DataArt zajmuje się konsultingiem technologicznym na skalę globalną - projektuje, opracowuje i wspiera unikalne rozwiązania IT. Rok 2017 jest przełomowym dla marki, ponieważ świętowaniu 20. rocznicy powstania towarzyszy rebranding obejmujący osiem krajów i 20 globalnych lokalizacji, w których DataArt jest obecna. Ujednolicona marka, identyfikacja wizualna i platforma komunikacji połączy specjalistów, klientów i siedziby DataArt na terenie Stanów Zjednoczonych, Ameryki Łacińskiej oraz Europy Wschodniej i Zachodniej. Odświeżony wizerunek DataArt został zaprojektowany tak, by zintegrować przekaz komunikowany na rynku pracy, sprzedaży i kapitałowym.
Rebranding obejmuje nowy logotyp oraz nowy projekt wszystkich materiałów, które ilustrują wizerunek DataArt. Nowa identyfikacja wizualna będzie widoczna w zewnętrznych i wewnętrznych serwisach internetowych, dokumentach, biurach sprzedaży i centrach rozwoju oprogramowania, sprzęcie oraz upominkach. Kompletne wdrożenie nowej identyfikacji jest planowane na koniec 2017 roku we wszystkich 20 lokalizacjach DataArt.
Eugene Goland, President of DataArt: - Rebranding to dla nas wizualizacja idei, które narodziły się wewnątrz DataArt w ciągu 20 lat naszego funkcjonowania i pozostają nam bliskie do dzisiaj. Chwytliwa i solidna marka jest szczególnie istotna w kontekście naszej rozproszonej struktury i wysokiego wzrostu na poziomie przewyższającym 30% w 8 kolejnych latach.
Nowa identyfikacja wizualna ujednolica komunikację sprzedażową i tę na rynku pracy. Wcześniej DataArt używała różnych stylów wizualnych dla obu grup docelowych. Obecność dwóch marek straciła sens, kiedy klienci i specjaliści DataArt zaczęli blisko współpracować.
Jarosław Diatczyk, Head of DataArt Lublin: - Ujednolicona identyfikacja wizualna pozwala DataArt być rozpoznawalną w różnych częściach świata i na różnych rynkach. Nowy design jest na tyle uniwersalny, że może bez trudu być zaadaptowany do różnorodnych zadań i projektów. Przekaz, jaki niesie nasz odświeżony wizerunek podkreśla wartości, które w DataArt są najistotniejsze: relacje międzyludzkie, zaufanie, elastyczność i wiedza ekspercka.
Tangram (chińska układanka składająca się z siedmiu płaskich kształtów, które w różnych kombinacjach mogą tworzyć oryginalne kombinacje) jest nowym symbolem DataArt i częścią logotypu. Tangram stał się nie tylko metaforą wizualną doskonale ilustrującą różnorodność i elastyczność DataArt, ale także wygodnym narzędziem, które może być wszechstronnie wykorzystane w wielu inicjatywach edukacyjnych, innowacyjnych i PR-owych.
Siedem jaskrawych odcieni czerwieni, pomarańczu, zieleni, błękitu, niebieskiego i fioletu zostało wybranych jako kolory DataArt. Specjalnie zaprojektowana czcionka oparta o Futura PT (Paratype) została oficjalną czcionką marki. Tekstowa część logotypu jest stworzona na bazie tej samej czcionki.
Źródło: DataArt