logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Ręczne bigowanie tektury

   26.09.2003, przeczytano 27345 razy

Jeżeli musisz złamać powierzchnię kartonu lub tektury przy okazji wykonywania elementów ekspozycyjnych, modeli itp. - zamiast nacinać linię zgięcia zastosuj metodę bigowania znaną drukarzom. Polega ona na zmiażdżeniu linii zgięcia bez naruszania powierzchni.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/reczne-bigowanie-tektury,1854,artykul.html

W zależności od grubości i rodzaju materiału, ślad narzędzia powinien mieć różną szerokość i głębokość - parametry ustal eksperymentalnie. Dzięki temu nie zmniejszysz wytrzymałości konstrukcji, a łamanie będzie znacznie bardziej estetyczne. W wypadku kartonów z kolorową powierzchnią - takich jak np. Chromolux - pozwoli to uniknąć białych szczelin wzdłuż krawędzi. Planując bigowanie weź pod uwagę kierunek włókien.

Narzędzie do bigowania nie może być ostre lub zadzierać materiału. Możesz użyć nawet zwykłych nożyczek, prowadząc wzdłuż linii np. metalowy fragment ich uchwytu pod odpowiednim kątem.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

jako ze z projektowaniem i wykonywaniem opakowan mam do czynienia na codzien, moge podpowiedziec ze rownie dobrym narzedziem jest "tępy" nóż kuchenny. lub obły grzbiet jego ostrza. ;-)))

avatar użytkownika
,

również całkiem nieźle robi się to szydełkiem, takim dużym szydełkiem :)

avatar użytkownika
,

Problem zamieszczania - lub nie - porad dla początkujących został już wyczerpująco przedyskutowany przy jednej z poprzednich okazji i jak wynika z tej dyskusji - należy go raczej uznać za zamknięty.

pozdrowienia
Łukasz
  

avatar użytkownika
,

witam jestem poczatkujący w tej branży wydaje mi sie, że ten portal został stworzony między innymi po to, by sobie pomagać nawet początkującym, albo zwłaszcza poczatkującym pozdrawiam  

avatar użytkownika
,

...bardzo wygodnie bigowanie wykonuje się wypisanym długopisem...

avatar użytkownika
,

Ha! sposobów jest dużo, ja nigdy nie bigowałem bigówką, ale gilotyna, tz. samą prasą, bardzo dobra metoda, mozna szybko i dobrze zbigować różne gramatury papieru, lecz trezba posiadać taśme bigową. Polecam drukarzom bez bigówki

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764