 3 4
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764