logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Rebranding JBB Bałdyga - wywiad z Andrzejem Kowalskim

  PR 19.11.2024, przeczytano 881 razy
ilustracja

JBB przechodzi obecnie szeroki rebranding, pierwszy od wielu lat. Co zadecydowało o podjęciu takiej decyzji?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rebranding-jbb-baldyga---wywiad-z-andrzejem-kowalskim,406538,artykul.html

Andrzej Kowalski, dyrektor sprzedaży i marketingu JBB Bałdyga: Każda dojrzała marka, również JBB, dochodzi do momentu swojego rozwoju, w którym zmiany stają się nieuniknione. Nasze działania poprzedziliśmy dokładnymi badaniami i analizą oczekiwań naszych konsumentów. Zależało nam, aby planowane zmiany wizualne odpowiadały na potrzeby naszych klientów i przypadły im do gustu, jednocześnie ułatwiając procesy zakupowe. To, co chciałbym mocno podkreślić, a co wybrzmiewa również w naszej komunikacji to duma z jakości naszych produktów, jak i ich smaku. Wiemy, że w jedzeniu liczy się jakość, ale też przyjemność. Dlatego z pełnym przekonaniem i radością polecamy je naszym klientom.

Jak długo potrwa zmiana identyfikacji waszej marki?

Zamierzamy do wiosny 2025 zakończyć kompleksowo proces rebrandingu we wszystkich obszarach komunikacji i sprzedaży, aby stworzyć spójny wizerunek marki.

Podkreślacie przy tym, że to zmiany ewolucyjne a nie rewolucyjne. Co to dokładnie oznacza?

Zdecydowanie tak. Świadomie zdecydowaliśmy się na zachowanie podstawowego zarysu logotypu, który jest rozpoznawalny i związany z historią marki. Logo zostało jedynie odświeżone, dostosowane do nowoczesnych standardów, co podkreśla jego przejrzystość i przyjazność dla konsumenta. Logo posłużyło nam również jako punkt wyjścia do stworzenia całej serii opakowań, podkreślając dumną tradycję marki w nowym, eleganckim wydaniu.

Jakie aspekty obejmuje rebranding JBB Bałdyga? Wygląda na to, że to nie tylko zmiana logo.

Zmiana identyfikacji wizualnej obejmuje cztery kluczowe obszary – odświeżone logo, nową estetykę opakowań, wprowadzenie kolorystki charakterystycznej dla produktów segmentu premium oraz poprawę czytelności opakowań.

Jakie zmiany wprowadzono w opakowaniach?

Poza bardziej wyeksponowanym logotypem zastosowaliśmy wyższej jakości materiały i złote akcenty, które nadają produktom JBB charakter premium. Odświeżone opakowania wyraźnie komunikują wyższą jakość i unikalność naszych produktów, pozytywnie wyróżniając markę na tle konkurencji. Zmiana opakowań wiąże się również ze zmianą kolorystyki – dotychczasową czerwień zastąpiliśmy bardziej wyrafinowanym odcieniem oraz dodaliśmy akcenty złota, które przywodzą na myśl elegancję. Nowa, przyjazna i elegancka paleta kolorów idealnie współgra z pozycjonowaniem JBB w kategorii wędlin premium.

Nowe opakowania wydają się bardziej funkcjonalne, z lepiej zaprojektowaną "mapą" informacji. Mam na myśli przede wszystkim lepszą ekspozycję benefitów poszczególnych wyrobów.

Taki też był jeden z celów, które nam przyświecały. Wzmacniając czytelność i harmonizując wygląd opakowań, JBB umożliwia dziś łatwiejszą nawigację po swoich produktach, co wpływa na wygodę zakupową klientów i pozwala im w prosty sposób odnaleźć wyroby odpowiadające ich potrzebom. Jest to możliwe właśnie poprzez lepszą ekspozycję benefitów i najważniejszych cech danego produktu – czy to mięsności, czy zawartości białka albo też braku zawartości poszczególnych składników.

Jak podsumowałby Pan cały proces rebrandingu? Jakie są Państwa oczekiwania?

Efekt rebrandingu to identyfikacja wizualna, która łączy klasykę z nowoczesnością. Przekłada się to na wizualną jakość produktów JBB, podkreślającą esencję marki w elegancki i dynamiczny sposób. Wprowadzane zmiany są jednak ewolucją, nie rewolucją. Wierzymy, że nowe podejście przypadnie do gustu klientom i wzmocni pozycję JBB na rynku.

To jeszcze na koniec – proszę powiedzieć, jak oceniacie kończący się rok 2024?

Branża mięsna, podobnie jak większość innych segmentów rynku, cały czas mierzy się z trudną i niepewną sytuacją ekonomiczną. Mimo wspomnianych przeciwności, możemy śmiało powiedzieć, że zainteresowanie naszymi produktami jest w trendzie rosnącym. To możliwe m.in. dzięki skutecznym i długofalowym działaniom marketingowym, otwarciom kolejnych sklepów partnerskich czy profesjonalnym i nastawionym na sukces działaniom sprzedażowym. Niezmiennie, stawiamy na wysoką jakość produktów i dbamy o to, by klient otrzymywał od nas najlepsze produkty.

Jakie są oczekiwania wobec roku 2025?

Mamy mocne podstawy, by rok 2025 był dla nas bardzo udany. Dysponujemy profesjonalnym zespołem, nowoczesnym zapleczem produkcyjnym oraz bogatym, atrakcyjnym portfolio produktowym. Wchodzimy w ten rok z dużymi ambicjami i nadziejami na dalszy rozwój marki JBB.

Źródło: JBB Bałdyga

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

SEO, content i influencer marketing w 2025 roku
Pojawienie się generatywnej sztucznej inteligencji kilka lat temu na zawsze zmieniło oblicze SEO i content marketingu. Szybko okazało się jednak, że był to dopiero początek rewolucji. Dziś specjaliści mają do dyspozycji nieograniczone zasoby rozwiązań opartych na uczeniu maszynowym i – jak pokazują badania – coraz chętniej...
Wirtualni influencerzy? Rośnie rola AI w marketingu
Prawie 70 proc. strategii marketingowych wykorzystuje obecnie sztuczną inteligencję, a w przypadku kampanii influencerskich – prawie połowa – wynika z badań duńskiej firmy Influencer Marketing Hub. Technologia ta ułatwia dobór influencerów, przewidywanie trendów i analizę zaangażowania odbiorców. Marki tworzą także kontent z wykorzystaniem AI, a nawet swoich wirtualnych...
Od ponad 20 lat sektor druku komercyjnego notuje spadki. Rosnąca popularność komunikacji elektronicznej ma wpływ na zmniejszenie produkcji katalogów i druków transakcyjnych. Coraz mniej zamówień dotyczy też materiałów reklamowych wysyłanych pocztą, co wiąże się ze wzrostem kosztów ich dystrybucji. Mimo spadków notowanych w całej branży,...
Influencer marketing to kanał komunikacji, który w ostatnich latach ewoluuje najszybciej i nieustannie dostosowuje się do zmieniających się trendów. Już w 2024 r. zakładano, że wydatki na kampanie z twórcami internetowymi zwiększą się aż o 14%. W nadchodzącym roku marketerzy zapowiadają dalszy wzrost budżetów poświęcanych na te działania. Jakie...
Generatywna AI kontra artysta XXI wieku
Czy sztuczna inteligencja potrafi kreować sztukę? Czy dzieła, które artyści stworzą z jej pomocą, będą prawdziwie oryginalne? Czy sztuka AI będzie oswajać, czy napędzać lęki społeczeństwa związane z niepewną przyszłością? Wykorzystaniu AI w sztuce przyjrzeli się jurorzy I edycji konkursu artystycznego towarzyszącego ML in PL Art Festival: dr hab. Przemysław Spurek...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764