logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Red Dot Award dla Opus B za SIW dla Krakowa

  PR 22.08.2017, przeczytano 1587 razy
ilustracjastrzałka

Prestiżowe nagrody Red Dot Award: Communication Design 2017 zostały przyznane. Uznani na świecie eksperci docenili współpracę projektantów Opus B Brand Design z Miastem Kraków. To spektakularny sukces przygotowanego przez agencję projektu systemu identyfikacji wizualnej miasta.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/red-dot-award-dla-opus-b-za-siw-dla-krakowa,33470,artykul.html

Opus B Brand Design otrzymał Red Dot Award: Communication Design 2017 za koncepcję i realizację systemu identyfikacji wizualnej Krakowa. Nagrody w konkursie Red Dot stanowią gwarancję najwyższej jakości produktów i doskonałego wzornictwa, są bez wątpienia najważniejszymi w branży projektowania, a specjaliści okrzyknęli je "Oscarami designu".

Tegoroczne wyniki są efektem oceny jury, w którym zasiadło 24 niezależnych ekspertów związanych z designem. Wybierając zwycięskie projekty pod uwagę wzięto takie cechy produktów, jak kreatywność i wysoka jakość projektowania.

Cieszę się, że agencje, projektanci i firmy z całego świata po raz kolejny podjęli rywalizację w ramach Red Dot: Communication Design. Istotne jest, aby swoje projekty i osiągnięcia poddawać ocenom, aby nieustannie poprawiać i maksymalizować swoją efektywność. Tegorocznym zwycięzcom gratuluję wysokiej jakości nadesłanych prac. Nagroda Red Dot świadczy o obraniu odpowiedniej strategii projektowej – mówi prof. Peter Zec, założyciel i prezes Red Dot Award.

Zasmakuj w Krakowie – nagrodzony projekt SIW

Wyzwaniem dla projektantów Opus B było stworzenie systemu, który jest konsekwentny i jednocześnie elastyczny. – Kraków posiada bogatą tradycję, jest nowoczesny i aspirujący, dlatego nowy system komunikacji wizualnej musi identyfikować się z miejscem, dla którego powstał. Powinien być elastyczny i prowokować do nowych ciekawych rozwiązań – tłumaczy Paweł Frej, Brand Design Director w Opus B.

Nowy system identyfikacji wizualnej Krakowa oparty został na motywie mapy. Charakterystyczna miejska struktura, jako przewodni motyw graficzny pozwoliła na konsekwentną prezentację miasta z nowej perspektywy.

– Naszym celem było zaprojektowanie systemu, który ustala pewne ramy projektowe, dlatego stworzyliśmy zestaw czterech narzędzi: mapę, ikony, ramę oraz chmury – wyjaśnia Paweł Frej.

Projektanci podkreślają, że motyw mapy jest bardzo pojemnym środkiem narracji. Symbole Krakowa stały się pretekstem do opowiadania miejskiej historii za pomocą alfabetu ikon, a rama ściśle porządkuje komunikację, wzmacnia przekaz i podkreśla liczbę przedsięwzięć realizowanych przez Kraków. Rolą chmury jest natomiast generowanie przestrzeni do dyskusji.


Miasto tworzą ludzie: mieszkańcy, turyści, przedsiębiorcy – słowem: wszyscy użytkownicy przestrzeni miejskiej. A dzisiaj miasto to także marka, która ma za zadanie realizować cele komunikacyjne, strategiczne i biznesowe. Ma być silna, wyróżniająca, powinna odpowiadać na potrzeby i budzić emocje. Ta idea znalazła się u podstaw systemu identyfikacji wizualnej Krakowa. Nowy system to wspólny mianownik dla wszystkich działań komunikacyjno-promocyjnych miasta, realizowanych przez różnorodne jednostki organizacyjne. Kraków jest miastem wielu znaczeń, za pomocą nowego systemu identyfikacji chcieliśmy ułożyć je w spójną narrację, w której pozostanie też miejsce na nowe historie. Realizujemy wiele działań budujących markę Kraków, tym bardziej cieszy fakt, że tak ważny dla nas projekt, został dostrzeżony i doceniony przez ekspertów branży design z całego świata – mówi Elżbieta Kantor, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa.

Do tej pory – oprócz Krakowa - nagrodą Red Dot za system identyfikacji wizualnej zostało wyróżnione państwo Katar, Moskwa oraz włoskie miasto Meran.

Red Dot Award: Communication Design 2017 w liczbach

W tegorocznej edycji konkursu organizatorzy Red Dot Award: Communication Design odnotowali rekordową liczbę zgłoszeń – projektanci z 50 krajów podesłali ponad 8 tysięcy projektów w 18 kategoriach. Międzynarodowe jury ekspertów branży design przyznało 749 nagród Red Dot, 5 Red Dot Grand Prix,  67 Red Dot: Best of the Best oraz 1 Red Dot: Junior Prize.

Twórcy najlepszych prac Red Dot 2017 zostaną uhonorowani podczas uroczystej gali, która odbędzie się 27 października w Berlinie.

Źródło: Opus B

opusb.pl

Dodatkowe informacje:

O Red Dot Design Award
Nagroda Red Dot Design przyznawana jest w trzech kategoriach: Communication Design, Product Design oraz Design Concept. Konkurs organizowany przez Design Zentrum w Na­dre­nii Północ­nej, w Niemczech jest jednym z największych na świecie. Po raz pierwszy Red Dot Award przyznano w roku 1955. Nazwa i marka nagrody zostały opracowane w latach 90-tych przez prof. Peter’a Zec’a - prezesa Red Dot. Pożądana przez projektantów "Czerwona Kropka" od ponad 60 lat jest jed­ną z naj­bar­dziej pre­sti­żo­wych na­gród w dzie­dzi­nie wzor­nic­twa prze­my­sło­we­go i ko­mu­ni­ka­cji.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764