logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Recepta na skuteczny PR

  PR 02.06.2014, przeczytano 1966 razy
ilustracja

Pojęcie „Public relations”, pomimo swojego dynamicznego charakteru, zakłada, iż znacznie łatwiej osiągnąć wyznaczone cele przy społecznej akceptacji i sympatii, niż przy niechęci lub obojętności. Podstawą realizacji sukcesywnych kampanii w tym obszarze jest stworzenie przemyślanego harmonogramu, który będzie pełnił rolę przewodnika całego przedsięwzięcia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/recepta-na-skuteczny-pr,21802,artykul.html

Public relations to zespół celowo zorganizowanych działań, umożliwiających przedsiębiorstwu regularną komunikację z otoczeniem. Integracja ta, ma na celu kształtowanie przychylnej atmosfery wobec firmy oraz budowanie pozytywnego wizerunku i wzbudzenie zaufania wśród odbiorców. Do zasadniczych cech działalności PR należą przede wszystkim planowość, regularność oraz szybka reakcja na bodźce zewnętrzne. Nieodzownym w tym przypadku jest ciągły monitoring zachowań otoczenia zarówno zewnętrznego, jak i wewnętrznego.

PR to zatem szereg komplementarnych działań, które mają na celu realizację trzech głównych założeń. Pierwszym z nich jest zwiększenie świadomości odbiorców na temat firmy lub organizacji która wchodzi na rynek. Drugim – zmiana wizerunku firmy, która przeżywa kryzys. Trzecim, i ostatnim z nich jest zainteresowanie odbiorców nowo powstałym produktem bądź usługą danego przedsiębiorstwa – mówi Kamila Szwagiel, Project Manager, GRUPA 365NET.

Do stworzenia kompleksowego, długofalowego planu public relations potrzebujemy nie tylko wyjątkowej kreatywności, ale również schematu, który ułatwi nam w przygotować oraz przeprowadzić skuteczną kampanię.

Przede wszystkim musimy poznać i zrozumieć obecną sytuację klienta. Warto zastanowić się wówczas, na jakich celach powinniśmy się skupić. Dobrze zaprojektowany plan powinien zostać w całości poświęcony osiągnięciu wyznaczonej wcześniej misji. Rozmowy z klientem, uważne słuchanie uwag, jego obaw i pragnień to nieodzowne czynności, zwłaszcza na pierwszym etapie planowania kampanii. Przydatny okazuje się research rynku, zorientowanie się w działaniach konkurencji. Pomoże nam to zrozumieć obecnie panujące trendy oraz znaleźć niewykorzystane dotychczas obszary działań. 

W następnej kolejności powinniśmy sprecyzować swoje cele i określić, które z nich są możliwe do osiągnięcia w trakcie realizacji planu. Zamierzenia te mogą przybierać różne formy, w zależności od potrzeb i oczekiwań klienta. Może być to zmiana postrzegania firmy, zwiększenie liczby klientów albo rozpoznawalności marki. Ważne jest, aby ustalić ich zakres do maksymalnie kilku podpunktów oraz realnie ocenić szanse na ich powodzenie.

Trzecim istotnym krokiem jest zdefiniowanie odbiorców kampanii PR. Musimy określić grupę docelową, z którą chcemy nawiązać relację. Definiowanie adresatów oraz segmentacja rynku to kluczowe elementy zapewniające skuteczność kampanii.

W dalszym ciągu powinien nastąpić wybór taktyki oraz kanałów komunikacji z odbiorcami. Chodzi o to, aby ustalić sposób integracji z grupą docelową za pomocą poszczególnych narzędzi. Ustalając scenariusz należy pamiętać, iż najważniejszym jest zwrócenie uwagi, zaciekawienie odbiorców. Decydując się na określone kanały komunikacji powinniśmy wybierać te, które najbardziej angażują naszą grupę docelową.

Ważnym aspektem jest również określenie sposobów pomiaru i systematyczności w raportowaniu efektów oraz przygotowanie budżetu dla każdego okresu rozliczeniowego.  Ostatnim i zarazem najważniejszym krokiem, jest skonsultowanie harmonogramu działań PR z klientem. Budowanie konsensusu pomaga tworzyć jasną i klarowną drogę do osiągnięcia zamierzonego celu. 

Public Relations to instrument komunikacji marketingowej przynoszący szereg korzyści nie tylko dla strefy biznesu. Należy jednak pamiętać poprawnie realizowany wymaga cierpliwości zarówno ze strony agencji, jak i klienta. Owoce w postaci korzyści widoczne są zazwyczaj po upływie pewnego czasu, jednak efekty możemy dostrzegać na długo po zaprzestaniu działań.

Źródło: GRUPA 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak marki kuszą festiwalowiczów
Festiwale muzyczne przeżywają w Polsce prawdziwy rozkwit. Organizatorzy zaskakują nowatorskimi rozwiązaniami i konkurują w ściąganiu największych gwiazd. Na największych polskich festiwalach jak Pol’and’Rock, Open’er Festival czy Orange Warsaw Festival poziom organizacji jest na światowym poziomie. Ale zaplecze to nie wszystko.
Prawie połowa kupujących deklaruje, że wygląd strony jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o ich postrzeganiu wiarygodności firmy.[1] Jak zatem budować uniwersalne projekty stron, które nie zginą w morzu im podobnych? Odpowiadają eksperci marki Shoper.
Jak uniknąć pracy za darmo jako freelancer?
Z najnowszego raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że 259 tys. polskich firm nie płaci swoim kontrahentom, a ich sumaryczne przeterminowane należności wynoszą 9,89 mld zł. Problemy z płatnościami w dużym stopniu dotykają niezależnych freelancerów, którzy w priorytetach płatności wielu firm plasują się na samym końcu. Jakie możliwości zabezpieczenia...
Slodkie o wyzwaniach klimatycznych i przyszłości czekolady
Nadchodzący Dzień Czekolady (7 lipca) jest doskonałą okazją do refleksji nad podejmowaniem bardziej zrównoważonych i proekologicznych praktyk w całym łańcuchu produkcji, a także konsumpcji czekolady. Wzrasta świadomość konieczności ochrony środowiska i walki ze zmianami klimatycznymi, co skłania producentów czekoladowych słodkości, do podejmowania działań na...
Przepis na... restaurację. Jak zaprojektować wnętrze ze smakiem?
Architektura jest sztuką użytkową, ale wcale to nie oznacza, że nie ma w niej miejsca na kreatywność. Wręcz przeciwnie – to właśnie prace, w których do głosu dochodzą pomysłowość i niczym nieskrępowana wyobraźnia mogą liczyć na sukces. Sekrety swoich projektów zdradza Kacper Gronkiewicz, znany architekt, autor wielu uznanych projektów wnętrz, w tym...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764