logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rebranding: kosmiczna zmiana zaczyna się na Ziemi

  PR 31.05.2021, przeczytano 1341 razy
ilustracja

Zobowiązanie: bezpiecznie, z najlepszym paliwem, bez zbędnych przystanków odbyć trudną podróż, jaką jest choroba onkologiczna. Cel: pomóc w bezpiecznym powrocie na Ziemię. Fundacja „Znajdź Pomoc” właśnie weszła na nową orbitę zmieniając nazwę na Fundacja Onkologiczna Rakiety.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rebranding%3A-kosmiczna-zmiana-zaczyna-sie-na-ziemi,391701,artykul.html

Możliwości. Bezpieczeństwo. Nadzieja. Głęboki rebranding Fundacji „Znajdź Pomoc” we współpracy z agencją Focus Nation to nie tylko nowoczesny, designerski wizerunek. To nowa jakość w postrzeganiu procesu leczenia choroby onkologicznej – i nie tylko.

- Chcemy zawalczyć o to, by tę chorobę przestano postrzegać wyłącznie w kategoriach strachu i ograniczeń - wyjaśnia Maja Surowicz-Biłyj, prezeska Fundacji Onkologicznej Rakiety. - Postaramy się o budowanie nowych, pozytywnych skojarzeń, dających większe poczucie sprawczości, możliwości, bezpieczeństwa oraz nadziei. Opieramy się na założeniu, że budowanie właściwych znaczeń wzmacnia psychicznie i wpływa na polepszenie nastawienia, które jest kluczowe w leczeniu chorób nowotworowych.

Fundacja zdecydowała się na głęboki rebranding, stawiający na pierwszym miejscu otwartość na nowe możliwości, nowoczesność i szeroko pojętą energię. Taki sposób działania zespołowi fundacji nie jest obcy: od 2012 działa na rzecz chorych onkologicznie i ich rodzin. Idea fundacji powstała dzięki Mai Surowicz-Biłyj, założycielce i prezes fundacji, która na oddziale onkologicznym poznała Bartka i Michała, chorych na raka młodych chłopaków. Zmuszona stawić czoło wyzwaniom ówczesnej rzeczywistości, cała trójka marzyła o stworzeniu fundacji, w której drugi człowiek będzie na pierwszym miejscu, a każdy chory odnajdzie potrzebne informacje, realną pomoc i wsparcie.

W efekcie w 2012 roku powstała Fundacja „Znajdź Pomoc”– jej zadaniem była szeroko pojęta pomoc osobom onkologicznie, z czasem wprowadzając jako logotyp dobrze znany symbol chorób onkologicznych: wstążkę, ozdobioną uroczym serduszkiem w środku. W trakcie działalności okazało się jednak, że przez brak związku z dziedziną onkologii sama nazwa staje się mało kojarzona i rozpoznawalna, jak również mylona z innymi, podobnie brzmiącymi nazwami innych organizacji.

Fundacja tymczasem rozwijała się, zatrudniała coraz więcej osób, a w planach zaczęła mieć opiekę nad kolejnymi grupami ludzi: tymi przed i po chorobie onkologicznej. W końcu przyszedł czas na zmiany i w 2020 roku po nawiązaniu współpracy z agencją Focus Nation (wtedy jeszcze Focus Media Group) opracowana została nazwa, w niebanalny sposób nawiązującą do onkologii, ale niosącą przede wszystkim wartości, którymi fundacja tak naprawdę chce się dzielić – energię, moc, nadzieję, zaufanie, bezpieczeństwo. Powstała Fundacja Onkologiczna RAKIETY.

- Jesteśmy bardzo dumni i szczęśliwi, że tak doświadczona agencja jak Focus Nation podjęła decyzję o stałej współpracy z naszą fundacją. Czekaliśmy na ludzi, którzy podejdą do tematu onkologii tak jak my – z dużym zrozumieniem, empatią, optymizmem i nowoczesnym nastawieniem - wyjaśnia Maja Surowicz-Biłyj. - Wiemy, że to dopiero początek naszej wspólnej podróży, ale już cieszymy się niesamowicie ze wspólnego fantastycznego startu! Szczególnie doceniamy to, że agencja, wspierając nas całkowicie pro bono, traktuje nas jak pełnowartościowego klienta, co jest absolutnym ewenementem na rynku i należy to podkreślać i szczególnie docenić.

Nowa strategia obejmuje nie tylko nową komunikację, związaną z nazwą i oprawą graficzną, ale i rozszerzanie obszaru profilaktyki ze szczególnym fokusem na problematykę diety antynowotworowej – dzięki temu ma nadzieję przyjmować coraz mniej podopiecznych w ostatnich stadiach rozwoju choroby, którym jest już bardzo trudno zaoferować pomoc i realne rozwiązania.

RAKIETY, bo… zespół fundacji to grupa energetycznych, aktywnych, życzliwych osób, gotowych do pomocy!

RAKIETY, bo… rak to kosmos, lot w nieznane – a każdemu Onkonaucie potrzeba zapewnić jak najlepszy start i bezpieczny powrót!

RAKIETY, bo… Podopieczni to ludzie, którzy każdego dnia od nowa wyruszają w ten komos podróży po zdrowie i życie.

RAKIETY, bo… każdy potrzebuje odpowiedniego paliwa – zdrowy, chory i po chorobie! A rolą fundacji jest edukować i promować zdrowe rozwiązania, aby uniknąć niechcianej podróży.

Źródło: Fundacja Onkologiczna RAKIETY

www.fundacjarakiety.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764