logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

INFOGRAFIKA: Recepta na udany inbound marketing

  PR 22.05.2014, przeczytano 2160 razy
ilustracjastrzałka

Inbound marketing jest strategią przyciągania tysięcy potencjalnych klientów poprzez wartościowe treści odpowiadające na ich potrzeby, w ten sposób budując relacje i przekonując ich do skorzystania z oferty firmy. Jego odpowiednio dobrane składniki budują długoterminową wartość stale przynosząc korzyści dla Twojej firmy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/recepta-na-udany-inbound-marketing,21713,artykul.html

Statystyki

Badania  HubSpot, twórcy inbound marketingu dowodzą, że aż 92% firm stosujących ten rodzaj strategii zauważyło 1,3-1,5-krotne zwiększenie ruchu na stronie po 6 miesiącach od rozpoczęcia działań, zaś liczba wygenerowanych leadów wzrosła nawet 8-krotnie. Z kolei Gartner donosi o 300-500% wzroście osiągnięć firm, które wprowadziły inbound marketing, porównując je do przedsiębiorstw stosujących klasyczne podejście typu outbound.

Składniki Inbound Marketingu

Skuteczny Inbound Marketing nie jest czarną magią, zaś jego składniki to nie tajemna receptura przekazywana z pokolenia na pokolenie. Jego obowiązkowymi elementami są:

Strategia

To podstawowy składnik Inbound Marketingu. Odpowiednio przemyślana strategia z jasno określonym celem oraz grupą docelową to klucz do sukcesu.

Strona Internetowa

To serce komunikacji Twojej firmy, miejsce dzięki któremu przyciągniemy albo którym odstraszymy naszych odwiedzających i potencjalnych klientów. Ważne, by była przejrzysta i użyteczna, a przede wszystkim, by odpowiadała na potrzeby i oczekiwania naszych odbiorców. Badania dowodzą, że wystarczą niecałe 3 sekundy, by użytkownik wyrobił sobie o nas pierwszą opinię.

Content Marketing

Im więcej wartościowego contentu, tym lepszy efekt końcowy. Eksperymentuj z jego rodzajami oraz formą by sprawdzić, który z nich cieszy się największą popularnością. Postaw na oryginalność, a od czasu do czasu spróbuj także (pozytywnie) zaskoczyć swojego odbiorcę.

Lead Nurturing

Nie wszyscy użytkownicy, a raczej tylko nieliczni, trafiający na Twoją stronę są gotowi na zakup Twojego produktu lub usługi. By ich do tego nakłonić postaw na lead nurturing czyli pielęgnowanie leadów. Zadbaj o to, by odpowiednio dojrzeli w procesie zakupowym dostarczając im cenne informacje.

Automatyzacja Marketingu

Automatyzacja marketingu to narzędzie za pomocą którego usprawnisz proces pielęgnowania leadów. Dzięki takiemu systemowi lepiej zrozumiesz zachowanie i potrzeby klientów, a to z kolei pozwoli Ci z na angażowanie odbiorcy właściwą treścią w odpowiednim momencie i dopasowanie do niego swoich komunikatów. W ten sposób znacząco zwiększysz swoje szansę na konwersję leada w klienta.

White Hat SEO

Pomimo tego, że nasza oferta skierowana jest do ludzi a nie do maszyn, nie powinniśmy zapominać o roli wyszukiwarek internetowych. Statystyki dowodzą, że jedynie 6% użytkowników zagląda na 2 stronę rezultatów Google. Dlatego tworząc miksturę inboundową, warto podjąć działania związane z optymalizacją treści dla wyszukiwarek internetowych.

Źródło: GetFound

getfound.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764