Na rebranding marki zdecydowała się polska firma logistyczna ExpressLogic. Zarząd spółki zlecił agencji brandingowej BrandLabel Communication uporządkowanie architektury marki oraz zaprojektowanie nowego systemu identyfikacji dla całej floty. Zmiana wizerunku zbiega się z rozszerzeniem działalności firmy i wprowadzeniem nowej jakości usług.
Zadaniem agencji brandingowej BrandLabel Communication było wprowadzenie jasnej i czytelnej komunikacji głównych wartości firmy logistycznej ExpressLogic, tj.: nowoczesnej floty złożonej z 100 własnych pojazdów, sprofilowanej linii do transportu chłodniczego, własnego zaplecza serwisowego oraz terminowości i niezawodności świadczonych usług.
By uporządkować architekturę marki projektanci komunikacji: Dominik Strzałkowski i Grzegorz Młynarski dokonali wyraźnego rozróżnienia na 4 submarki usługowe: Transport, Logistics, Fresh i Service. Celem było zbudowanie czytelnego systemu identyfikacji opartego na kodzie kolorystycznym, ikonach i deskryptorach odnoszących się do konkretnego segmentu usług.
Wykorzystany w godle znak strzałki wpisanej w okrąg podkreśla cykliczność, zegarmistrzowską precyzję, terminowość i rzetelność świadczonych przez ExpressLogic usług – mówi projektantka głównego motywu graficznego, Paulina Tyro-Niezgoda. Nowy system identyfikacji jest prosty, łatwy w aplikacji i przede wszystkim czytelny, co zdecydowanie wpływa na poprawę rozpoznawalności coraz silniejszej polskiej marki.
Zmiany, które nastąpiły w ciągu ostatnich lat w gospodarce światowej oraz pojawienie się nowych koncepcji w zarządzaniu i organizacji produkcji (np. lean management) sprawiły, że zarządzanie logistyką produkcji i dystrybucji staje się coraz większym wyzwaniem dla przedsiębiorstw - piszą autorzy raportu “Nowe horyzonty. Rynek transportu i logistyki w Polsce”. Według rankingu Rzeczpospolitej dotyczącym firm TSL, w grupie 55-ciu największych graczy, połowa z nich (22) posiada kapitał w całości polski. Zmiany przeprowadzone w ExpressLogic, mają dać firmie z Siedlec szansę konkurować z najlepszymi światowymi firmami oraz dołączyć do grona rozpoznawalnych na świecie polskich marek transportowych.
Źródło: BrandLabel Communication