logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

INFOGRAFIKA: Recepta na udany inbound marketing

  PR 22.05.2014, przeczytano 2143 razy
ilustracjastrzałka

Inbound marketing jest strategią przyciągania tysięcy potencjalnych klientów poprzez wartościowe treści odpowiadające na ich potrzeby, w ten sposób budując relacje i przekonując ich do skorzystania z oferty firmy. Jego odpowiednio dobrane składniki budują długoterminową wartość stale przynosząc korzyści dla Twojej firmy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/recepta-na-udany-inbound-marketing,21713,artykul.html

Statystyki

Badania  HubSpot, twórcy inbound marketingu dowodzą, że aż 92% firm stosujących ten rodzaj strategii zauważyło 1,3-1,5-krotne zwiększenie ruchu na stronie po 6 miesiącach od rozpoczęcia działań, zaś liczba wygenerowanych leadów wzrosła nawet 8-krotnie. Z kolei Gartner donosi o 300-500% wzroście osiągnięć firm, które wprowadziły inbound marketing, porównując je do przedsiębiorstw stosujących klasyczne podejście typu outbound.

Składniki Inbound Marketingu

Skuteczny Inbound Marketing nie jest czarną magią, zaś jego składniki to nie tajemna receptura przekazywana z pokolenia na pokolenie. Jego obowiązkowymi elementami są:

Strategia

To podstawowy składnik Inbound Marketingu. Odpowiednio przemyślana strategia z jasno określonym celem oraz grupą docelową to klucz do sukcesu.

Strona Internetowa

To serce komunikacji Twojej firmy, miejsce dzięki któremu przyciągniemy albo którym odstraszymy naszych odwiedzających i potencjalnych klientów. Ważne, by była przejrzysta i użyteczna, a przede wszystkim, by odpowiadała na potrzeby i oczekiwania naszych odbiorców. Badania dowodzą, że wystarczą niecałe 3 sekundy, by użytkownik wyrobił sobie o nas pierwszą opinię.

Content Marketing

Im więcej wartościowego contentu, tym lepszy efekt końcowy. Eksperymentuj z jego rodzajami oraz formą by sprawdzić, który z nich cieszy się największą popularnością. Postaw na oryginalność, a od czasu do czasu spróbuj także (pozytywnie) zaskoczyć swojego odbiorcę.

Lead Nurturing

Nie wszyscy użytkownicy, a raczej tylko nieliczni, trafiający na Twoją stronę są gotowi na zakup Twojego produktu lub usługi. By ich do tego nakłonić postaw na lead nurturing czyli pielęgnowanie leadów. Zadbaj o to, by odpowiednio dojrzeli w procesie zakupowym dostarczając im cenne informacje.

Automatyzacja Marketingu

Automatyzacja marketingu to narzędzie za pomocą którego usprawnisz proces pielęgnowania leadów. Dzięki takiemu systemowi lepiej zrozumiesz zachowanie i potrzeby klientów, a to z kolei pozwoli Ci z na angażowanie odbiorcy właściwą treścią w odpowiednim momencie i dopasowanie do niego swoich komunikatów. W ten sposób znacząco zwiększysz swoje szansę na konwersję leada w klienta.

White Hat SEO

Pomimo tego, że nasza oferta skierowana jest do ludzi a nie do maszyn, nie powinniśmy zapominać o roli wyszukiwarek internetowych. Statystyki dowodzą, że jedynie 6% użytkowników zagląda na 2 stronę rezultatów Google. Dlatego tworząc miksturę inboundową, warto podjąć działania związane z optymalizacją treści dla wyszukiwarek internetowych.

Źródło: GetFound

getfound.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

31 lat SMS-owania
3 grudnia 1992 r. rozpoczęła się historia SMS-owania. 31 lat temu programista z Vodafone wysłał pierwszą wiadomość tekstową o treści: Merry Christmas. Choć wówczas architekci telefonii komórkowej nie planowali stworzenia czatu dla wszystkich, a raczej system wspierający komunikację techniczną, dzisiaj jest niezbędnym kanałem komunikacji w życiu i biznesie.
Trendy bożonarodzeniowe w branży opakowaniowej
Okres świąteczny to czas, gdy opakowania stają się nie tylko nośnikiem informacji o towarach, lecz również oddzielnymi produktami a nawet do pewnego stopnia prezentami, które mają zbliżyć Klientów do atmosfery Bożego Narodzenia. Karton jako wszechstronny materiał zajmuje szczególne miejsce w projektowaniu opakowań, umożliwiając zastosowanie...
Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę...
Commerce media to koncepcja, która łączy handel elektroniczny z reklamą cyfrową, umożliwiając markom docieranie do konsumentów na platformach online podczas ich interakcji z produktami. Koncepcja wykracza poza tradycyjne modele reklamowe, umożliwiając firmom wykorzystanie własnych platform handlowych, tzw. retail media networks do celów...
Promocja na papierze budzi zaufanie
Polacy są coraz bardziej świadomymi klientami. Dysponując ograniczonymi środkami, wyróżniamy się na tle sąsiadów dużym stopniem świadomości konsumenckiej. Szukamy okazji i potrafimy realnie ocenić czy oferta jest atrakcyjna.[1] Co więcej, chętnie sięgamy w tym celu po gazetki i listy z ofertami.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764