Od ponad roku rozwój PrestaShop przyspiesza, co potwierdza ewolucja modelu biznesowego, oferty wsparcia w zarządzaniu biznesem e-commerce czy uruchomienie PrestaShop Edition na rynku francuskim. Ambicją firmy jest wzmocnienie potencjału sklepów internetowych i stanie się tym samym globalnym partnerem e-commerce, jednocześnie pozostając blisko swojej społeczności. Zmiany te podkreśla teraz nowa identyfikacja wizualna marki.
Wolność open source, potęga rozwiązań SaaS
W przeszłości platforma działała w oparciu o model open source. Obecnie firma korzysta z możliwości chmury, która wspiera model open source, jednak jest wzmocniona rozwiązaniami SaaS bazującymi na subskrypcji. Rozwiązania, które pozwalają na nieograniczoną personalizację i dostosowanie do potrzeb danego sklepu internetowego, przy jednoczesnym zagwarantowaniu bezpieczeństwa danych i całkowitej kontroli nad prowadzoną działalnością, są unikalną propozycją w sektorze e-commerce.
– Dziś nikt nie ma złudzeń – by rozwinąć biznes potrzeba czasu, a żeby zarobić miliony trzeba włożyć sporo wysiłku. Jesteśmy przekonani, że demokratyzacja omnichannel to już nie tylko kwestia dostępności rozwiązań, ale także ich właściwego wykorzystania. Każdy może zacząć przygodę z e-commerce, jednak bez prawdziwej znajomości stosowanych rozwiązań istnieje ryzyko utraty kontroli nad rozwojem swojej firmy - mówi Eric Sénéchal, Dyrektor zarządzający w PrestaShop.
Stabilność tego modelu i zaufanie, jakim obdarzają go właściciele sklepów internetowych, ilustruje trwały wzrost firmy i jej przychodów w 2022 roku. Jest to w dużej mierze rezultat monetyzacji własnego ekosystemu poprzez sprzedaż modułów, tworzenie wartościowych partnerstw i cyklicznych usług rozliczeniowych oraz wdrażanie usług wsparcia technicznego i szkoleń dla użytkowników platformy.
PrestaShop Edition i rozwiązania do skalowania biznesu
Jako zaangażowany dostawca technologii, firma PrestaShop zainicjowała proces poszerzania swojej oferty wsparcia dla biznesu. Rosnąca, globalna konkurencja, stale zmieniające się oczekiwania konsumentów i coraz bardziej złożone kwestie regulacyjne wpłynęły na decyzję platformy dotyczącą pozycjonowania się jako strategiczny sojusznik właścicieli sklepów internetowych, pomagając im przezwyciężyć ograniczenia techniczne w zarządzaniu biznesem.
Tak powstała oferta PrestaShop Edition[1], która znacząco ułatwia stworzenie sklepu internetowego i udostępnia najlepsze narzędzia, z których można korzystać bez konieczności posiadania zaawansowanej wiedzy technologicznej. PrestaShop Edition w wersji Premium zawiera hosting i wszystkie usługi niezbędne do uruchomienia i rozwoju witryny e-commerce ze spersonalizowanym wsparciem na wszystkich etapach.
Właściciele sklepów internetowych PrestaShop mogą również skorzystać z dwóch ekskluzywnych ofert: PrestaShop Ecommerce Insurance - oferta ubezpieczenia dostosowana do ryzyka w e-commerce - oraz PrestaShop Capital - profesjonalne pożyczki na rozwój biznesu online[2].
Nowa identyfikacja wizualna
Nowa identyfikacja wizualna PrestaShop bazuje głównie na unikalnej, wyróżniającą się typografii - PrestaFont. Zintegrowanie fontu z piktogramami związanymi z branżą e-commerce, symbolizuje zarówno ekspercką wiedzę PrestaShop, jak i wizję rynku, który chce tworzyć francuska firma, dla którego kluczowymi słowami są kontrola i personalizacja. Projektując nowe logo, firmie PrestaShop zależało na prostocie wyrazu. Brak symboli czy emblematów to zabieg celowy - nazwa firmy mówi sama za siebie. Wybierając kolorystykę również postawiono na ponadczasową czerń i biel, a także błękit, który stał się nowym znakiem rozpoznawczym marki.
– Poprzez nową platformę opowiadamy historię marki, która wciąż jest blisko swojego ekosystemu, ale która z biegiem czasu zyskuje coraz bardziej wyrazistą tożsamość. PrestaShop w 2023 roku to marka, która oddaje kontrolę właścicielom sklepów internetowych, gwarantując im niezależność i dostarczając inspiracje, których potrzebują by w pełni swobodnie rozwijać swój biznes – dodaje Caroline Baussan, VP Brand Experience
- Agencja: Lonsdale
- Partner korporacyjny: Julie Jolliot
- Dyrektor kreatywny: Alessandro Bolchi
- Dyrektor doradczy: Nicolas Zrihen
- Dyrektor ds. klienta: Soizic Limage
- Dyrektor Digital Studio: Clarisse Dezerable
- Projektanci: Thomas Mele (tożsamość marki), Léo Faure (digital)
Źródło: PrestaShop