W trosce o dobro tatrzańskiej przyrody oraz turystów odwiedzajacych jedyny w Polsce obszar o charakterze wysokogórskim, dyrekcja Tatrzańskiego Parku Narodowego podjęła działania mające usprawnić komunikację pomiędzy pracownikami parku a turystami. Do współpracy przy stworzeniu nowej strategii komunikacji marki TPN została zaproszona agencja brandingowa, Bakalie Studio Brandingowe.
Tatrzański Park Narodowy jako pierwszy park narodowy w Polsce poddał swoją markę gruntownej analizie i zdecydował się odświeżyć swój wizerunek w oparciu o takie wartości jak otwartość i użyteczność. Agencja brandingowa Bakalie stworzyła kompleksową strategię rebrandingu oraz strategię komunikacji wizualnej marki parku. Aktualnie trwają ostatnie prace projektowe nad system komunikacji wizualnej TPN. W skład tego kompleksowego projektu wchodzą strategia repozycjonowania marki, projekty wszystkich materiałów korporacyjnych, tablic informacyjnych oraz tablic kierunkowych, a także layout nowej strony internetowej parku.
Strategia marki została przygotowywana przez Bakalie Studio Brandingowe z użyciem autorskich narzędzi strategicznych takich jak QUAD i BrandTree.
Tatrzański Park Narodowy o powierzchni 21 164 ha należy do największych parków narodowych w Polsce. Powstał w 1954 r., ale starania o objęcie Tatr ochroną czynione były już pod koniec XIX wieku. TPN chroni jedyny w Polsce fragment gór o charakterze alpejskim. Bogactwu krajobrazowemu odpowiada bogactwo świata roślin i zwierząt. Tatrzański Park Narodowy jest udostępniany dla turystyki, taternictwa powierzchniowego i jaskiniowego oraz narciarstwa. Znajduje się tutaj sieć dobrze oznakowanych szlaków turystycznych o łącznej długości blisko 250 km. Ze względu na unikatowy charakter tego wysokogórskiego obszaru Tatrzański Park Narodowy w 1993 r. został wpisany na listę Rezerwatów biosfery UNESCO. Wchodzi również w skład sieci Natura2000.
Bakalie Studio Brandingowe to firma, specjalizująca się w tworzeniu wizerunku marek, działa na rynku od 2000 roku. Prestiżowy nowojorski miesięcznik „Print“, poświęcony kulturze wizualnej i designowi, wyróżnił Bakalie Studio Brandingowe jako jedną z najbardziej innowacyjnych europejskich firm w dziedzinie projektowania graficznego, mając na szczególnej uwadze projekty katalogu dla KTR i raportu CSR dla Danone. Studio ma na swoim koncie wiele przedsięwzięć komercyjnych oraz projektów artystycznych. Ponadto firma zajmuje się doradztwem w zakresie strategii komunikacji a także projektuje systemy identyfikacji wizualnej, oraz wszelkie materiały promocyjne. W obszernym portfolio znajdują się zrealizowane projekty z branży finansowej, farmaceutycznej, spożywczej, filmowej, FMCG oraz urzędów miast i regionów.
Źródło: Bakalie Studio Brandingowe