logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Recreate Packaging 2016: Stora Enso nagradza laureatów

  PR 19.05.2016, przeczytano 1116 razy
ilustracjastrzałka

11 maja br. w nowojorskim hotelu Knickerbocker odbyło się uroczyste rozstrzygnięcie tegorocznej edycji konkursu Recreate Packaging, organizowanego już po raz trzeci przez Stora Enso. Był on skierowany do projektantów opakowań (zarówno profesjonalistów, jak i studentów kształcących w tym kierunku).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/recreate-packaging-2016%3A-stora-enso-nagradza-laureatow,28608,artykul.html

Tym razem jego tematem przewodnim były opakowania na produkty luksusowe, przeznaczone na rynki: perfum i kosmetyków, szampana i trunków luksusowych oraz czekolady i wyrobów konfekcyjnych. Do ich wykonania użyto trzech kartonów produkowanych przez Stora Enso – Ensocoat, CKB i Performa Brilliance. Wśród laureatów tegorocznej edycji znalazła się po raz kolejny osoba z Polski. W kategorii przeznaczonej dla studentów trzecie miejsce – za opakowanie na perfumy – zajęła Karolina Lademann z Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku.
   
Trzecia edycja konkursu Recreate Packaging cieszyła się rekordową popularnością. W sumie odnotowano w niej 157 zgłoszeń i wszystkie– jak informuje Stora Enso – koncentrowały się na wykorzystaniu potencjału tkwiącego w kartonie przeznaczonym do produkcji opakowań luksusowych, głównie w kontekście jego walorów dotykowych. Główną nagrodą było 5 tys. euro dla zwycięzców każdej z kategorii – profesjonalnej i studenckiej.

Przewodniczący jury konkursowego – Jari Latvanen, kierujący działem Stora Enso Consumer Board – podkreślał nietuzinkowość i kreatywność nadesłanych projektów: „Byliśmy zachwyceni pomysłowością w zakresie zastosowania kartonów do stworzenia luksusowych opakowań na szampana, czekoladę czy perfumy. Uczestnicy tegorocznej edycji w pełni docenili właściwości dotykowe produkowanych przez Stora Enso kartonów, które zostały wykorzystane do wykonania projektów. W efekcie powstały opakowania gwarantujące unikalną więź z konsumentem i oferujące mu niebanalne doznania”.

Główną nagrodę w kategorii dla studentów zdobył Duncan Anderson z Wydziału Opakowań i Projektowania Instytutu Projektowania w Lahti za projekt opakowania na perfumy – Chrysalis. Do jego wykonania użyty został karton Performa Brilliance. W uzasadnieniu jurorzy napisali m.in.: „Opakowania na perfumy zazwyczaj ukrywają kształt znajdującego się wewnątrz flakonika. W przypadku nagrodzonej przez nas pracy jest inaczej – buteleczka jest widoczna z zewnątrz. Na postrzeganie opakowania, także w kontekście doznań dotykowych, nie bez wpływu było także wykorzystanie właściwego podłoża, jakim jest Performa Brilliance. W efekcie powstało piękne i oryginalne opakowanie, charakteryzujące się wyjątkowością i kreatywnością”.

Drugą nagrodę wśród studentów zdobył Georges Diant z francuskiej szkoły projektowania Strate (za opakowanie na czekoladę), zaś trzecie miejsce zajęła Karolina Lademann.

W kategorii dla profesjonalistów główną nagrodę odebrała Micaela Nilsson ze szwedzkiej firmy Gafs Kartong za projekt opakowania na szampana Pivert. W tym przypadku jury tak uzasadniło swój wybór: „Nie mieliśmy żadnych wątpliwości. Wprowadzenie bąbelkowego efektu w niezwykle mocnym opakowaniu nadało mu lekkości. Zwróciliśmy też uwagę na innowacyjne wykorzystanie technicznych funkcji, wszechstronności i walorów estetycznych kartonu CKB użytego w tym projekcie. Projekt ten cechuje wysoki poziom uniwersalności względem personalizacji, zarówno kolorystycznej jak i tematycznej. W efekcie mamy do czynienia z prostym opakowaniem, oferującym bardzo dużą wartość dodaną”.

Druga nagroda w kategorii dla profesjonalistów przypadła projektowi ChocBook, którego autorami są Uwe Melichar z niemieckiej firmy Factor oraz Andra Teibaha i Girts Strumpmanis z łotewskiej firmy Brandbox. Trzecie miejsce zajęli Johan Berglund i Magdalena Piehl ze szwedzkiego Studio Piehl za projekt Trianguli.

Jury przyznało także specjalne wyróżnienie Martinowi Sombathy z Kanady za opakowanie na czekoladę Alpine Milk. Zwycięzcą nagrody publiczności zostali natomiast Tuan Dao Mahn i Khan Lam – studenci uniwersytetu Beuth w Niemczech za opakowanie na czekoladę Bermuda. Co ciekawe, w tej ostatniej swoje głosy oddało ponad 12 tysięcy osób.

Warto dodać, że Stora Enso – poza organizacją własnego konkursu dla projektantów opakowań – wspiera także lokalne inicjatywy o podobnym charakterze. Firma jest m.in. partnerem organizowanego w Polsce przez European Media Group konkursu Art of Packaging.

Źródło: Stora Enso

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764