logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rebranding Prestashop

  PR 06.06.2023, przeczytano 1095 razy
ilustracjastrzałka

Od ponad roku rozwój PrestaShop przyspiesza, co potwierdza ewolucja modelu biznesowego, oferty wsparcia w zarządzaniu biznesem e-commerce czy uruchomienie PrestaShop Edition na rynku francuskim. Ambicją firmy jest wzmocnienie potencjału sklepów internetowych i stanie się tym samym globalnym partnerem e-commerce, jednocześnie pozostając blisko swojej społeczności. Zmiany te podkreśla teraz nowa identyfikacja wizualna marki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rebranding-prestashop,400300,artykul.html

Wolność open source, potęga rozwiązań SaaS

W przeszłości platforma działała w oparciu o model open source. Obecnie firma korzysta z możliwości chmury, która wspiera model open source, jednak jest wzmocniona rozwiązaniami SaaS bazującymi na subskrypcji. Rozwiązania, które pozwalają na nieograniczoną personalizację i dostosowanie do potrzeb danego sklepu internetowego, przy jednoczesnym zagwarantowaniu bezpieczeństwa danych i całkowitej kontroli nad prowadzoną działalnością, są unikalną propozycją w sektorze e-commerce.

– Dziś nikt nie ma złudzeń – by rozwinąć biznes potrzeba czasu, a żeby zarobić miliony trzeba włożyć sporo wysiłku. Jesteśmy przekonani, że demokratyzacja omnichannel to już nie tylko kwestia dostępności rozwiązań, ale także ich właściwego wykorzystania. Każdy może zacząć przygodę z e-commerce, jednak bez prawdziwej znajomości stosowanych rozwiązań istnieje ryzyko utraty kontroli nad rozwojem swojej firmy - mówi Eric Sénéchal, Dyrektor zarządzający w PrestaShop.

Stabilność tego modelu i zaufanie, jakim obdarzają go właściciele sklepów internetowych, ilustruje trwały wzrost firmy i jej przychodów w 2022 roku. Jest to w dużej mierze rezultat monetyzacji własnego ekosystemu poprzez sprzedaż modułów, tworzenie wartościowych partnerstw i cyklicznych usług rozliczeniowych oraz wdrażanie usług wsparcia technicznego i szkoleń dla użytkowników platformy.

PrestaShop Edition i rozwiązania do skalowania biznesu

Jako zaangażowany dostawca technologii, firma PrestaShop zainicjowała proces poszerzania swojej oferty wsparcia dla biznesu. Rosnąca, globalna konkurencja, stale zmieniające się oczekiwania konsumentów i coraz bardziej złożone kwestie regulacyjne wpłynęły na decyzję platformy dotyczącą pozycjonowania się jako strategiczny sojusznik właścicieli sklepów internetowych, pomagając im przezwyciężyć ograniczenia techniczne w zarządzaniu biznesem.

Tak powstała oferta PrestaShop Edition[1], która znacząco ułatwia stworzenie sklepu internetowego i udostępnia najlepsze narzędzia, z których można korzystać bez konieczności posiadania zaawansowanej wiedzy technologicznej. PrestaShop Edition w wersji Premium zawiera hosting i wszystkie usługi niezbędne do uruchomienia i rozwoju witryny e-commerce ze spersonalizowanym wsparciem na wszystkich etapach.

Właściciele sklepów internetowych PrestaShop mogą również skorzystać z dwóch ekskluzywnych ofert: PrestaShop Ecommerce Insurance - oferta ubezpieczenia dostosowana do ryzyka w e-commerce - oraz PrestaShop Capital - profesjonalne pożyczki na rozwój biznesu online[2].

Nowa identyfikacja wizualna

Nowa identyfikacja wizualna PrestaShop bazuje głównie na unikalnej, wyróżniającą się typografii - PrestaFont. Zintegrowanie fontu z piktogramami związanymi z branżą e-commerce, symbolizuje zarówno ekspercką wiedzę PrestaShop, jak i wizję rynku, który chce tworzyć francuska firma, dla którego kluczowymi słowami są kontrola i personalizacja. Projektując nowe logo, firmie PrestaShop zależało na prostocie wyrazu. Brak symboli czy emblematów to zabieg celowy - nazwa firmy mówi sama za siebie. Wybierając kolorystykę również postawiono na ponadczasową czerń i biel, a także błękit, który stał się nowym znakiem rozpoznawczym marki.

– Poprzez nową platformę opowiadamy historię marki, która wciąż jest blisko swojego ekosystemu, ale która z biegiem czasu zyskuje coraz bardziej wyrazistą tożsamość. PrestaShop w 2023 roku to marka, która oddaje kontrolę właścicielom sklepów internetowych, gwarantując im niezależność i dostarczając inspiracje, których potrzebują by w pełni swobodnie rozwijać swój biznes – dodaje Caroline Baussan, VP Brand Experience

  • Agencja: Lonsdale
  • Partner korporacyjny: Julie Jolliot
  • Dyrektor kreatywny: Alessandro Bolchi
  • Dyrektor doradczy: Nicolas Zrihen
  • Dyrektor ds. klienta: Soizic Limage
  • Dyrektor Digital Studio: Clarisse Dezerable
  • Projektanci: Thomas Mele (tożsamość marki), Léo Faure (digital)

ilustracjastrzałka

Źródło: PrestaShop

www.prestashop.com

Dodatkowe informacje:

[1] Oferta PrestaShop Edition jest obecnie dostępna we Francji, a wkrótce zostanie udostępniona we Włoszech i w Hiszpanii.
[2] Oferty PrestaShop Insurance i PrestaShop Capital są obecnie dostępne jedynie we Francji.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764