logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

RECMA: Starcom liderem agencji mediowych w Polsce

  PR 10.07.2020, przeczytano 862 razy
Piotr Piętka, co-CEO Publicis Groupe

Międzynadrowowa firma audytorska RECMA opublikowała najnowszy raport  „Overall 2019 Activity Volume” dla najważniejszych rynków światowych, w tym Polski.  Według raportu agencja mediowa Starcom, należąca do Publicis Groupe, umocniła się na  pozycji lidera agencji mediowej w Polsce, a Zenith (Publicis Groupe) awansował w rankingu na 4 miejsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/recma%3A-starcom-liderem-agencji-mediowych-w-polsce,387750,artykul.html

Raport „Overall 2019 Activity Volume” przedstawia wielkość obrotów poszczególnych agencji i grup mediowych, wyniki sprzedaży usług specjalistycznych (m.in.: digital, analityka, badania, branded content, influencer marketing) oraz szacunkowe udziały w rynku. Zestawienie wyników tegorocznego raportu z poprzednim pokazuje, że Starcom zwiększył swój udział z 16,6% do 16,9%, a tym samym podwyższył swoją przewagę nad agencją numer 2 w rankingu z 1,4 do 4,1 pp i pozostaje liderem na polskim rynku. Jednocześnie agencja mediowa Zenith odnotowała w 2019 r. 11 % wzrost biznesu, dzięki czemu w rankingu RECMY awansowała z 6. na 4. pozycję, a jej udział w rynku wynosi 8 proc.   

Z raportu również wynika, że Publicis Media, do której należą agencje mediowe Starcom, Zenith, Spark Foundry i Performics, zwiększyła w ub.r. swój udział w rynku z 28,5% do 29,3%, zmniejszając jednocześnie dystans do lidera z 8,4 do 3,3 pp. Przewaga Publicis Media nad trzecią na liście grupą mediową w Polsce wzrosła z 18,8 punktów procentowych do 19,3.

- Jestem niezwykle dumny, że konsekwentnie wdrażana Wizja pozwala naszym Agencjom osiągać ponadprzeciętne wyniki. Koncentracja na budowaniu biznesu Klienta, umiejętność liderowania procesom zmian, oparcie swoich rekomendacji na analityce danych, kreatywność oraz innowacja zdefiniowana przez bycie ciekawym nowego oraz dbałość o detal i dążenie do perfekcyjnej realizacji, pozwala naszym Agencjom być prawdziwym partnerem biznesowym. Nie walczymy o bycie największym – walczymy, aby być najlepszym. Możliwe jest to dzięki wspaniałym talentom oraz liderom, którym najmocniej gratuluję oraz dzięki wymagającym Klientom, którzy nam zaufali, i którym bardzo za to dziękuję. – mówi Piotr Piętka, co-CEO Publicis Groupe.

W raportach RECMA oceniana jest konkurencyjność agencji mediowych na podstawie konkretnych wskaźników. RECMA publikuje rankingi dotyczące m.in.: wielkości, skuteczności nowobiznesowej oraz usług specjalistycznych świadczonych przez agencje mediowe.

Źródło: Publicis Groupe

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Monitor interaktywny Newline Elara
Monitory interaktywne to narzędzia, które konsekwentnie wpisują się w naszą biznesową, a właściwie cyfrową rzeczywistość. Ekrany dotykowe to najbardziej poszukiwane rozwiązania, pod warunkiem, że są intuicyjne, szybko działają i są bezpieczne. To chyba trzy podstawowe cechy, których powinniśmy wymagać od urządzeń z tej kategorii.
El Padre dla Superbrands
W środę 21 września br. w warszawskim hotelu Sheraton odbyła się Gala XVI edycji Superbrands. Agencja El Padre po raz kolejny odpowiadała za jej realizację.
Lars Silberbauer nowym dyrektorem marketingu HMD Global
HMD Global, dom urządzeń Nokia, ma przyjemność ogłosić, że Lars Silberbauer został nowym CMO firmy.
Aplikacja Żabka Jush partnerem programów Meczyki.pl
Aplikacja Żabka Jush, umożliwiająca ekspresowe zakupy online nawiązała współpracę z portalem Meczyki.pl. Wspólne działania zaczęły się przy okazji meczu Polska - Holandia w Lidze Narodów i potrwają do końca Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Katarze (20 listopada – 18 grudnia). Marka będzie obecna między innymi w programach na żywo, które...
Tylko policzenie śladu węglowego firmy daje możliwość zbudowania strategii realnych działań dążących do zeroemisyjności. Jako pierwsze w branży komunikacji marketingowej w Polsce zrobiło to Group One. Spółka udostępniła informację o wysokości swoich emisji dwutlenku węgla netto - 31,309.19 tCO2e. Dane pochodzą z raportu opracowanego z pomocą Planetly, który...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764